Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 19 Ogos 2013

Rahsia Dalaman PAS Terdedah - Sebarkan.

MOGA ALLAH RUNGKAIKAN KEKUKUSUTAN INI
Apabila El-Haraki mendedahkan secebis kebenaran berkenaan tindakan 'nakal' beberapa orang individu di dalam PAS, ramai yang menuduh kami ajen UMNO, pemecah belah dan sebagainya. Biasalah, itu adalah lumrah. Kebenaran sememangnya pahit benar untuk ditelan, ya ia memerlukan masa untuk ditelan.

Tetapi apabila perkara-perkara ini berlaku, tidak pula ia dikatakanpemecah belah kepada gerakan Islam yang kita cintai ini. Antaranya :

1) Dr Dzulkifli Ahmad pernah mencadangkan agar Timbalan Presiden PAS daripada kalangan non-Muslim.

2) Pernah wujud cadangan agar menggugurkan perkataan 'ulama' daripada Majlis Syura Ulama pada tahun 2007.

3) Wan Ji menggelarkan Tuan Guru Harun Din sebagai ulama' kepala lutut.

4) Wan Ji juga menyamakan Majlis Syura Ulama' dengan Wilayatul Faqeh (Syiah). Bertujuan untuk menjatuhkan kredebiliti Majlis Syura.

5) Memfitnah TGHH ingin membawa PAS bergabung dengan UMNO sedangkan UG hanya diperingkat cadangan. Tetapi apabila Anwar ditawarkan Kerajaan Perpaduan oleh Najib sekarang, mereka pula diam membisu.

6) Husam menggelar pengkhianat kepada pemimpin PAS yang tidak menyertai Blackout 505.

7) Mereka juga menggerakkan gerakan "Maraghbar Haji Hadi" (Pergi Mampus Haji Hadi) yang juga disertai oleh anak muda Sosialis dan sebagainya dengan tujuan menjatuhkan TGHH.

 Khalid Samad mengatakan TGHH sebagai pengkhianat kepada PR dalam isu Kota Damansara.

Ini baru secebis, terlalu banyak tindakan 'nakal' yang dilakukan oleh mereka untuk mengkucar-kacirkan gerakan Islam yang kita cintai ini. Maka El-Haraki mengambil methode sebagaimana hadis yang disebutkan di dalam Arba'in Nawawi :

Daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah SAW telah bersabda yang maksudnya: “Sesungguhnya Allah SWT telah berfirman: “Sesiapa yang memusuhi wali-wali-Ku sesungguhnya Aku mengisytiharkan perang ke atasnya"

Izinkan kami menzahirkan kebenaran yang terlindung selama ini dan memperbetulkan keadaan. Seterusnya mempertahankan para ulama' yang menjadi pewaris para anbiya'.




Amboi. Serangan secara terbuka oleh satu page neh. Siap serang2 DSAI lagi. Awatnya? Kenapa nak tikam kawan2 sendiri ek? Dah takmo kawan ka? Atau ini cara terbaik untuk raih sokongan bagi mempertahankan kedudukan dalam proses pemilihan untuk muktamar? <-- TANYA.

Aku nak ulas. Ringkas jek. Ingatkan PAS dah selesai. Rupanya krisis muktamar tak habis lagi. Elokla aku tepuk guna kaki pula tengok korang bergaduh sesama sendiri. Cantik.

1. Cadangan oleh Dr. Dzul tue bukan nak menjatuhkan PAS. Tolong fahami betul2. Tak setuju sekalipun bagi hujah. Apa jadah nak terasa sangat dengan cadangan tersebut sampai perlu buat posting begini?

2. Aku ada baca blog Wanji. Wanji bagitau dia memang emosi masa tulis benda tue. Tapi personally dah minta maaf. So perlu kah isu seperti ini jadi topic perbahasan lagi?

3. Tengok tue, tengok tue. Kaitkan dengan DSAI dan PKR pula. PAS berbalah sesama mereka jangan babitkan parti komponen lain. Macam mana la parti lain tak terasa.. UG tue benda dah lepas. AKu setuju bab tue. Tapi sedarkah anda kes UG neh jadi teruk sebab apa? Penipuan demi penipuan dibuat untuk melindungi mereka2 yang terbabit dalam UG. Bahkan mulut Paklah sendiri yang dedahkan. Sepatutnya PAS la dedahkan. Macam yang DSAI buat. Dia dedahkan Najib nak UG dengan dia, tapi dia tolak. So orang faham le. Situasi UG neh akan berbeza jika PAS yang dedahkan, bukan UMNO sebab bila UMNO dedahkan orang akan anggap apa? Orang anggap PAS sedang mempertimbangkan cadangan tersebut. So bagi mereka yang benar2 seriyus melawan kezaliman BN akan terasa apa? Akan terasa dipermainkan dan diperdaya. Masih tak faham2 lagi sentimen yang wujud.

Contoh. Tengokla Hasan Ali. Tengok la Nasruddin Mat Isa. Ini semua kes UG. Sudah2la tue.

Bab buku 'Pergi Mampos Hadi' tue aku cadangkan korang baca dulu. Berani baca? Dah baca, kritik ikut suka le der.

Hehe..

Apa pun serangan sesama sendiri secara terbuka di laman internet sememangnya tidak akan menyelesaikan konflik. Siyes. Ia semakin lama semakin teruk dan kritikal dari hari ke hari. Aku dah berbuih2 mulut bagi cadangan. Elokla korang buat perjumpaan secara tertutup dan selesaikan konflik secara berdepan. Sampai bila nak berpuak2 padahal perjuangan nak dekat2 sama dah.. sama2 nak menjatuhkan yang zalim, ye tak?

Meskipun tidak dinafikan kita memang berbeza dalam banyak perkara, tetapi kalau boleh jangan terlalu highlightkan bab perbezaan sebab persamaan antara kita sebenarnya lebih banyak lagi..

Fikir2kan la ek.

Posting asal : https://www.facebook.com/pages/El-Haraki/108823549239406

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...