Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 28 Disember 2013

Hot : Menteri Larang Sertai Perhimpunan, Polis Kata Peserta Mungkin Bawa BOM!!!!

Sebentar tadi menerusi berita. Timbalan menteri dah keluarkan statement yang jelas. Semua mahasiswa, di ulangi semua mahasiswa yang di negara ini, dilarang sekeras-kerasnya daripada melibatkan diri dalam aktiviti perhimpunan yang akan dijadualkan berlangsung pada malam 31 Dec nanti.

Rujuk ;

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim mengingatkan mahasiswa yang sedang bercuti semester supaya tidak melibatkan diri dalam perhimpunan guling kerajaan pada malam sambutan tahun baharu.

Dan kenyataan polis pula ;


Apa neh polis? Amboi amboii amboiii.....

==> Beliau berkata penganjur perhimpunan haram tersebut dipercayai akan mendirikan khemah di sekitar Dataran Merdeka dengan membawa pelbagai senjata termasuk bom tangan bagi melakukan kekecohan.

Antara screenshot dari berita di tv tadi ;



Polis kata ;

1. Beberapa nama kumpulan NGO yang dikenalpasti terlibat dalam penganjuran perhimpunan aman telah dikenalpasti.

2. Polis akan ambil tindakan tegas terhadap mereka2 yang menimbulkan huru hara. Yang neh aku tak nafikan la betul. Tetapi keadaan sekarang neh buat aku terfikir. Benda neh takde huru hara apa pun. Tetapi cara polis gambarkan pula, seolah2 perhimpunan itu sendiri merupakan huru hara. Dah kenapa?

3. Aik? Dipercayai ahli NGO tertentu akan bawa senjata? Bom? Agak2 la weh polis. Mana dapat info tue? Dari email yang aku update semalam ka? Korang jangan weh polis. Jangan buat lawak oiii..

KAH KAH KAH

Rujuk sini ==>  http://amenoworld.blogspot.com/2013/12/rancangan-letupan-bom-di-himpunan-aman.html

Disarankan polis dedahkan sumber. At least hujah sokongan mana mereka dapat citer di atas. Aku tak sabar2 nak gelak guling2 bila dengar jawapan PDRM nanti..

4. Polis juga bagitau kepada orang ramai bahawa anda dinasihatkan jangan menyertai ataupun menyokong perhimpunan tersebut kerana ia menyalahi undang2. Yeke? Aku sokong je perhimpunan tue. So macam mana? Apa kesalahan jenayah yang aku dah buat neh? Ce citer..

BTW, polis juga sampai sekarang gagal membuktikan yang perhimpunan itu sendiri merupakan satu kesalahan. Setakat cakap aku pun boleh cakap. Itu salah, ini salah, semua salah. Tapi apa yang salahnya? Mana bukti2 kesalahan? Apa hujah yang mengatakan perhimpunan itu salah? Hah, takde? Guna modal air liur + ugutan + undang2 + media aje?

Apa pun tak boleh la PDRM neh..

KAH KAH KAH

Kalau nak tahu. Semalam juga di berita Awani. Geng2 PEKIDA report polis. Minta polis halang perhimpunan tersebut dari diadakan. Tah dari pihak mana tah pemberita bagitau yang gambar Rafizi turut dibakar dalam pada mereka marah pongpang2 pasal perhimpunan PROTES BARANG NAIK. Siap report semua bloggers yang dok promosi dan tulis pasal perhimpunan rakyat.  

HAHAHAHAHA

Takutnya i.

Perhimpunan neh sebenarnya aman dan akan tetap aman tetapi dengan penglibatan dan campur tangan semua pihak tak pasal2 kang ada orang anggap ia perhimpunan untuk huru hara kan keadaan pula.

Tah pape. 

BTW, kalau geng2 BN nak himpun pun takde masalah. Macam idea kat bawah neh ;




Kalau nak ikut serta pun takde masalah. Ini perhimpunan mengenai protes kenaikan kos sara hidup + sambut tahun barang naik 2014. Sesiapa yang rasa terkesan dengan kenaikan kos sara hidup boleh turut serta bersama2 dalam perhimpunan tersebut untuk nyatakan bantahan dan protes secara aman plus berhemah.Confirm takde bom punya. Komrad rakyat takan bawa bom. Ini sahih.

Bukan provokasi mengarut macam kat bawah neh oke. 



KAH KAH KAH

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...