Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Friday, November 30, 2012

Video Mat Sabu sokong kezaliman Basyar tersebar.



Puiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 

Mohon geng2 umno yang sebarkan isu mat sabu sokong basyar dan syiah sebarkan video di atas. Korang dah ada lauk dah neh. Aku setuju korang balon mat sabu kaw2. Rampasan kuasa bhai. Gua mesti sokong punya. 

Lue fikirlah sendiri.

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah 

Inilah wajah pakcik yang jual buku KESESATAN ANWAR IBRAHIM di PWTC.

Woww

Pakcikkkkkk.. beria2 promote buku dia beb. Kelakar plak aku tengok.



 

Kupas? 

Bincang? 

Tentang kesesatan ANWAR IBRAHIM? 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

ANWAR IBRAHIM BAHAYA? ANWAR IBRAHIM SESAT?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kelakar bhai. 

Bagi aku dalam isu neh senang gile. Kalau dsai sesat, bahaya dan bapak segala penjenayah dan blablablabal lue call pdrm, call jakim, call la sapa2 pun pi bagitau depa dan depa pasti akan berkas dsai sebab dia sebarkan kesesatan di malaysia.

Apa la yang pdrm nak takut pada anwar ibrahim yang jahat tue kan?

Apa la yang jakim, jawi dan seme badan penguatkuasa nak takut pada anwar ibrahim yang sebarkan kesesatan tue kan? 

Takut ada pemberontakkan? Jangan risau. Najib dan bn cakap bahawa majoriti kini sokong bn. So kerisauan itu boleh simpan. Penyokong2 bn pun cakap alahhhhh sikitt je yang sokong dsai. 

So kerisauan itu tak patut dihighlightkan sebab minoriti je kan geng2 dsai neh. So g la. Tangkap. Aku cabar. Kalau biarkan orang sesat bermaharajalela tak lain tak bukan, mesti dia pun sesat sekali. Betul tak?

kah kah kah  

Jawapan kepada Maaf Najib.


Sebelum ini aku berkeras dan bertegas tidak mahu maafkan najib. Dan ramai yang marah dan sound gua. Katanya ini bukan sikap seorang muslim. Kita saling memaafi. Ini baru contoh yang betul. Dia dah minta maaf at least dia melepaskan ego dia. Perlu ke kita bersikap ego untuk tidak memaafkan dia?

La.

Ego pula yang ko pandang?

Tak maafkan itu ego?

Yang minta maaf itu tak ego?

Aku tak maafkan sebab aku akan sentiasa mengungkit kesalahan umno. Aku bukan taknak maafkan tetapi apa guna aku maafkan dia jika selepas ini aku akan sentiasa bahkan berterusan mengungkit kesalahan2 lampau bn?

Tujuan najib minta maaf ialah minta kita berhenti mengungkit dan membangkitkan kesalahan lampau. Ini maksudnya dia minta kita lupakan terus apa yang telah berlaku. Buat buku baru. Bina perhubungan baru. Itu tujuannya. 

Dan kalau korang rasa korang boleh dipersilakanlah. Aku tak boleh.  Aku hanya bersikap jujur dan meluahkan apa yang aku rasa. Jika korang rasa korang ialah muslim yang baik dan lebih islamik dari aku yang taknak maafkan najib, dipersilakanlah. Bukan aku halang laluan ko ke syurga pun.

Najib, jawapan kepada permohonan maaf ko adalah sama dari aku. Aku tidak maafkan ko. Aku tidak juga maafkan bn dan umno. Jika maaf boleh selesaikan masalah apa guna nya bn saman orang? Apa guna nya ada PDRM? Apa perlunya institusi kehakiman di malaysia? Apa sebab jadi peguam, polis dan hakim? Untuk apa undang2 itu?

Jika kesalahan ko kecik umpama ko terbaling batu kat aku aku fikir aku boleh maafkan ko. Tetapi kesalahan ko besar dan berat. Kesalahan bn amat dasat dan sukar untuk aku melepaskan dan melupakan seme perkara itu. Aku terasa di aniaya dan aku benar2 dizalimi di bawah pentadbiran ko. Aku dah gunakan segala ruang dan peluang untuk bercakap dengan ko.

Time ko minta apa pandangan rakyat terhadap bajet 2012 dan 2013 aku siap tulis karangan untuk ko dalam blog ko, dalam google yang ko sediakan platform untuk berinteraksi. Aku buat apa yang aku boleh buat. Aku siap promosi lagi. Ini usaha aku untuk mendekati ko dan ikut cara ko buat kerja. Aku cuba peluang itu dan akhirnya segala idea aku dibakolsampahkan bahkan idea majoriti dibakolsampahkan oleh bn, macam biasa.

