Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 3 Ogos 2013

Utusan Lapor Anwar Ada Account Bank Tempatan.

Beberapa bulan lepas aku agak rajin surf Utusan secara berkala. Aku buka tiap2 pagi dan terus cari berita politik. Aku buat dalam sebulan ada kot. Berturut2. Nak tahu aku buat apa?

Aku dapati dalam masa sebulan tu tak pernah tidak ada berita2 pasal Anwar Ibrahim yang dilaporkan oleh Utusan.

Anwar kena bidas la, Anwar di minta jawab tuduhan la, Anwar tipu la, Anwar kantoi la, Anwar terlibat dalam blablabla la.. Anwar di minta jangan tipu rakyat la.. dan semacam wajib Utusan mesti siarkan berita mengenai Anwar paling koman satu artikel setiap hari.

Yang kelakar. Benda2 yang bloggers UMNO laporkan kadangkala yang memang tah hapa2 pun Utusan petik asalkan ada nama Anwar le kot.

Kalau ada NGOs buat laporan polis ke atas Anwar pun Utusan akan beria2 highlight nama Anwar..

Dah macam kena sawan Anwar.

Siyes aku cakap. Sejak2 tue aku buat kesimpulan. Utusan memang sengaja tulis pasal Anwar setiap hari atas alasan propaganda politik. Macam tu punya semangat semata2 nak menyerapkan persepsi yang Anwar layak dibenci.

Kalau kita baca portal berita pro bebas mahupun pembangkang sekali pun tak la setiap hari ada citer pasal Najib dan Rosmah.

Hehe.

Dan tadi ketika aku online facebook, nampak lagi satu berita pasal Anwar yang sengaja dilaporkan oleh Utusan. Lihat bawah ;


Ini link dia ===> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151577626346347&set=a.10150413518756347.347999.221096761346&type=1&relevant_count=1&ref=nf

Aku tak boleh komen. Pasal Utusan dah ban aku. Kalau tak aku nak komen kat situ. Kalau dulu pasal bank luar negara sekarang pasal bank tempatan pula dah..

==> Kemunculan surat misteri mendedahkan 'urus niaga' oleh dua pemimpin tertinggi pakatan pembangkang iaitu Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pengerusi DAP, Karpal Singh menimbulkan tanda tanya penduduk di daerah ini.

Surat lapan halaman yang tertera Untuk Pengundi Permatang Pauh dan dihantar ke rumah-rumah penduduk sejak beberapa hari lalu itu antara lain mengandungi pelbagai nombor akaun bank yang didakwa milik Anwar. Penduduk kemudian memutuskan untuk menyerahkan surat bertajuk Bankleaks Anwar/Karpal berkenaan kepada bekas calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Dr. Mazlan Ismail.

Mazlan yang menerima kira-kira 6,000 laporan sama yang dihantar hampir setiap hari sejak minggu lalu sama ada melalui pos atau diletakkan di dalam peti surat rumahnya dalam sidang akhbarnya di sini hari ini, meminta Karpal dan Anwar memberi penjelasan berhubung isi kandungan surat itu.

Rujukan : http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130803/po_01/Rakyat-minta-penjelasan---Mazlan

Gila ah.

Kalau nak dakwa, dakwa la betul2. Buat laporan polis dan biar polis siasat. Buat benda2 gini, sengaja sensasikan untuk dapatkan millage politik jek. Lepas beberapa hari isu neh tenggelam dan diam. Lepas tue nanti ada la sekumpulan cybertroopers yang pergi copy paste dan tanya soalan ini secara berulangan di laman2 sosial fb dan twitter untuk mewujudkan persepsi negatif ke atas Dsai dan PR.

Sampai mampos pun tak habis macam neh.

Kenapa tidak saja lapor ke polis dan biar polis siasat. Nak gak aku tahu apa salahnya menyimpan di bank tempatan? Juta2 sekalipun apa salahnya? Sekali menang pun dah dekat 400 ratus ribu. Itu kalau satu saman. Takan nak simpan bawah bantal plak kot?

Takan itupun dah menjadi satu kesalahan gak ke apa di negara neh? 

Hehe. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...