Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 11 Mei 2013

Ahmad Said MB Terengganu Merajuk.

Marah. Sedih. Plus sakit hati. Ini sebenarnya yang terzahir melalui kata2 Mat Said bila dia menyebut kawasan yang bn kalah bn takan campur tangan untuk selesaikan aduan penduduk di situ.

Mereka pilih calon pr. So minta la tolong pada wakil pr.

Itu kurang tepat walaupun terselit sedikit kebenaran di situ.

Kalau wakil rakyat tu dah menjadi pilihan penduduk tak kira bn ka pr ka dia kena perform. Fakta neh.

Agak bingai la bn nak perform padahal wakil rakyat tu pr.

Maksud kat sini siapa jadi wakil rakyat maka dia kena perform. Kalau bn maka bn perform. Kalau pr maka pr perform. Sebab tu ialah tanggungjawab. Korang semua di bayar untuk buat kerja. Bukan di bayar untuk jadi pak pacak.

Cuma cara kata2 itu dikeluarkan agak keterlaluan. Penyampaian yang tidak bijak. Sepatutnya mat said cakap sesiapa yang jadi wakil rakyat sila bawa peranan masing2. Di tempat bn menang adakah semua sokong bn? Di tempat pr menang adakah semua sokong pr?

NO.

Jadi janganla lakukan bantuan diskriminasi. Sepatutnya bn di peringkat negeri kena buat jaringan kerjasama dengan semua wakil rakyat regardless parti.

Begitu juga pr. Konsep berkerjasama hanya dengan geng2 separti ialah konsep bullshit. Aku tatau ia di asaskan oleh siapa tetapi yang menyebabkan ia berkembang di malaysia ialah bn. Sesungguhnya perangai yang buruk itu janganlah kita tiru.

Wakil rakyat amek aduan rakyat. Dan mereka harus diberikan peluang untuk zahirkan masalah di peringkat negeri. Negeri harus bebas dari pengaruh partisan dan nilai aduan disebabkan ia babitkan kepentingan rakyat.

Simple konsep.

Janganlah kerana Terengganu gagal mendapat majoriti 2/3 kerusi dun pada pru lepas Mat Said tegar lepaskan emosi terhadap rakyat. Emosi letak tepi. Tanggungjawab tu bukan free. Semua berbayar tue. Alahai. Tindakan ini je dah membuktikan betapa Islamiknya UMNO dan betapa mereka tidak suka sesama melayu dan rakyat bergaduh, kan?

Kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...