Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 30 Disember 2012

Abdul Hadi berdosa jika tidak tarik amanatnya - Abdullah Saamah.


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang wajib menarik balik amanat yang dibuatnya pada 1981 sehingga menyebabkan umat Islam di negara ini berpecah-belah. Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa‘amah berkata, sekiranya Abdul Hadi enggan berbuat demikian, maka beliau akan berdosa di dunia dan akhirat kerana amanatnya itu telah menyebabkan ada umat Islam yang putus saudara dan bermusuhan sesama sendiri.

Malah katanya, persengketaan umat Islam angkara Amanat Haji Hadi hanya membuka ruang kepada pihak-pihak berfahaman pluralisme dan golongan yang menyokong gejala lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) mengukuhkan kedudukan mereka.

“Kesan daripada Amanat Haji Hadi itu juga wujud fahaman assabiyah dan kumpulan yang taksub kepada Pas serta pemimpin parti sehingga memberi kesan berpanjangan kepada perpaduan sesama umat Islam," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Nanti BN hulur rm2juta ya Abdullah Saamah. Tunggu tawwwww.

kah kah kah 

Dalam pada itu ada seorang bekas ahli PAS yang BANGANG nak mampos buat kenyataan kat bawah neh ;

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak berhak meletakkan sebarang syarat kepada kerajaan untuk memberi penjelasan tentang amanatnya pada 1981 yang mengkafirkan UMNO, kerana perkara itu melibatkan soal akidah.

Bekas ahli seumur hidup dan aktivis Pas, Zainon Ismail (gambar) atau lebih dikenali sebagai C.N. Al-Afghani berkata, beliau hairan dengan tindakan Abdul Hadi meletakkan syarat untuk menjelaskan amanat tersebut tetapi tidak pula memberi sebarang syarat ketika amanat itu dibuat 31 tahun lalu.

Katanya, tindakan Abdul Hadi meletakkan syarat menunjukkan Presiden Pas itu lebih mengutamakan politik daripada meletakkan kepentingan akidah umat Islam yang terpengaruh dengan amanat beliau sehingga sanggup mengkafirkan keluarga sendiri.
Ini ialah permainan umno jek. 

1. Mula2 UMNO desak TGHH respon isu 1981. Isu yang dah ada penyelesaian. Isu yang majlis fatwa dah buat keputusan. Isu yang mana TGHH dan Majlis Fatwa dah bermuzakarah lama dulu dan telah pun settle. Pendek kata sebenarnya takde apa2 isu tetapi terpaksa melayan isu neh secara tiba2 sebab UMNO takde isu nak serang PAS. 

2. Lepas tue TGHH respon. Dia cakap bagi la sejam kat tv. Nanti dia buat la penjelasan. Itu pun sebab UMNO desak. Asalnya dia pun takde apa2  benda dalam isu neh. Sebab bukan dia yang buka dan jaja isu amanat haji hadi. Tetapi orang2 UMNO dan BN yang jaja. Jaja isu yang dah selesai. Hari2 media arus perdana dan tv3 collabration untuk mainkan isu tersebut.

3. Bila dia dah setuju jelaskan, tetiba plak mangkok ayun di atas cakap TGHH takde hak nak letakkan apa2 syarat.

4. BANGANG ke kau? Itu bukan syarat la BODOH. Itu satu permintaan yang mana media arus perdana kena tunaikan. Apa guna media arus perdana desak TGHH jelaskan sesuatu tetapi tak bagi dia platform untuk jelaskan perkara tersebut?

5. Platform yang TGHH minta kat sini ialah saluran tv. Memandangkan media desak dia untuk jelaskan so media kena la bagi dia ruang untuk dia jelaskan. Nampak tak ada asasnya disitu?

6. Yang aku heran napa UTUSAN pergi sebarkan kenyataan BANGANG di atas?

7. Ini kerana UTUSAN sama bangang dengan individu tersebut. UTUSAN nak attack TGHH lagi. Jadi dia gunakan lah mana2 individu BANGANG untuk melaksanakan niat tersembunyi dia lagi.

8. Tapi sayangnya masyarakat malaysia tak BANGANG macam utusan dan individu tersebut. Ramai tak BANGANG walaupun tak dinafikan memang ada yang BANGANG kat sini.

9. Yang sepatutnya UTUSAN tiru pendekatan RAIS YATIM.

10. Ini kerana UTUSAN antara media BANGANG yang mainkan isu BANGANG neh hampir setiap hari.

11. Bila dah TGHH minta sejam untuk berikan penjelasan, maka UTUSAN patut tampil ke hadapan. Hoi TGHH aku akan siarkan laporan kau tanpa tapisan, tanpa persepsi sendiri, tanpa apa2 edit, tanpa fitnah dan sebagainya. Jika RTM jadi penyiar rasmi maka UTUSAN jadi paper rasmi untuk sebarkan penjelasan kau. Berani kah kau TGHH? Aku janji takan fitnah dan edit apa2 penjelasan kau.

Ini yang sepatutnya UTUSAN buat. Buat apa dia pergi MEREPEK tak tentu hala dalam isu neh lagi? Buat apa dia pergi heret orang sana sini untuk attack kesediaan TGHH berikan penjelasan? 

Nampak tak KEBODOHAN utusan disitu? Inilah paper yang memecahbelahkan kaum melayu dan masyarakat islam di malaysia. Bukan blogger pr, bukan pemimpin pr jauh sekali penyokong2 PR mahupun atas pagar.

Sedar la diri korang tue sikit. Buka mata, analisis, kaji dan fahami fakta. Then baru nampak apa yang kami nampak. Selagi tak nampak, memang BANGANG la kau. Babai. 

Kedua2 berita di petik dari utusan.


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...