Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 3 Januari 2013

Mufti Perlis, Juanda Jaya perli TV3.


Sumber : sini

TV3 kena perli dengan Mufti perlis. Sebenarnya tv3 dan RTM sudah tiada asas nak balon TGHH pada saat TGHH bersedia untuk bersemuka, berbincang dan berhujah mengenai hal tersebut. Orang kata, pihak PAS sedia open table untuk di kritik dan di bidas secara berdepan, live di tv lagi. 

Masalah sekarang RTM dan TV3 taknak sahut permintaan TGHH. Ya, RTM sahut. Tapi versi rakaman. Rakaman? Boleh pergi mampos. Kenapa perlu versi rakaman? Jangan2 tak confirm disiarkan, pun boleh jadi juga. So apa salahnya tuan guru minta LIVE?

Takut?

Takut itu maksudnya apa? Belum berhujah lagi UMNO dah tunjukkan bahawa mereka akan kalah. Itu belum lagi panggil beberapa panel untuk menganalisa statement TGHH. Baru sekadar berbincang2 di media internet jek. 

UMNO dah tunjukkan ciri2 bahawa mereka pasti kalah. Rekod, TGHH sudi dianalisa oleh tokoh2 agama yang Rais Yatim sendiri tetapkan. Apa yang TGHH minta cuma la ;

1. Sejam

2. Live

That's. Rais Yatim nak panggil orang tue ka, orang neh ka sapa ka, lantak dia la. Janji dia tunaikan permintaan TGHH cukup. Lue minta penjelasan, individu tue sudi beri penjelasan, so lue selaku pihak yang menuntut penjelasan patut berikan ruang kepada TGHH untuk jelaskan suasana.

Kalau penjelasan TGHH tak konsisten or gagal yakinkan penonton, sapa yang rugi? PAS juga. So lue nak risau apa? Lue ada 50% untuk menang oke. Tetapi lue belum lagi bertanding [berdebat] lue dah menyerah kalah dengan berikan bermacam2 alasan, tekanan dan idea merepek untuk gagalkan permintaan TGHH, logik ka? 

Bagi aku memang logik. Logik untuk seseorang yang dari awal lagi tahu bahawa mereka salah, mereka pasti kalah kalau biarkan kebenaran tersebar. So sebab tue umno meroyan buat benda2 merepek seme neh. 

Kalau la aku di tempat umno, oleh kerana aku yakin pas kafirkan umno, maka aku akan jemput TGHH berhujah depan tv dengan aku membidas dia secara berdepan. Pasal aku tahu aku di tempat yang betul. Aku mahu titikkan penipuan tersebut , jadi seme orang akan nilai dan nampak kebenaran. [Konon-nya]

Tetapi umno tak berfikir sepertimana aku berfikir. Nak tahu kenapa? Ini kerana dari awal lagi umno sendiri tak yakin TGHH kafirkan dorang ke tidak, rasa2 cam umno je melebih2 buat cerita. Kalau kantoi depan2 tv lagi naya, live pula tue. Tak ke menyusahkan bn tak pasal2. Ye tak?

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...