Time ko buat polisi2 bodoh dan bebal aku ulas dalam blog. Aku bercakap dengan ko. Cara baik ada cara tak baik pun ada tetapi majoriti cara baik sebab aku tetap hormat ko sebagai pm malaysia. Ada ko nak heran? Haram.

Time ko merepek dan meroyan pun aku ulas dan bidas. Aku tegur segala perbuatan ko dengan segala pengetahuan yang aku ada. Cara baik dan tak baik tetapi majoritinya adalah cara baik sebab ko tetap umat islam di mata aku. Ada ko nak kesah? Haram juga.

Time ko difitnah aku tetap bekap ko walaupun aku tak suka cara kerja ko.

Dan sekarang ko minta maaf seolah2 apa2 yang ko buat itu boleh dicuci dengan lafaz maaf?

Maaf selepas melakukan penyelewengan dan pembaziran sehingga menyusahkan rakyat malaysia?

Maaf selepas membiarkan rasuah oleh kroni sendiri terlepas?

Maaf selepas melakukan pindahan polisi zalim dan menganiaya rakyat?

Maaf selepas melakukan fitnah secara terbuka di depan tv?

Maaf selepas menjadi penyebab rakyat dibantai polis?

Maaf selepas buang duit merata2 untuk projek2 kroni yang tak menguntungkan rakyat?

Maaf selepas menaikkan harga gula, minyak dan barangan asas?

Maaf selepas mengadai hak orang melayu?

Maaf selepas melakukan penindasan ke atas umat islam?

Maaf selepas melakukan kezaliman yang amat dasat terhadap rakyat marhaen?    

Di jepun presiden mohon maaf dan letak jawatan najib. Itu tanda mereka ikhlas dan bertanggungjawab. Di malaysia ko minta maaf dan suruh orang undi ko?    

Maaf. Aku yang nak minta maaf dengan ko najib. Maaf sebab aku taknak maafkan ko. Aku bersedia berjumpa ko di akhirat sana. 

Dengan ko, dengan polis yang bantai aku, dengan polisi2 kementerian yang menzalimi aku, dengan menteri2 yang jahat yang menyebabkan aku teraniaya secara langsung dan tidak langsung, seme aku bersedia nak jumpa kat akhirat kelak. 

Biar ko datang melutut dan merayu pun aku tetap bertegas tidak mahu maafkan ko. Sebegini tegas aku lakukan bukan kerana aku ego tetapi kerana luka yang bn pahat dalam ahti terlalu dalam dan terlalu jauh. Maaf tidak boleh menyembuhkan luka walaupun ia mungkin boleh mengurangkan rasa duka. 

Jadi najib, kita selesaikan urusan maaf ini depan Allah swt. Biar Allah swt tentukan samada kekerasan aku yang enggan maafkan ko benar ataupun maaf-undi ko yang betul. Bai.

Thursday, November 29, 2012

Kantoi kerjasama dengan ISRAEL - Penyokong UMNO, meh sini kejap.

Nah ;


Lepas tue nah lagi ;


Dah baca? Faham kan?

Rekaan?

Fitnah?

Super impose?

Tak aih. Kalau rasa fitnah p suruh menteri hang nafikan. Aku cabar. Benda neh siap masuk bernama lagi beb. Rujuk sini. Kat situ seme dokumen lengkap ada. Teliti la satu persatu. 

Amek masa hang jalankan kajian sendiri. Aku suka orang yang menganalisa info / maklumat yang dia dapat, bukan main terima bulat2. So aku nasihatkan penyokong2 umno, analisa la sendiri kalau lue berani. 

Apa pun 3 soklan aku nak tanya. Jangan tak jawab plak.

1. Yang berdagang dengan israel dan merestuinya, umno tapi yang kena maki hamun dan dikaitkan dengan yahudi, ialah BERSIH?

2. Yang buka pintu kerjasama ialah BN tapi yang kena hentam ialah PAKATAN RAKYAT?

3. Yang biarkan deligasi israel masuk ialah kementerian tapi yang dituduh bersetongkol dengan israel ialah ANWAR IBRAHIM?

Aku dari dulu lagi dah faham apa itu perniagaan dan prinsip kerjasama sesama negara untuk menaikkan ekonomi masing2. Kerjasama malaysia - israel ialah kerjasama untuk kepentingan bersama dan malaysia mendapat manfaat dari segi ekonomi. Itu hakikat. Suka tak suka itu belakang citer tapi itu adalah hakikat. 

