Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 23 April 2014

Kalau Saya Tak Ambil Air Hujan Dalam Keadaan Hujan, Saya Malas - Exco Selangor.

Kita tahu rakyat Selangor sedang marah pasal isu air. Tapi dorang tengah tahan sabar. Kita pun tahu depa dok perhatikan aje isu air di Selangor. Disebalik rasa menyampah dengan pemimpin2 BN yang tambah kucar kacirkan suasana dalam isu air dorang juga tak kurang rasa menyampah dengan pemimpin2 PR yang tengah sembang kencang bab catuan air.

Kita pun tahu rakyat Selangor tengah angin satu badan isu catuan air tetapi dorang masih lagi didik diri untuk bersabar dengan meneliti setiap pelan tindakan susulan dari kepimpinan Khalid.

Kalau aku cakap lebih2 karang aku tetiba jadi orang Azmin disebabkan PKR tengah baling periuk belanga sesama sendiri bagi merebut jawatan pilihan masing2. Padahal aku whatthefack aje pun. Bukan aku heran sapa pemimpin sapa bertanding. Aku hanya peduli bab rakyat dapat kesenangan ataupun kesusahan aje.

Tadi.

Aku baca ini ;

 
Dan, tadi.

Aku bayangkan.

Jika yang bercakap itu adalah Najib, Muhyiddin, menteri2 ataupun pemimpin2 BN mesti kenyataan tersebut dah jadi kontroversi bagai.

Sebagai didikan juga kepada rakyat, kalau pada diri saya sendiri lah, dalam keadaan tiada air paip tetapi hujan lebat, kita boleh simpan air hujan untuk kegunaan selain makan minum. Ambil peluang masa hujan ini. Jangan bergantung 100 peratus pada air paip. Kalau saya sendiri tidak ambil air hujan ini dalam keadaan air paip saya tak ada, apa yang saya boleh kata pada diri saya selain 'malas'.

Semua orang duduk rumah landed di Selangor.

Semua orang tak pergi kerja dan hanya duduk rumah.

Semua orang mampu angkat air berat dari bawah sampai ke atas.

Semua appartment mempunyai reka bentuk yang sama. Yang mana boleh tadah air hujan walaupun dari atas.

Semua orang boleh letak baldi kat luar rumah dan ia takan hilang atau kacau laluan orang.

Itulah yang aku nampak dengan kenyataan di atas. Aku ucapkan tahniah. Bersyukurlah. Ko bukan nya Najib. Jadi rakyat tak nampak kenyataan itu.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...