Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 24 Oktober 2013

Kenapa DBKL Roboh Rumah Orang Melayu? - Bukti DBKL Langgar Arahan Mahkamah.

Aku syak DBKL neh memang berdendam dengan orang melayu. Siyes. Kalau orang2 melayu meniaga tepi jalan kan, mesti puak2 neh poyo2 kacau. Lepas tue dengan suara bongkak kata mereka menjalankan tugas. Takpela, kita faham juga.

Tapi yang kita heran, selain dari orang melayu tak pula depa kacau. Nak kata pasal LESEN? Sama je situasinya dengan peniaga2 melayu. Bahkan peniaga2 melayu tue seme mohon lesen meniaga. Cuma tinggal lulus dan tak lulus je. Macam2 alasan yang dorang bagi. Malas nak layan.

Berikut kat bawah neh aku akan kemukakan bukti2 dan hujah bahawanya DBKL sama sekali tidak BERHAK robohkan rumah makcik kat dalam gambar kat bawah neh. 


Bahkan, rumah2 sekitarnya tue juga DBKL tak berhak robohkan. Dalam erti kata lain DBKL tiada apa2 kuasa yang membenarkan tindakan mereka. Tanah tersebut dimiliki oleh sebuah syarikat sebenarnya. Tatau la macam mana depa boleh dapat hak milik atas tanah tue tapi penduduk2 di situ tak boleh juga main di halau sedemikian rupa seolah2 mereka itu penceroboh.

Untuk rekod, kalau korang baca dan perhalusi satu persatu bukti kat bawah neh, ko akan dapati bahawa tanah tersebut pada asalnya TANAH RIZAB MILIK MELAYU.

Kenapa tanah rezab ini tetiba2 jadi hak orang lain pula?

Jeng jeng jeng.. muzik saspen.

Dah2. Tak payah nak saspen sangat. Kita seme tahu kerja siapa kan?

Habislah melayu2 neh. Dapat tanah rezab pun ada orang lain lego.

Ko nak halau semua melayu2 neh pergi mana? Duduk hulu2 kampung? Duduk kat ceruk2 hutan? Atau duduk kat bawah longkang? Melayu2 dah takde tempat lagi ke kat dalam bandar?

Celaka punya orang.

Yang aku rasa memang BANGSAT sangat la kan, ada ke patut seseorang yang sama bangsa dengan makcik tue, sama agama, boleh tergamak alihkan semua barang2 dalam rumah tersebut tanpa keizinan makcik tersebut dan robohkan rumah makcik tue ketika MAKCIK tue tengah bercakap2 pasal SURAT KUASA?

BODOH GILA LA YANG BAWA JENTOLAK tue.

Dapat muka dia pun best gak. Boleh tiaw. Takde ahti perut punya orang. Orang tahu le ko kerja. Tapi apa salahnya ko kerja ikut undang2. Ada ke bukti bahawanya korang berhak robohkan rumah penduduk di kawasan tersebut?


Malam tadi pasang khemah. Lepak2 bawah khemah. Kita ucapkan terima kasih kepada pemusnah rumah orang susah. Sila amalkan kerja2 'terpuji' korang tue ek. Well done.

Rujuk perintah mahkamah yang memberikan hak kepada penduduk kampung untuk mempertahankan hak mereka sehinggalah rundingan selesai dimuktamadkan.

Untuk paparan yang lebih jelas, sila klik image. Baca satu persatu.

Boleh skip untuk baca point2 dari no 1 ke no 19 terus.

Dan tengok muka surat terakhir yang memberikan hak kepada pihak responden untuk terus duduk disitu sehingga rundingan dicapai. Cuba fikir sejenak. Tangan2 ghaib mana menyebabkan kakitangan DBKL bertindak kejam terhadap penduduk2 kampung ini? Takanla dorang bodoh2 nak pergi jalankan operasi kalau takde arahan dari pihak tertentu?

Lue fikirlah sendiri.

Rujukan video disini ==> http://www.youtube.com/watch?v=OpXZlAZshFQ








Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...