Takmo la aku mengulas lanjut bab ekonomi. Dan aku tahu memang akan ada yang marah dan cakap alamak aiii tak berkerjasama dengan israel boleh mampos ka? Tak berdagang dengan israel tak boleh maju ka? Itu bukan soalnya beb. Soalnya benda tue dah berlaku dan apa sebab ia berlaku ialah malaysia sedang mencari manfaat untuk mengukuhkan ekonomi nya. Itu sebab ia berlaku. Salah or betul, lue boleh utarakan pada bn. Gua takmo campor.

Jangan salah faham.

Aku bukan bekap tindakan bn jauh sekali tindakan umno. Cuma aku tak major ekonomi so aku takmo ulas lebih2 dalam bab ekonomi. Aku ulas bab hipokrit sudah la.

Fikirkan. Yang seme2 BN tuduh2 kat PR kat BERSIH kat Anwar Ibrahim tue ialah benda2 yang dia sendiri buat dan amal. Tapi apasal dia tak marahkan diri dia sendiri sedangkan memang terbukti bn buat tapi kenapa dia marahkan orang lain yang tak terbukti buat? Bersandarkan persepsi je, bukti haram. Apsal penyokong umno? Apesal? Cuba jawab.

Nik Aziz penyesat no 1, Allah swt pilih UMNO - Pemuda UMNO.


"Dalam soal kuasa, sepanjang 55 tahun, Dia memilih Umno yang memerdekakan tanah air.

"Umno dah diberi amanah, diberi kuasa... Apa yang dilakukan? Umno buat pelbagai Islah, keluarkan daripada penjajahan kepada kemerdekaan yang lebih mulia, memuliakan Melayu, memberi identiti dan meletakkan Islam di sisi Melayu," katanya.

Dalam ucapannya, Reezal turut mempersoalkan gelaran "Musyidul am" yang diberikan PAS kepada pemimpinnya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Gelaran "mursyid" itu bermaksud "petunjuk", tetapi Nik Aziz sebelum ini didakwa memberi gambaran bahawa Umno merupakan parti murtad, kata Reezal.
"(Sebaliknya) ini 'Mudhilul 'Am, penyesat nombor satu," katanya sambil mambaca sepotong ayat Al-Quran yang menceritakan tentang kisah nabi Musa dan Fir'aun.

Sumber : sini

Aku faham dia nak cakap apa. Tapi sayang cara percakapan dia hanya membantu dia diperlihatkan sebagai orang BODOH. Itu cara penyampaian yang salah.

Orang buat jenayah = so Allah swt pilih dia untuk buat jenayah?

Orang merogol = so Allah swt pilih dia untuk merogol?

TGNA penyesat = so Allah swt pilih TGNA untuk jadi penyesat?

Yang sebenarnya setiap apa yang berlaku di muka bumi ini ialah dengan izin Allah swt, atas kekuasaan Allah swt tetapi dengan syarat manusia itu berusaha ke arahnya. Ko berusaha buat jahat so ko pun buatlah benda jahat. 

Then ko nak kata apa? Allah swt pilih ko buat benda jahat? No. Ko sendiri pilih nak buat benda jahat dan ia berlaku di bawah "pengetahuan dan kekuasaan Allah swt". Sebab itu setiap perbuatan ko dicatit, untuk dipersoalkan kelak. 

Kalau ko buat benda baik ko confirm pahala.

Kalau ko buat benda mungkar, tak confirm dosa tetapi confirm mengundang dosa.

Inilah kasih sayang Allah swt kepada manusia. Benda baik baru niat je dah dapat pahala. Benda jahat even dah buat pun belum tentu confirm dapat dosa sehingga kita dibicarakan depan Allah swt.

Apa yang reezal nak gambarkan itu salah. Allah swt tak pilih UMNO. Bahkan Allah swt tak pilih pas dan pr di kelantan dan di mana2 negeri sekalipun. Korang seme duduk disitu atas sesuatu sebab. Bagi mereka yang melalui proses pemilihan dengan adil, ya layak disitu sebab bertanding dengan adil.

Tetapi bagi mereka yang menipu macam bn mana pula boleh dianggap Allah swt pilih mereka? Apakah Allah swt akan pilih perompak jadi pemimpin? Penyamun? Perasuah? Penyeleweng? Menzalimi rakyat menjadi pemimpin? Sudah tentu tidak.

Ini sama kes macam firaun. Adakah Allah swt pilih firaun untuk jadi pemimpin yang zalim? Apabila mereka zalim mereka zalim kerana mereka mahu bersikap zalim. Satusen pun takde kaitan dengan Allah swt. Buruk dan baik sendiri buat. Jangan babitkan Allah swt.

UMNO dah terdesak gila. Keluarkan statement bodoh. Bagaimana mungkin Allah swt pilih UMNO menjadi pemimpin? Allah swt mengundi ka? <-- Tanya. Kang ada yang merapu. 

