Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 28 Januari 2013

Di tampar kerana pasang bendera PAS.

Kegilaan apa ini? Eh silap. Politik di malaysia memang penuh dengan kegilaan. Perkara di atas hanya menambahkan kegilaan yang dah sedia menggila di kalangan politician dan para penyokongnya.



Kena tampar sebab pacak bendera ? Hak eney. Agak2 la weh. Orang nak pacak bendera lue pergi lempang buat apa?

Mohon cina2 dan india2 sekali duduk depan laptop ramai2. Dah duduk belom? Dah? Good. Lepas tue tangan tue bersedia untuk tepuk oke. Sambil baca perkara ini sambil tepuk. Aku kira 1,2,3 then tepuk oke.. 

1
2
3

Then tepuk..

Clap2..

Nampak tak tue umno? Ko tampar pas, pas tak puas ahti bagitau kat paper, melayu vs melayu bergadoh cina dan india tepuk tangan depan laptop.. apa citer neh?

kah kah kah

Kejadian berlaku di pontian. Kena lempang dengan umno sebab nak pacak bendera. Kalau la kita seme saling menghayati erti demokrasi sepertimana yang digariskan oleh perlembagaan kita sudah tentu kejadian lempang melempang ini takan wujud.

Tak kira la ko tension dan stress macam mana sekalipun, ko tak patut lempang petugas pas. Ko takan berjaya tegakkan umno dengan cara macam neh, bahkan tindakan ko hanya memalukan umno. 

Lepas tue mungkin ko pula keluar masuk paper bagi penjelasan untuk justify tindakan melempang ko. Bukan saja tidak akan mengaku salah bahkan gunakan apa saja cara untuk menegakkan perkara yang salah. Ini la strategi yang digunapakai oleh mostly politician di malaysia. Babi betul.

Rilex kak pah. Ini bukan masa nak marah aku sebab aku heret nama babi kat sini. Lainkali  oke.

Keganasan demi keganasan, pembudayaan samseng di kalangan politician dan aktivis dari sebelah sana sudah semakin memuncak. Mereka sebenarnya mahu berhujah tetapi mereka ketiadaan hujah. 

Bagi mereka berhujah sia2 sebab mereka yakin kalah. Kenapa mereka yakin kalah? Sebab mereka tahu + sedar + menerima hakikat bahawa hujah2 dari sebelah sini lebih solid dari hujah mereka, so better jangan berhujah. Kita melempang dan baling cat saja. Kadang2 boleh baling kelapa. Tak pun baling selipar. Lepas tue kita gelak2. Then sebarkan agenda cina tepuk tangan. Lakukan apa saja. Janji kita boleh tah hapa2. 

Tapi mereka lupa. Setiap tindakan ada kesan. Dan kesan itu membuahkan akibat. Hari neh kita lepas, tapi bukan seumur hidup kita mampu melempang orang dengan bebas.. 

Sumber gambar : sini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...