Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 4 Januari 2013

Rais Yatim, ko meh sini kejap.


Thui.

Celake betul. 

Malam tadi baru je berlangsung forum bincang amanat haji hadi tanpa haji hadi sekali lagi. Kali neh ajuran RTM plak tue. RTM weh RTM. Bukan RTM ka yang cakap nak anjurkan forum perbincangan tersebut dan seme nya dalam persiapan namun tetiba batal last minit akibat keputusan yang pernah majlis fatwa amek suatu ketika dulu berhubung perkara di atas? 

Slumber mat rock jek si rais yatim menipu terang-terangan semalam. Aku ingatkan dia dah insaf. Yelah tetiba menteri nak follow keputusan majlis fatwa kan. Selalunya menteri2 UMNO lah yang terer bab langgar keputusan muzakarah oleh majlis fatwa dan hukum Allah swt walaupun selepas itu dorang akan slumber gila babi berceramah dan bersyarah depan orang kekonon cam suci yang amat. 

Geli wehhhhh.

Rasa nak meludah jek. 

Thui.

Sebelum itu disini si rais yatim cakap tiada forum yang akan diadakan untuk membincangkan isu amanat haji hadi. Owh oke. Alasan dia ialah majlis fatwa cakap tak boleh. Majlis fatwa dah beri satu keputusan mengenai hal tersebut. 

Owh oke sekali lagi. Lantak lue la nak surrender sebelum berperang kan. Gua no hal. Gua bukan di posisi yang nak up amanat tersebut sebab bagi gua amanat tue langsung tak relevant masa kini sebab pas sudah berubah dan maju ke depan.

Gua tak peduli dengan hujah2 dorang konon nya pas tak bagi perempuan tertanding la apa la dulu sekarang banyak kaum wanita apa seme. Bagi gua tue seme hujah2 bodoh plus sampah dan tah hapa2. Baik lue cakap time kecik2 dulu lue bogel sana sini. Awat lue tak ungkit sampai sekarang? Bagitau la satu dunia aku suka berbogel sebab time kecik2 aku berbogel.

Tak sama meh metafora nya? Adnan Yaakob mesti pandai sebab dia expert bab metafora. Gua pun belajar dari dia beb.

kah kah kah

Tetapi sebab umno nak mengungkit2 kisah silam dan berlakon sebagai mangsa kat sini nak gak gua tengok TGHH berhujah menghadapi dorang.

Nak juga gua melihat depan mata bagaimana skill TGHH berdebat dan membidas pendapat dorang mengenai amanat tersebut.

Tapi nampaknya harapan gua tak kesampaian. Kecewa gak tapi takde la kecewa sampai nak bunuh diri. Kecewa sebab tak dapat melihat TGHH mencatatkan sejarah muncul di tv1 secara live.

Bagi gua kalau itu berlaku confirm rakyat malaysia pada ketika itu akan terarah dan focus kepada forum tersebut. Yang tak minat forum pun tetiba akan menonton. Sebab ia sejarah beb. Macam sejarah tercipta debat Anwar Ibrahim Vs Shabery Cheek yang mana mencatatkan jumlah penonton yang sangat tinggi bahkan tv3 juga terkejut bila melihat rating program tersebut ketika itu.

Mana mungkin program debat menjadi perhatian masyarakat tetapi kemunculan pemimpin pembangkang di kaca tv memang mencatatkan sejarah sebab mereka hampir tiada peluang untuk muncul berhujah di mana2 media arus perdana. Lainla untuk difitnah. Memang 24 jam korang nampak beb.

Yang gua tak boleh blah bila Hasan Ali bercakap berapi2 bab akidah. Pehhhh. Terbakar ke tak terbakar ahti presiden pas saat itu gua tatau la nak cakap. Semua impian kita bersama sudah musnah. Semua cita2 kita sudah tidak kesampaian. Kita bukan sahaja berpecah bahkan kita kini bermusuh. Pehhhhhhhh.

Ayat tak boleh blah beb.

kah kah kah

Tapi yang gua heran si hasan ali neh merepek bab amanat time keluar parti. Kalau benda tue masih berterusan dan sentiasa berpanjangan awat masa dalam pas dia tak rebel? Aik time benda lain dia bleh rebel masa dalam pas? Awat yang neh tak boleh? 

Arh stop2. 

Alasan sampah lue gua tak mo dengar. Kalau gua dengar juga gua bimbang maki yang lue dapat. Gua pun reti marah oke kalau kena tipu je sentiasa. Video murtad lue pun tak siap2 lagi ada ahti nak tambah isu baru? Thui la weh, thui.

Apa pun gua salute pada 2 awek terakhir tadi. Dalam ertinya soalan mereka. Gua dapat singkap sesuatu melalui raut wajah dorang. Sudah la cun reti pula bagi soalan double meaning. Sapa la yang bertuah dapat minah2 cun tue. Hehe.

Dan kepada rais yatim, lue memang gampang. Lue boleh terima ka tak boleh terima ka tue lue punya pasal. Gua rasa tertipu dan gua berhak marah lue sebab lue menipu gua. Faham? Bai.  

Sumber gambar : Kak Zaleha.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...