Kesimpulan nya UMNO takde hujah yang boleh dihujahkan lalu dia merepek tah hapa2 dalam persidangan mereka sendiri. Lantakla mereka nak merepek. Persidangan mereka hak mereka la. Cuma bila ia masuk berita aku seriyus anggap itu memalukan. 

Bahkan itu tak sepatutnya dilontarkan oleh seseorang yang menganuti islam dan mewakili pemuda umno yang tak nampak macam muda pun. Beginilah. Konsep asasnya mudah saja. Setiap pemimpin di malaysia dipilih berdasarkan kepada beberapa peringkat sehingga mereka terpilih. Dan setiap apa yang berlaku itu Allah swt berkuasa penuh / mutlak ke atasnya.

Namun, setiap apa yang berlaku itu harus ada pencetus / keinginan untuk menyebabkan ia berlaku. Contohnya ko tak boleh fikir hey.. aku nak jalan tahu2 je ko dah berjalan sebab ko fikir nak berjalan. Ko kena gerakkan kaki ko untuk berjalan supaya ko berjalan dan itu berlaku dalam kekuasaan Allah swt.

Sama seperti ko menipu untuk menang. Memang ko menipu dan ko menang, Allah swt tahu dan itu juga berlaku dalam kekuasaan Allah swt tetapi itu bukan bermaksud Allah swt pilih dan setuju. Jangan salah faham. 

Setiap yang buruk apabila ia berlaku ia berlaku kerana ko yang inginkan ia berlaku, bukan kerana Allah swt pilih. Dan ya, UMNO memerintah di malaysia neh bukanlah perkara yang baik. 

Walaupun ada perkara yang baik dilakukan oleh umno, tetapi bila banyak yang tidak baik berlaku maka tetaplah dilihat tidak baik. Takde mana2 manusia yang nak beli bawang 3/4 busuk oke. Aku begitu, pembeli juga begitu, dan sudah semestinya pengundi begitu. Renungkan.

Hot : Peniaga PRO UMNO mengamok sakan kat UMNO. [Video Inside] - Mesti tonton.

Amek kaw.

IKHLAS?

Ini bukan yang terbabit dalam skandal BERSIH klon 4 ke? Yang sekali dengan geng2 datuk jamal ka? Ini bukan yang provoke geng2 BERSIH tak habis2 dan sokong UMNO beria2 ka? Apa yang ko dapat setelah ko sokong UMNO beria2? Apa yang ko dapat setelah memalukan diri2 ko dalam tv dan apa sahaja?

Ini yang ko dapat akhirnya?

kah kah kah

Sorry, aku bukan nak gelakkan masalah yang menimpa korang. Aku simpati dan aku sokong korang protes besar-besaran setelah apa yang BN lakukan kepada korang. Lebih baik korang sedar sekarang daripada tak sedar2 langsung.

Beginilah. Ini idea aku kepada presiden IKHLAS. Kita neh after all ialah rakyat2 yang tertindas. Rakyat2 yang disakiti. Rakyat2 yang dibebani dengan polisi2 mengarut, racist, berat sebelah, kronisme dan merepek oleh bn. 

So, pada bulan 1 nanti, di kl, tak silap aku 12 hari bulan korang seme boleh bergabung bersama2 kami berkumpul dan luahkan apa2 benda yang korang nak bn dengar. Ini masanya untuk kita tunjukkan kepada bn apa itu kuasa rakyat. 

Jangan main2 dengan kuasa rakyat. Bila kami semua bergabung, tak kira apa jenis masalah yang kami alami, bn juga takan boleh hadapi. Kami bukan main2 oke. 12 /1 akan jadi saksi. So presiden IKHLAS, meh datang bersama2,  kita sama2 demo besar - besaran pada hari tersebut. Kita tunjukkan kepada BN apa itu suara rakyat. Berani?

Lihat video kat bawah neh oke ;

POLIS, apa yang ko dah buat ???


Wowww

Kes neh sekarang tengah kecoh. Meletup2. Ia membabitkan PDRM. Bahkan orang2 PKR pun ada kaitan wo. Dasat wa cakap lue. Baca kat bawah neh dulu. 

INI INSPEKTOR MOHAMED SAIFUL BIN MOHAMED MUSTAFA NO I/18794 ,kini berada di IPD BETONG SARAWAK , dia baru sahaja di tukar pd bulan ogos 2012 dari IPD LAWAS ,SARAWAK.

