Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 31 Julai 2013

Isu Lahad Datu - Bukti Takde, Tapi Menteri Dah Kecoh Kaitkan Dengan Pembangkang?


Apa neh?

Bukti belum cukup sempurna, belum cukup kuat, belum cukup kredibel untuk mengaitkan insiden tersebut dengan mana2 pemimpin pembangkang tetapi menteri dah keluarkan kenyataan di akhbar bahawa 3 pemimpin kanan pembangkang terbabit dalam insiden Lahad Datu?

Pada 26 April lalu, bekas menteri pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (kiri) berkata, kementerian itu telah mengenal pasti tiga pemimpin pembangkang yang menjadi dalang kepada insiden di Lahad Datu.

Zahid berkata, segala maklumat dan butir-butir mengenai dalang tersebut akan diserahkan kepada pejabat peguam negara untuk tindakan selanjutnya. 

Maksud ;

1. Kementerian dah kenal pasti 3 pemimpin pembangkang yang menjadi dalang dalam insiden Lahad Datu.

2. Maklumat2 dan butiran mengenai hal tersebut akan diserahkan kepada pejabat peguam negara untuk tindakan selanjutnya.

3. Berita pada 26 april 2013.

Sekarang? Dah berbulan2 berlalu, usah kata nak dakwa, bukti pun sebenarnya tak berapa nak cukup. Aku bukan suka2 nak cakap gini tapi PDRM sendiri yang sahkan melalui kenyataan media oleh KPN sendiri baru2 neh.

Baca bawah ;
Polis masih belum mempunyai bukti yang cukup untuk mendakwa tiga pemimpin pembangkang yang didakwa menjadi dalang pencerobohan pemberontak Sulu di Lahad Datu, Sabah, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri khalid Abu Bakar.

Beliau berkata, sehingga kini pihaknya masih mengumpul bukti bagi mengheret ketiga-tiga pemimpin pembangkang itu ke mahkamah.

"Siasatan masih lagi dijalankan dan apabila ia sudah lengkap baru kita akan kemukakannya kerana proses ini ini tidak ada had masa. Ia akan berterusan dan tidak akan berhenti sehingga selesai," katanya dalam sidang media selepas acara Sambutan Hari Pahlawan di Dataran Merdeka pagi tadi.

Ikhlas aku cakap. KPN mungkin keluarkan kenyataan tersebut sebab masyarakat tertanya2. Mereka mendesak agar di dedahkan kepada public siapa tiga pemimpin pembangkang yang dimaksudkan tue. Pasal dah lama tapi takde progress sampai sekarang.

Tue pasal akhirnya dia terperangkap dengan keluarkan statement seperti di atas..

Alamak aiiii

Bukti takde tapi sembang kencang dok tuduh2 pembangkang.

Kalau kenyataan ini dikeluarkan oleh orang awam dan pembangkang automatik kena dakwa sebab keluarkan kenyataan berbaur spekulasi dan hasutan katanya. Tapi kalau kenyataan ini dikeluarkan oleh seseorang yang mesra biru, memang tak la ada apa2 tindakan.

Almaklumla, dorang ialah semaksum Nabi SAW, bahkan mungkin lebih hebat lagi.

Kan?

Pftt. 

Sumber rujukan : sini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...