Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Wednesday, April 17, 2013

Punca Sebenar Kenapa Zulkifli Nordin Menjadi Calon BN Tersebar.

Adoi.

Ramai orang UMNO bengkek dan paneh ahti dengan pencalonan Zulkilfi Nordin kat Shah Alam. Sampai nak boikot apa bagai seme cukup.

Antara komen yang menyatakan betapa menyampahnya mereka dengan keputusan Najib mencalonkan Zulkifli Nordin kat Shah Alam mewakili kerusi BN.




Hish.

Itu baru satu komen. Komen2 yang ada kat sini pun lebih kurang juga.



Hehe.

Kalau orang2 UMNO nak tahu, inila punca utama kenapa Zulkifli Nordin tercalon semula. Pandai tak dia nyanyi? Lainkali korang nyanyi dulu macam neh la. Barulah tercalon oke.

KAH KAH KAH

 


Sebenarnya penyokong umno juga punya perasan. Dorang bukan ahti batu. Dah namanya manusia kan. Mestilah ada emosi. Cuma kadangkala dorang terpaksa akur dengan keputusan yang dibuat oleh akar umbi. Bagi dorang melawan itu namanya tidak bersyukur. Di sinila kesilapan dan kebodohan mereka bermula.

Kita, tidak akan diperbodohkan jika kita sendiri tidak rela diperbodohkan. Itu hanya akan berlaku bila kita biarkan orang pijak kepala kita.

Jangan samakan situasi kita dengan situasi Nabi SAW. Yang sampai orang baling batu pun Baginda bersabar. Ia adalah kerana Nabi SAW sedang berdakwah. Pemimpin umat islam. Kita pula sedang menolak pemimpin zalim. Situasi yang berbeza, memerlukan kaedah penyelesaian yang berbeza juga. Baru la masalah dapat diselesaikan sehingga ke dasarnya. 


Kita tak boleh bersabar dengan pemimpin yang zalim. Kita bahkan tak perlu bersabar dengan pemimpin yang zalim. Yang bersabar itu bukan bermaksud dia bersyukur ataupun taat tetapi BODOH. 

Sedangkan umat islam di zaman khalifah berperang untuk melebarkan islam dan membebaskan manusia dari kezaliman pemerintah, apatah lagi kita? Yang sekadar perlu pangkah je untuk memilih pemimpin yang berjiwa rakyat, susah ka? Kena angkat senjata ka? Well sesetengah kes mungkin perlu kalau ia babitkan samseng umno. 

Hehe.

Untuk kita mengharap pemimpin kita seperti Nabi, itu mustahil.

Untuk kita mengharap pemimpin kita seperti keempat2 khalifah agung, itu mimpi.

Tetapi paling jauh kita boleh pergi, yang dalam lingkungan kemampuan kita ialah menolak pemimpin yang terang2an zalimnya. Kat sini kes nya ialah BN. Walaupun ia tidak static selamanya begitu. Cuma, ketika ini, jawapan nya ialah BN. So tolak la BN. 

Dah alang2 sakit ahti menyampah boikot apa seme cukup, berikan undi anda kepada PR. Jangan sia2kan rajuk anda dengan tidak mengundi. Aku setuju BN perlu di ajar. Ajarlah mereka dengan cara membuang undi kepada PR. Oke?

KAH KAH KAH
IKLAN TEXT DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...