Sebelum di IPD LAWAS SARAWAK , dia di ONE STOP CENTRE KUCHING SARAWAK .Setelah dia "MELAKUKAN JENAYAH PD TANGKAPAN TERHADAP PESARA TUDM T 713943 FSJN FAIZZAL JINONG BIN ABDULLAH pada 23.12.2008 dia di tukar dgn segera bagi menggelak dari di kesan olh keluarga pesara tudm serta kenalannya utk membalas dendam keatas segala yg di lakukan pd 23.12.2008 , bukan shj dia menangkap pesara tudm dan terus masukan kdlm lokap polis , tetapi INSPTR ini juga selepas menangkap pesara tudm , telah dtg kekuarts TUDM BT 10 1/2 JLN KUCHING SERIAN SRWK ,bersama2 dgn anggota2 tudm , pegawai2 tudm menggepung seluruh kuarts tudm tbut semata2 utk menangkap saya "CIK MURNI" dan 6 org ank2 saya .

Mereka bukan shj menggepung malah menggugut dgn menggunakan senjata api , kekerasan ada juga ank saya yg cedera kerana mereka ( individu yg di kenali )sanggup menyeret ank saya yg terjatuh atas jln bertar.Setelah itu kami di tangkap polis ini telah membawa saya dan 6 org ank2 saya ke balai polis , di kurung dlm sebuah bilik sempit di situ saya di paksa utk bersetuju menanda tangani surat yg di buat olh polis ni ( YG DLM GAMBAR NI ) jika saya enggan ank saya akn di apa2kanya , juga keselamatan suami saya yg di tahannya dlm lokap akn menerima nasib yg sukar di gambarkan.

Surat itu di janjinya akn di beri salinannya pd saya , tapi sehingga kini tdk ada!!.Saya juga di paksa utk bersetuju utk keluar dari sarawak menuju ke SUBANG pd malam itu juga olh polis ini , tapi saya melawan , sbb tanpa suami saya , saya dan 6 org ank2 saya tdk akn kemana2 pun .Akhirnya polis ini dgn geram telah membawa saya dan ank2 keluar dari balai polis menuju ke KUARTS POLIS DI TABUAN JAYA ,SARAWAK PD MLM ITU JUGA. Kami kemudianya di kurung dlm rumahnya , manakala dia tlh keluar utk pergi berbincang dgn PANGLIMA TUDM katanya .Kami di kunci dari luar .Tidor lah saya ( yg sedang sakit , menanti tarikh pembedahan yg akn di buat di HOSPITAL UMUM KUCHING SRWK PD 15.1.2009 ) dan 6 org ank2 atas LANTAI YG XBERLAPIK ATAS SEMEN , SEJUK KOTOR .

Sehingga skrg JENAYAH YG DI LAKUKAN OLH POLIS INI tidak ada seorg pun yg berani tampil utk membantu kami yg jadi mangsa dlm kjadian yg benar2 berlaku di msia ini. Kjadian yg di lakukan olh polis ni pd kami DI KATAKAN SAH DI PERLAKUKAN KEPADA KAMI OLH ,KETUA BAHAGIAN PENDAKWAAN DATUK TUN ABD MAJID BIN TUN HAMZAH b:p PEGUAM NEGARA MALAYSIA..

Jadi semua RAKYAT MALAYSIA ANDA TDK MERASINYA KAMI YG MERASAINYA DAN MELALUINYA , SBB ITU KAH KESAH YG KAMI ALAMI INI DI BUAT TDK KESAH .SEBLKNYA KESAH AMAH INDON KENA ROGOL DGN POLIS DI BERI PERHATIAN , KESAH KESENGSARAAN DI GAZA JUGA JD BUALAN DLL.JADI SIAPAKAH KAMI DI BUMI MALAYSIQA INI?

Dasat2. 

Memang dasat kalau kes neh terbukti benar. Apa kaitan dengan orang2 pro PKR pula? Owh kalau korang rujuk wall cik murni disini, korang akan nampak ada seseorang bernama kaklong = wanita keadilan PP [pp stand untuk apa, aku tak sure] mohon dibuang/diremovekan kisah di atas dari wall facebook, tetapi cik murni enggan. Ini berdasarkan keterangan cik murni semata2. Tiada bukti sahih.

Apa pun aku cadangkan ;

1. Jika kes neh benar, memang kita tak patut diamkan.

2. Bawa ia ke pengetahuan pemberitaan dan wartawan.

3. Dapatkan peguam hak asasi untuk membela keluarga tersebut.

4. Jika kes ini terbukti benar, dakwa pihak yang terlibat.

5. Ia tidak boleh dibiarkan kerana ini membabitkan kita seme. Polis adalah bertanggungjawan untuk jaga keselamatan kita, bukan sebaliknya. Tolong la faham.

