Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 2 November 2013

Patung 'Kaki' Ustaz Azizan - BN Terus Buat Laporan Polis.


Nampaknya BN terkesan dengan tuduhan2 orang ramai yang mengatakan patung itu dibuat oleh penyokong2 BN dengan tujuan memprovokasikan suasana PRK di Sungai Limau.

Sana sini cakap2 orang mengatakan BN yang terlibat dalam insiden tersebut. 

Laporan polis sudah dibuat oleh jentera BN. Sekarang aku cadangkan agar PAS juga buat laporan yang sama. bukan apa. Kang kena tuduh PAS penakut pula nak report polis. Sekarang BN dah report. Depa akan gunakan hujah bukan kami yang buat. Better PAS pun report. Dan kita serahkan hasil siasatan kepada pihak polis. Kita tengok siapa yang terkena dalam isu neh. Aku betul2 nak tahu mangkok ayun mana yang buat provokasi bodoh melampau macam neh.

Memang kurang ajar gile.

BN hari ini membuat laporan polis berhubung patung-patung provokasi yang diletakkan berhampiran beberapa pusat gerak kerja parti itu.
   
Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang juga Ketua Umno Bahagian Jerai, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, pihaknya menerima laporan terdapat patung kaki berhampiran khemah BN di tiga kawasan tengah hari ini.
   
"Saya berasa amat kesal dengan perbuatan provokasi oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Ini satu perkara yang tidak wajar berlaku," kata Ahli Parlimen Jerai itu dalam sidang media khas di Bilik Gerakan BN di Sungai Limau Dalam dekat sini hari ini.
   
Beliau berkata, menurut sumber parti patung-patung kaki itu digantung berhampiran khemah BN di Bukit Besar, Titi Batu dan Simpang Tiga, Sungai Limau Luar dekat sini.
   
Difahamkan patung dari paras pinggang ke bawah dengan sebelah kaki dipotong serta tertera perkataan 'kaki ustaz', seolah-olah menggambarkan keadaan bekas wakil rakyat Sungai Limau Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak yang sebelum ini menjalani pembedahan memotong kaki akibat penyakit kencing manis.

Jamil Khir berkata, BN menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menyiasat dalang di sebalik perkara itu, selain menolak dakwaan yang perkara itu merupakan perbuatan sabotaj kalangan ahli parti itu sendiri.
   
Beliau dalam pada itu merayu masyarakat Dun Sungai Limau termasuk anggota jentera BN berwaspada akan sebarang strategi berbentuk serangan atau provokasi menjelang waktu-waktu terakhir kempen Pilihan Raya Kecil kawasan itu yang akan diadakan Isnin ini.
   
Calon BN Dr Ahmad Sohaimi Lazim mencabar calon Pas Mohd Azam Abdul Samat untuk kerusi Dun Sungai Limau yang kosong ekoran kematian Azizan pada 26 September lepas. - Bernama

Untuk gambar2 kejadian rujuk sini ==> http://amenoworld.blogspot.com/2013/11/gambar2-kaki-ustaz-azizan-kena-potong.html

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...