Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Tuesday, January 1, 2013

Rais Yatim atur forum syok sendiri, Ahmad Maslan gila.

Ceh.


Macam meroyan jek aku.

Dia main atur sembrono tanpa mempedulikan permintaan TGHH. Betul2 syok sendiri la menteri neh. Korang baca bawah sat ;

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata tokoh agama dan mufti negeri akan dijemput untuk bersama dalam forum yang akan memberi peluang buat julung kalinya kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi memperjelas amanatnya yang memecah-belahkan umat Islam di Malaysia. 

Rais berkata, Hadi tidak boleh membuat keputusan bersendirian dan terlalu yakin dengan kebolehan dirinya yang berlatar belakangkan pendidikan agama "kerana sentiasa ada orang yang lebih bijak daripada kita". 


"RTM adalah hak rakyat dan ia boleh diguna untuk menjelaskan sesuatu perkara, tapi bukan satu saluran sahaja (Hadi seorang), ia mesti disertai oleh pihak-pihak yang juga ada ilmu, nas dan pengalaman," 

"Sehingga kini, belum ada lagi permohonan rasmi dari Hadi tetapi segala perancangan untuk menyediakan rancangan berbentuk forum tanpa kehadiran penonton studio itu sedang berjalan," katanya.

1. Rais Yatim sedang mengaturkan satu forum untuk memberikan peluang kepada TGHH perjelaskan pendapat dari sisi dia mengenai amanat haji hadi [asalnya ia cuma la sekadar ucapan yang dipetik oleh penyokong pas].

2. Program tue pula program rakaman. Bukan siaran langsung. Permintaan TGHH ialah siaran langsung. Kan beza gila antara rakaman dengan siaran langsung?

3. Rais Yatim juga akan mengundang beberapa orang panel untuk "mengadili" TGHH kat dalam forum tersebut.

4. So daripada program memperjelaskan amanat dari sudut pandang TGHH dah bertukar jadi program perdebatan dan perbahasan pula ka?

5. Pula tue penonton tak dibenarkan muncul dalam forum tersebut. Ia adalah forum tertutup yang mana penonton hanya boleh menyaksikan di kaca tv semata2.

6. Lepas tue masih self claimed RTM ialah hak rakyat?

AKU TENGOK KAU NEH SYOK SENDIRI je la weh.

PUIIII !!!!!

Semua syarat ko yang tetapkan. Lain yang presiden PAS minta, lain plak yang ko aturkan. Lepas tue merepek tak tentu hala. Mana boleh macam tue. Ikut format asal sudah la. Ikut permintaan TGHH. TGHH nak apa?

1. Live.

2. Sejam.

Ini dua elemen penting. Ko kena bagi dua elemen penting neh dulu. Lepas tue ko nak tokok tambah tue ko punya pasal. Ko nak bawa panel ka, nak bawa jakim ka, nak soal siasat ka apa ka tue ko punya pasal tetapi permintaan asas TGHH ko kena tunaikan terlebih dahulu.

Jangan2 lepas ko bagi masa dan tetapkan tarikh bila TGHH tak setuju sebab ko tak laksanakan permintaan TGHH, korang akan mainkan di dada2 akhbar yang TGHH pengecut. Betul tak?

BODOH NAK MAMPOS la kalau kau buat macam tue. LOSER. 

Lepas tue seekor menteri yang kita tatau kerja dia apa turut meroyan sepertimana Rais Yatim meroyan di atas ;

Di PUTRAJAYA, Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan, berkata Hadi disyor mengadakan sidang akhbar terbuka atau melalui web TV mengenai "Amanat Haji Hadi" tanpa perlu memberi penjelasan secara langsung di stesen televisyen tempatan. 

Menurut Ahmad, tindakan Presiden PAS itu yang hanya mahu tampil di stesen televisyen tertentu seperti Radio Televisyen Malaysia (RTM) dan TV3, seolah-olah mempunyai agenda tersendiri. 

"Mungkin ada tujuan-tujuan tertentu. Tapi pada saya panggil sidang akhbar lagi ramai boleh datang. Ia boleh disiar secara langsung oleh segala web TV. Nak panggil stesen TV luar negara pun boleh," katanya pada sidang media selepas merasmikan Kopitiam Killiney Putrajaya di sini, hari ini.        

Tak perlu ulas panjang2. Cakap bangang kang marah tetapi memang BANGANG pun. Bukan seme orang ada internet. Ko siarkan tuduhan dan tuntut penjelasan kat media arus perdana. Tak perlukan internet pun kita boleh terdedah dengan tuduhan tersebut.

Tapi untuk perjelaskan suasana ko suruh TGHH laporkan di tempat yang mana memerlukan orang ada akses internet jek untuk mendengar penjelasan tersebut.

Wajar kah?

BODOH NAK MAMPOS. Jangan tanya kenapa. Kau memang layak. Kalau tahu pun belum tentu ko mampu faham wahai Ahmad Maslan. Bai.  

Sumber   http://www.bharian.com.my/articles/TokohagamaakandijemputbersamaHadidalamrancanganTV_Rais/Article/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
IKLAN TEXT DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...