Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 6 Mei 2014

Blackout, Tendang Meja, Maki Hamun - Huru Hara Di Pemilihan PKR Nibong Tebal (Video).

Perghhhhh..

Ada blackout tue. Simbolik ke apa?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Tahun depan SPR dan PKR boleh bergabung bersatu berpadu buat majlis menyambut ulangtahun penipuan bersama2. Lepas neh SPR boleh buat demo plak. Balas demo blackout yang kerap kali dianjurkan oleh PKR untuk mengutuk penipuan SPR dalam PRU ke 13 yang lalu. Dulu blackout SPR. Kali neh blackout PKR pula.

KAH KAH KAH


Apa yang berlaku di Nibong Tebal juga tak lari dari penipuan oleh pihak2 tertentu. Yang bestnya. Tengah kelam kabut huru hara bagai boleh pula blackout selama 3 minit.

KAH KAH KAH

Kelakar sialllll.

Lepas tue yang buat citer neh bertambah2 kelakar bila mana pihak yang mencetuskan huru hara hilang selepas blackout 3 minit. Propaganda ke apa neh? Saja buat2 blackout untuk selamatkan tengkuk sendiri selepas gagal kawal keadaan kot. 

Baca dulu ;

Proses pemilihan PKR cabang Nibong Tebal bertukar kecoh apabila keputusan pengundian dibatalkan gara-gara terlebih undi.

Semuanya bermula kira-kira jam 6 petang apabila pihak Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) ingin membuat pengiraan undi di dalam bilik khas, di dewan JKKK Simpang Tiga, Nibong Tebal.

Bagaimanapun, tindakan itu dibantah anggota parti sehingga mencetuskan perang mulut.

Pertikaian tersebut kemudiannya berlarutan sehingga jam 10 malam apabila keputusan pengiraan diumumkan ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tambun, Law Choo Kiang, mendapati senarai daftar pengundi dan jumlah kertas undi yang diperolehi tidak sama.

Difahamkan, jumlah kertas undi yang diterima adalah 838 berbanding senarai daftar undi sebanyak 671.

Calon ketua cabang, Datuk Mansor Othman, berang apabila permintaannya supaya JPP membuat pengiraan undi semula ditolak, menyebabkan berlaku rusuhan kecil di dalam dewan.

Kemarahan Mansor menyebabkan lebih 50 pengikutnya yang berada di dalam dewan bertindak menendang meja dan kerusi serta memaki JPP dan pengikut calon ketua cabang lain.

Mansor kemudiannya ditenangkan anggota PKR sehingga menyebabkan Law mengambil langkah drastik dengan terus menghubungi pengerusi JPP,Datuk Johari Abdul untuk mengawal keadaan.

Law yang juga Speaker DUN kemudiannya memaklumkan kepada ketua pengawas keputusan yang diperolehi daripada Johari.

Sejurus ketua pengawas memaklumkan pembatalan keputusan, dewan berkenaan tiba-tiba terputus bekalan elektrik selama tiga minit sehingga menyebabkan suasana menjadi kacau bilau.

Bagaimanapun, Law didapati menghilangkan diri selepas bekalan elektrik pulih seperti biasa sekali gus menimbulkan tanda tanya kepada ahli parti itu.

Cabang Nibong Tebal menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara S Sanjeeviramah, Mansor dan penyandangnya, Maktar Shapee. -Awani-

Persoalan yang tak berjawab kat sini ialah ;

1. Ye, kita tahu ada kertas undi yang lebih, tapi siapa yang menang jawatan tue?

2. Bukan kah dari situ kita boleh semak siapa pangkah siapa dan siapa yang membuat onar?

3. Yang layak mengundi ada 671 namun kertas undi ada 838

4. Cara nak kesan penipuan senang aje. Mula2 ko asingkan jumlah undi yang diterima bagi setiap calon.

5. Then dapat jumlah undi lepas tue tolak jumlah yang layak mengundi = 838 - 671 = 167 jumlah pengundi hantu.

Cuba check 167 neh pangkah apa. Kalau 167 neh semua pangkah orang yang sama, maka dia neh la yang upah pengundi hantu. Ataupun, boleh jadi ada seseorang yang mengupah seseorang untuk berlakon menjadi pengundi hantu kat sesetengah calon supaya calon tersebut terpalit kontroversi sehingga ditarikbalik kelayakkannya untuk bertanding. Kadang2 si pemangsa juga pandai berlakon jadi mangsa. 

KAH KAH KAH

Yang amat dikesalkan ialah aksi tendang kerusi dan meja tak ada sangat. Yang aksi maki2 pun takde. Rakaman blackout tiba2 pun takde. Kenapa takde? Aku nak gelak neh oiiiii. Lainkali rakam ah yang part2 penting..

KAH KAH KAH

Lihat video ;

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...