Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 24 Februari 2014

Ustaz Zahazan Kata Nabi Muhammad Kafir..

Mak aii

Lihat ;


Tue diaa

Ini ada lagi neh. 

Tengok ;


Ustaz Asri pun kena. 

Dan lagi ;


Tu diaa UZAR pun tak betul.

Semua orang tak betul. Dia je yang betul ke apa macam neh? Dok main2 akidah orang pula tue. Tue pun ada juga yang percaya dan share. Kelakar betul. Berapa ramai la yang dah mula fikir Ustaz Zahazan tue tuduh Nabi Muhammad Kafir. Berapa ramai la yang dah mula fikir MAZA kafirkan Ibrahim a.s dan berapa ramai la yang dah start fikir akidah UZAR tue ada masalah?

Nak tuduh akidah orang macam makan kuaci. Kot ye pun biarlah dah melalui proses perundangan dan penghakiman yang menyeluruh dan betul. Pandai2 je tuduh UZAR sebarkan fahaman akidah yang terpesong. Guna modal fb je dah semua orang jadi tak betul. Kot ye pun bagi la bukti yang konkrit dulu nak kata orang apa2 pun.

Contoh.

Dia kata Ustaz Zahazan kafirkan Nabi.

Bak mai la rakaman yang Ustaz Zahazan kafirkan Nabi.

Ada?

Itula pasal. Kita neh nak menuduh nak menaip memang senang aje. Bila aku baca komen2 kat page dia, bukan semua orang bersetuju pun dengan dia. Ada yang membantah dan menafikan perkara2 yang dia sebarkan. Yang bagusnya dia neh, dia tak delete dan ban. Bersikap terbuka.. itu bagusnya.

Bila aku perhatikan posting2 terdahulu Ustaz Abu Syafiq, aku dah simpulkan satu perkara. Ini beberapa contoh yang aku nampak di wall page nya ;



Padan la perangai lain macam.

Aku bukan apa. Si Ustaz Abu Syafiq neh bawa label Islam. Tapi cara dia mempromosikan Islam dengan cara yang amat keras dan tuduhan2 yang tak terbukti tak boleh la kita nak bersetuju. Bukan kita tengok dan nilai dia bersandarkan kepada pemikiran2 politik dia semata2. 

Perkara2 macam neh akhirnya akan mendatangkan fitnah terhadap Islam. Jaja nama ustaz pula tue. Lama kelamaan orang akan hilang respect pada ustaz2. Macam yang berlaku sekarang neh. Ramai yang dah mula hilang hormat pada mereka2 yang berlabel ustaz sebab cara dorang berbeza dengan apa yang Islam sering anjurkan.

Aku baca posting2 dia pun rasa runsing. Rasanya macam semua orang sesat dan hanya dia aje yang betul. Lue fikirlah sendiri.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...