Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 12 Disember 2012

Jawapan balas Mazidul Akmal Sidek isu Bikers lakon semula.

Ini jawapan yang dipetik dari wall fb MAS.

Rujuk bawah neh ;


Kita terangkan sekali lagi supaya dia faham apa yang menjadi isu disini sehingga geng2 BIKERS neh terasa ahti apa seme oke.

1. Majalah 3 dan MAS telah buat satu rencana / majalah tv untuk menghighlightkan kepentingan AES dengan menonjolkan sikap2 pemandu yang tidak bertanggungjawab di atas jalanraya.

2. Adakah itu salah? Salah ke nak bagitau kepada penonton hey ada la bikers dan pemandu kereta yang buat jalanraya tue macam mak bapak dorang yang punya. Pui.

3. Tak salah. Geng2 bikers dan car tak rasa salah sama sekali. Lantak lue la lue nak tonjolkan benda yang benar2 berlaku. Dan jika lue rasa AES boleh memerangi perkara tersebut hak lue la. Pendapat lue pendapat lue, pendapat gua pendapat gua. Gua takmo campur dalam pendapat lue sebab gua pun tak suka orang lain definekan pendapat gua.

4. Tetapi yang jadi masalah bila aksi bebudak bikers tue digambarkan, diwatakkan, diceritakan sebagai perkara sebenar. Maksudnya disini bila penonton tengok klip tersebut, penonton akan maki hamun dorang. BANGSAT punya bikers. Kurang ajar nak MAMPOS. Lue ingat neh jalan lue ka? Macam2 lah persepsi, tohmahan dan sangkaan negatif timbul kepada 2 orang bikers yang sebenarnya hanya LAKON SEMULA je.

5. Bukan seme orang tahu itu lakon semula oke. Bukan seme orang tahu. Bagi yang tatau apa yang mereka sangka?

6. Jadi sepatutnya krew majalah3 letakkan notis, ini hanya lakon semula.

7. So orang faham la. Orang lue lakon semula la ek? Bukan lue yang pergi mengganas di jalanraya tue. Lue cuma lakon semula je.Oke2 gua take note. Tak jadi nak maki lue. Nasib baik lakon semula der.

8. MAS boleh claimed eh aku tatau pun benda tue lakon semula. Takpe. So betulkan aje benda tue. Orang bukan nak tahu ko tahu ke tak tahu ke apa ke orang cuma nak salah faham tue diperbetulkan. 

Walaupun mungkin ramai yang tak percaya MAS tatau. Almaklumlah siap ada gambar biker bergambar depan helikopter lagi. Takpela. Kita sangka baik sudah la. Anggap je la MAS tatau. So bila dah tahu, tak boleh ka betulkan semula dan jernihkan keadaan?

9. Jadi inila yang menjadi kemarahan dorang. Dorang bukan nak suruh puja dan puji melangit geng2 bikers. At least lue jelaskan keadaan sebenar pun dah cukup baik la. Ini tidak. Komen2 yang terpapar di wall fb, geng bikers tak bayar tol la, bawa macam haram la.. tak sedar diri lue tue bikers kecik je bila2 boleh kena langgar la.. apa seme tue?

10. So sebab dorang bikers lue rasa boleh rendahkan diri dorang? Sebab dorang rasa bawa lagi motor best dari bawa kereta lue rasa lue cukup bagus? Ada sesetengah biker memang tak bertanggungjawab. Tapi bukan seme biker tak bertanggungjawab. Sama la macam pemandu lain2 kenderaan sekalipun.

11. Yang ingin disampaikan, yang ingin dinyatakan ialah aksi lakon semula harusla digambarkan sebagai lakon semula. Itu sahaja. Tak perlu lue heret isu biker tak bertanggungjawab, bagi lampu tinggi la apa la. Benda tue takde kaitan dengan cerita dorang kat sini.

12. Hanya kerana lue pernah kena dengan biker yang tak bertanggungjawab so biker lain layak difitnah? Itu la yang budak2 yang bekap MAS dan M3 buat. Kita bukan nak citer pasal story lue penah kena ngan biker itu ka biker ini ka mana2 biker oke. Ini bukan luahan lue or cerita hidup lue oke.

13. Ini citer bikers yang dipanggil untuk melakonkan sesuatu then digelar pelesit jalanan then m3 tak bagitau bahawa itu lakon semula then orang yang tatau telah memaki hamun or sekurang2nya mempunyai persepsi buruk terhadap bikers tersebut. 

Antara komen2 yang terbit di fb, ada pengguna yang mengakui laa aku ingatkan benda betul... owhh lakonan je ka? Aku siap maki lagi.. so.. ada asas la napa budak2 bikers neh marah.

14. Benda tak minta banyak pun. Minta bagitau tue lakon semula je. Benda kecik neh pun kalau susah nak faham tatau la aku nak cakap apa lagi. Lue fikirlah sendiri. 

Rujuk sini ;



Mohon MAS dan M3 take note. Terima kasih.

Klik sini ==>  https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10152366021305294&id=462592280293

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...