Sumber : sini

Video Wakil Rakyat UMNO mengamok sakan pasal tanah. [Video Inside]

kah kah kah

Cakap bodoh kang marah. Cakap penyangak pun marah. Tapi tengoklah kelakuan mereka bagaimana? Tengokla hujah2 yang mereka gunapakai untuk pertahankan penyelewengan yang mereka lakukan.. ewahhhh perasan nak mampos UMNO merdekakan tanah melayu? Siapa cakap?

UMNO yang cakap.

Apa? UMNO yang cakap????

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Woittttt yang sebenarnya aku la yang merdekakan tanah melayu neh. FAHAM?

Aku pun boleh cakap. Hanya berdasarkan cakap2 UMNO terus kita harus anggap UMNO = merdeka kan tanah melayu? Bak mai buktila. Setakat apa yang tertulis dalam teks sejarah itu bukan bukti. Itu korang reka2 sendiri. Setakat apa yang pemimpin2 dan proksi2 korang claimed umno merdekakan negara cakap pun aku taknak percaya. Perasan je lebih.

Yang perjuangkan kemerdekaan tanah melayu ketika itu ialah mereka2 yang terpenjara, yang mati, yang teraniaya.. yang tertindas dan difitnah.. umno cuma muncul pada babak2 terakhir dan melaksanakan sedikit dari apa yang pejuang2 ini tidak boleh laksanakan atas sebab2 tertentu.

So yang sebenarnya UMNO tidak boleh dianggap memerdekakan tanah melayu. Sebaliknya umno boleh di anggap dan di andaikan sebagai telah membantu membebaskan tanah melayu daripada penjajah walaupun tidak sepenuhnya kita bebas. Ini lebih tepat pada pendapat aku. Kita boleh hargai jasa umno tetapi harus juga diperjelaskan jasa apa. Bukan main taram jek.

Btw, aku bukan nak buka sejarah sapa merdekakan sapa dan apa sebaliknya nak buka citer pasal kekantoian umno dalam isu tanah. Kita baru sebut sikit dia dah melenting. Panas. Wakil rakyat bn cuba menghalalkan tindakan umno layak dapat tanah secara salah disebabkan umno pernah merdekakan tanah melayu [syok sendiri plak tue].

Kalaupun umno yang memerdekakan tanah melayu sekalipun dia tetap tak boleh amek tanah secara salah. Dan paling penting, hujah itu hujah bodoh. Yang berjuang tue orang lain tapi dia pula senang2 dapat tanah? Atas sebab dia ahli umno? Dia ada berjuang ka dulu2? HARAM.

Korang nilaikan sendiri sikap dia oke. Dan bila YB Ng Suee Lim cakap dia penyangak, aku setuju. Sebab? Terbukti beb. Lihat bawah.




Wednesday, November 28, 2012

Twitterers #1881 dah kena sumpah daulah.

Padan muka.

Itulah nak sangat murka kat sultan. Nak sangat cari pasal. Ko ingat ko tue lawan sapa? Sedar sket sultan tue bayangan Allah swt. Itu hadis tue. Mufti perak sendiri yang sebut. Sultan itu bayangan tuhan. Tuhan kita Allah swt. So automatik sultan itu bayangan Allah swt. 

Dah kalau ko lawan sultan maksudnya apa? Maksudnya ko lawan "bayang2 Allah swt". Kan dah kena da. Gasak la korang seme lepas neh kena daulah tak pasal2. Aku sayang sultan aku, so aku takan kena la. Muahaha. 


Semalam ketika hashtag #1881 dimulakan ia masih berwarna biru. Bahkan dipercayai akan menjadi trending pada hari ini disebabkan memang ramai yang start twett dengan hashtag #1881 sejak satu video majlis harijadi sultan pahang yang handsome dan kacak tersebar.

Tapi menjelang pagi ini, hashtag #1881 tak boleh digunakan dah. Boleh jek kita tulis #1881 tapi tak jadi trending di twitter le. Bahkan #8118 pun tak boleh digunakan. Dorang dah siap2 ban/block hashtag tue awal2. Nampaknya kena cipta hashtag yang baru plak. Kalau still nak guna #1881 , awak tak nampak biru le. 

kah kah kah

Cadangan aku ;

Bagaimana dengan tag #sayapunmahirislamjuga ? ataupun #sayasayangkanagamasaya  ? #cakaptakserupabikin ? atau #londonparty1881 ?  hehehe

Nak yang mana satu? Aku chose #londonparty1881 kot. Yang penting number 1881 tue. I love u sultan. Mucho2. Muahhh

kah kah kah

Updated :

Info dari member fb.. katanya kalau # dimulakan dengan no.. memang takan berwarna biru.. tapi semalam sapa2 yang tag #1881 tahu dah memang ia berkaler biru.. aku pun tak faham kenapa ia "biru sekejap" malam tadi .. agaknya twitter pun mabok kot layan parti harijadi.. apa pun tak boleh.

kah kah kah 

Hot : Sultan Pahang Sound Nurul Izzah !

