Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 16 Mei 2013

Kenyataan Rasmi Kelab Che Det Tolak Khairy Jamaluddin Sebagai Menteri.


KENYATAAN RASMI KELAB CHE DET

Kelab Che Det (KCD) dengan ini MENOLAK perlantikkan YB Khairy Jamaluddin sebagai Menteri Penuh dalam barisan menteri kabinet Malaysia atas sebab-sebab yang mungkin masyarakat umum telah sedia maklum dan beberapa faktor penting lain yang tidak dibincangkan secara terbuka.

Walaubagaimanapun, penolakkan ini tidak sedikit pun menjejaskan sokongan KCD kepada kepimpinan kerajaan Barisan Nasional dan UMNO secara keseluruhannya.

Sekian. Harap maklum.

Presiden

Ketika ini page Saya Sayang Tun Mahathir blablabla tue tengah kempen menolak perlantikkan KJ sebagai menteri penuh. Korang boleh refer kat link bawah neh sendiri. Siap gaduh sesama fans lagi.

https://facebook.com/ILOVETUNM?v=timeline&filter=1&__user=1184283631

Ikhlas aku cakap. Hujah2 mereka ada benarnya. Tapi aku tak faham satu benda. KJ tak boleh rasuah, tapi menteri bn yang lain boleh rasuah dan boleh duduk dalam kabinet?

KJ tak boleh ada skandal, tapi pemimpin umno yang lain boleh ada skandal dan boleh jadi PM?

KJ tak boleh ada kontroversi arak dan blablabla, tapi bekas pemimpin lain boleh ada kontroversi persendakan hukum Allah yet di angkat macam tuhan? Tak masuk lagi kontroversi keluarkan 300 juta dari wang perbendaharaan negara tanpa diketahui oleh kakitangan kerajaan macam duit tue duit dia pula. Konon nak bantu kelantan senyap2. Drama swasta versi politician.

Hehe

Pendirian aku mudah. Sentimen mesti terletak pada pendirian dan idealism. Bukan atas batang tubuh individu. Ko kalau tolak rasuah skandal arak dan apa2 benda berkaitan ko kena tolak seme individu yang terpalit dengan kes tersebut. Ini orang panggil pendirian. Kalau ko tolak individu2 tertentu atas sentimen emosi dan taksub tue bukan pendirian tapi kebodohan. Maaf. Bukan nak kutuk tapi itulah yang terzahir melalui kelakuan korang sendiri.

Hehe.

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...