Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 6 Mac 2014

HOT : KDN Larang Penjualan Buku Ultraman Kerana Memudaratkan Rakyat !!!!!


Aku mula2 keliru. Aku fikirkan ini buku2 berkaitan politik. KDN kita biasalah. Kalau bab2 politik yang tak condong ke BN tetiba semua jadi HARAM, SESAT, KAFIR, MURTAD dan sebagainya. Kalau buku tue condong ke BN hatta yang jual AURAT dan MARUAH macam si MANGGA pun depa kasi lepas. Islam dan maksud perjuangan kalimah Allah pada dorang ialah ;

Allah kena follow apa yang BN fikirkan.
Bila BN kata MANGGA itu halal, maka Allah dan ISLAM pun kena anggap ia halal.
Kalau BN kata ULTRAMAN itu HARAM, maka Allah dan ISLAM pun kena turut anggap ia HARAM.

Islam yang diamalkan oleh UMNO ialah ISLAM kena ikut aku, bukan aku yang kena ikut ISLAM. 

Pening beb aku tengok. 



Tengok apa yang KDN baru saja buat ;

KUALA LUMPUR: Kementerian Dalam Negeri mewartakan Perintah Larangan Penerbitan terhadap buku ‘Ultraman The Ultra Power’, yang didapati mengandungi unsur-unsur mungkin memudaratkan ketenteraman awam.
 
Buku terbitan bahasa Melayu itu adalah terbitan Resign Publications, manakala pencetaknya Network Printers. Mengikut kenyataan kementerian itu hari ini, warta larangan itu berkuat kuasa 18 Feb lepas mengikut Seksyen 7(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

 
“Adalah menjadi satu kesalahan mengikut subseksyen 2 Seksyen 8 Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 sekiranya mana-mana orang mencetak, mengimport, menghasilkan, menghasilkan semula, menerbit, menjual, mengeluar, mengeliling, menawarkan untuk menjual, mengedar atau ada dalam miliknya bagi apa-apa jua maksud seperti itu apa-apa hasil penerbitan larangan,” menurut kenyataan itu.

 
Mereka yang disabitkan melakukan kesalahan itu boleh dikenakan penjara tidak melebihi tiga tahun atau denda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya.

 
– Bernama

Rujukan : sini

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KELAKAR NAK MAMPOS.

Bersepah2 kot DVD dan citer pasal ULTRAMAN ada keluar masuk tv. Yang tue taknak larang sekali ka?

Apa pun. Benda yang KDN larang lagi la aku nak dapatkan ia. AKu nak tahu sangat. Apa ke benda yang memudaratkan ketenteraman orang awam disitu? Buku apa tue? Apsal KDN takut sangat? Nak beli oi. Kat mana jual. Ce citer..

BTW, UMNO.. pstt.. ULTRAMAN SOKONG KORANG KOT. Tak caya tengok gambar di atas tue.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...