Amek kaw.

Kan dah kena sound dengan sultan. Apa la bingai sangat ko neh nurul izzah weh. Sultan pun panas dengan lue. Lue memang otak udang la. Main cakap merepek2 je sampaikan sultan dah hangin dengan lue. P bunuh diri la weh nurul izzah. Memalukan je aku tengok.

Puiiiiiii

Baca bawah neh kata2 sound-nan sultan pahang kepada nurul izzah. Agak2 lepas neh lue tak insaf2 lagi tatau la gua nak cakap apa sama lue nurul izzah. Elok lue p mancing la. Lagi bagus.

kah kah kah


Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah meluahkan rasa kecewa dan dukacitanya terhadap kenyataan seorang pemimpin pembangkang mengenai isu kebebasan beragama rakyat termasuk orang Melayu baru-baru ini.
Menyifatkan kenyataan itu sebagai mengarut dan tidak masuk akal, baginda juga kesal dengan pihak terbabit yang terlalu lantang bercakap mengenai agama tanpa memperhalusi kesannya kepada masyarakat terutama umat Islam.

"Sebagai ketua agama Islam dan pemerintah negeri Pahang saya berasa sedih, dukacita (dengan kenyataan itu). Kita tidak boleh terlampau lantang sangat sebut pasal agama ini.

"Saya nasihatkan agar rakyat tidak mendengar cakap-cakap sebegitu dan perlu memikirkan perkara itu dengan sehalus-halusnya," titah baginda kepada pemberita selepas Majlis Sambutan Maal Hijrah peringkat negeri, di sini hari ini.

Baginda bertitah sebagai seorang Islam, kenyataan berkaitan agama Islam tidak boleh dibuat sesuka hati tanpa merujuk kepada pihak yang lebih arif.

"Tidak semestinya orang yang mahir tentang Islam boleh bercakap mengenai Islam, saya juga mahir dan boleh juga bercakap mengenai Islam tapi kita ada majlis agama Islam, ulama kita semua bijak bistari, sebab itu saya tak berani bercakap," titah baginda.

"Saya sayang agama saya. Kita kena sanjung agama kita setinggi-tingginya dan jaga dengan sepenuh hati. Dalam Perlembagaan turut menyebut bahawa agama Islam adalah agama rasmi negara ini," titahnya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20121115/dn_29/Sultan-Pahang-dukacita-dengan-kenyataan-Nurul-Izzah#ixzz2DTm22OAE 

Faham tak nurul izzah weh? 

1. Islam agama rasmi malaysia bukan agama rasmi london oke. Jangan2 nurul izzah ingat malaysia = london kot. Tue pasal senget otaknya. Hehe.

2. Jangan nak lantang sangat la cakap pasal islam. Selow2 sudah la. Syuiishhhh... kalau boleh biar orang yang ko nak dia dengar tue pun tak dengar. Tahap keselowan dia la kan. Hehe.

3. Dengar tue nurul izzah, tindakan ko keterlaluan, tak masuk akal dan mengarut. Hish. Marah dah sultan pahang dengan lue. Gua salute sultan pahang. I love u bebeh.

4. Bab islam tak boleh dibuat sesuka ahti nurul izzah wehh. Sultan sedih tau dengan ko.


5. Sultan pun mahir agama tapi sultan tak cakap sesuka ahti pun.. cuma bertindak sesuka ahti je.. kan tak sama dengan lue. Lue pun silap tak contohi sultan memang la lue kena. Padan muka.


6. Sultan sayangkan islam. Kena sanjung tinggi2. Kat malaysia islam rasmi luar negara belom tentu. Hehe.


Harapan aku, semoga nurul izzah segera insaf dan bertaubat. Faham tak?


Sementara itu aku nak layan video majlis harijadi Sultan Pahang yang gilang gemilang. Seronok tengok sultan2 kita panjang umur. Dah 81 dah sultan.. tahniah ek sultan. Moga sihat selalu dan panjang umur sentiasa. Tahniah dari saya untuk sultan yang saya sayangi dan hormati. Hidup sultan. Daulat tuanku. Babai.




 

Ini ke cara UMNO tegarkan syiar ISLAM?

Oke.

Mula2 aku ada baca kat sini tadi.

Katanya UMNO martabatkan islam, tegakkan syiar islam dan blablablala..

Di pentas yang sama, di lokasi yang sama, di bangunan yang sama, di depan orang yang sama mereka terlibat pula dalam event kat bawah neh ;


Pemerhati.

