Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 5 Julai 2013

Isu TV3 - Ustaz Don Tampil Tepis Kenyataan Fitnah.

Aku dah agak dah.

Pasal sebelum neh aku dah tahu yang Ustaz Don takde facebook2 yang aktif citer pasal politik. Yang ada citer pasal diri dia secara peribadi dan citer2 pasal dakwah.

Aduhai.

Rujuk bawah neh ;


Printscreen di atas telah tersebar secara meluas. Orang yang printscreen neh sebenarnya aku yakin dia tidak tahu bahawa pemilik page di atas bukan di kendalikan oleh Ustaz Don. Pendek kata ramai yang terkena sebenarnya.

Penafian Ustaz Don.



 

Pertama, sampai sekarang aku belum lagi menemukan hujah sahih bahawa tv3 mengelar Morsi = diktator. Ada rakan aku bagitau. Alah tv3 tue ko nak heran apa der. Confirm dia sebut punya.

Sebenarnya aku bukan nak bekap tv3 ke apa sangat ke. Jangan salah faham. Cuma aku suka kalau kita nak bercakap sesuatu kita kena ada hujah konkrit. At least kita boleh tunjukkan bukti sekian2, hah neh la tv3 yang pandai2 gelar MORSI = DIKTATOR.

Ini berhujah berdasarkan hearsay. Aku sangat2 keliru. Apa yang boleh dihadapkan pada UMNO jika mereka minta bukti kelak?

Aku faham. Apabila seseorang biasa melakukan fitnah maka tak heran untuk mereka fitnah dan fitnah dan fitnah berulang kali. Itu betul. Tetapi jika kita menuduh tv3 lakukan sesuautu tanpa bukti, maka kita dan tv3 sudah tiada beza nya lagi. In order nak menunjukkan tv3 jahat, kita tak perlu menjadi jahat sekali. Cukuplah tv3 jahat, kita jangan ikut ma.

Jadi kepada pihak yang berkenaan, minta tolong berikan bukti supaya senang kita berhujah pasal tv3 menuduh MORSI = diktator oke. Aku tak sabar2 nak tunjuk kat orang yang dok kata PR fitnah tv3 tue beb.

Kedua. Pasal Ustaz Don. Printscreen tersebar meluas membabitkan nama Ustaz Don. Kalau tak ori, cakap tak ori. Takde masalah. Kami semua terbuka menerima, asalkan yang update tue berterus terang. Kalau tak ori tapi berlakon ori, patut ke? 

Ini tak patut ma.

Kalau orang printscreen dan terjebak menyebarkan ia tanpa mengetahui itu adalah page KLON, kan tak pasal2 dah mengheret nama USTAZ DON?

Mungkin juga orang yang baca tak pasal2 depa anggap USTAZ DON yang memulakan isu pasal tv3 cakap MORSI = DIKTATOR.

Kan tak elok tue.

Apa pun harap kita sama2 membetulkan apa2 yang tak betul. Harap2 lepas neh kepada pihak yang jadi admin page Ustaz Don Original tue bertanggungjawab sikit ma. Bagi aku kalau mengaku admin takde sesiapa nak marah oke. Time nak update tue tulis admin. So orang tahu la ooo ini admin yang update. Bukan Ustaz Don sendiri. Simple ma..

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...