Mula2 aku dengar umno cakap dia memartabatkan islam. Then dia kutuk2 pr macam2 waima benda tak betul lebih banyak dari yang betul. Then aku dihidangkan pula dengan aksi di atas, sebagai seseorang yang menggunakan akal untuk berfikir dan bukan sebagai perhiasan, bagaimana sepatutnya aku melihat dan menilai perlakuan di atas?

Apakah aku perlu

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

je? Oke so aku pun nak

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Je la. Lue fikirlah sendiri. Babai.

Sumber gambar : sini

Tuesday, November 27, 2012

Gambar2 majlis harijadi Sultan Pahang.

Tadi korang dah tengok video nya kan? Klik sini. Tapi bukan seme dapat tengok video sebab masalah internet. Takpe. 

Sekarang kita layan gambar la pula. Memang majlis itu sangat meriah dan sangat menyeronokkan. Majlis2 tue hanya menjemput tetamu kehormat dan ahli keluarga yang rapat dengan kerabat diraja je. 

Korang tak payah berangan nak p ke majlis tue la weh. Korang dan aku sama standard sama level je. Dorang berdarah raja dan kita berdarah biasa. Memang tak patut bercampur. Tapi jangan jeles oke. Kalau jeles p la jadi sultan.

kah kah kah





Daulat tuanku.

Semoga panjang umur dan sihat selalu oke. Babai.

Majlis sambutan harijadi Sultan Pahang yang hebat. [VIDEO INSIDE]

Wahhhh

Aku bangga sangat tengok sultan pahang raikan harijadi dengan penuh gilang gemilang. Sapa tak seronok weh? Ada melayu kaya raya.. bawa nama malaysia pula tue. Kalau korang nak tahu majlis harijadi neh bukan hanya meraikan sultan pahang je bahkan meraikan harijadi anak dia sekali.

Anak sultan pahang bernama Putera Falaq. Berusia 18 tahun ketika ia majlis itu disambut. Dan Sultan pahang pula berusia 81 tahun. So cam unik arh kan. 18 dan 81 beb. Jadi mereka buat sambutan gilang gemilang. Hebat.

Majlis neh disambut kat salah seorang hotel mewah yang terletak di london. Dalam majlis neh juga diadakan pertunjukkan fesyen yang melibatkan koleksi dior dan himpunan barang kemas. Kalau korang tengok video kat bawah neh memang best arh.

Memang mewah cara majlis itu diraikan dan ada acara tari menari juga. Cam meriah. Kalau aku dijemput aku mesti pergi. Aku teringin gak nak tengok majlis harijadi sultan2 negeri di malaysia. Alhamdullilah, dah tercapai. Semoga sultan pahang dan anak sultan pahang panjang umur ek. Anda ketua agama islam kami dan kami sayangkan anda.

Tengok la video kat bawah neh oke. Babai.


Padan muka ko kena halau. Puiii

Kena halau siot.

Ko ada? Aku takde. Kalau korang nak tahu kan sila baca statement kat bawah neh..


Dah baca? Dah faham? 

Bagus.

Antara apa yang tercatat kat atas tue ialah

MERAH = berani kan? Kalau dah mengeclaimkan diri sendiri sebagai berani tue maksudnya memang la BERANI kan? Betul? Angguk je la kepala hotak korang tue. Tanda setuju cukup la. Aku tak minta duit pun. Minta tolong anggukkan je.

kah kah kah 

Sekarang korang baca citer kat bawah neh pula ;

Wakil NGO Royalti (R) yang hadir ke Perhimpunan Agung Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini didakwa telah dihalau ketika cuba masuk ke dewan itu.

Enam orang wakilnya termasuk presiden NGO tersebut, Nazri Deraman telah dihalau ketika berada di tingkat 4 untuk mesuk ke dewan.

Kumpulan mereka kemudian diiring keluar sehingga ke kaki lima luar dewan.

Menurut kenyataan ringkas di Facebook Setiausaha NGO itu, Hishamuddin Ghazali, beliau mendakwa telah dihalau oleh sekumpulan 'samseng' Umno.

"Kami hadir dengan aman untuk membawa suara rakyat Kelantan bagi menyerahkan memorandum kepada perwakilan Umno Kelantan untuk mencadangkan usul tergempar berikan royalti Kelantan.

"Berginikah layanan parti yg kononnya memperjuangkn Melayu. Adakah rakyat masih tidur selepas kami diperlakukan bergini?" soal beliau.

Sehubungan itu, mereka terpaksa membuat satu sidang media di kaki lima di luar dewan. -HD-
 
Merah tanda berani dalam bendera umno? Orang berani akan halau orang ke ataupun terima memo dan bidas hujah depan2?

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah kah

kah kah kah kah kah kah kah kah 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...