Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 1 November 2012

Ya, saya pengecut dan penakut - Najib.

Bukan susah nak cakap. Senang jek beb.

Saya najib. Saya ialah seorang pm yang pengecut dan penakut. Bahkan suka merepek dan tak faham apa benda yang saya repekan. Kadang2 repekan saya terkena kat diri saya sendiri tapi saya buat bodoh jek sebab saya kan pm. Media bawah saya. Bodoh2 saya sekalipun mana2 media arus perdana tidak akan terang - terangan mencemarkan reputasi saya sebab mereka semua di bawah kawalan saya. 

Hahahaa..

Hebat tak saya?

Patut ko berucap macam tue je najib. Aku suka ko jadi jujur walapun ko akan terlihat sebagai jujur yang bodoh. Aku tak suka ko menipu walaupun ko tak berjaya menipu disebabkan bodoh. 

Maaf najib. Kadang2 aku memang terlebih2 jujur. Nak buat macam mana. Kita kawan kena la ikhlas2. Aku bukan suka bodek plus ampu cam kekawan ko yang lain tue najib. Aku ikhlas oke.

kah kah kah

Baru2 neh najib telah muncul dalam majlis sambutan hari nelayan, penternak dan blablabla.. yang juga menjemput kanak2 tahun 6 untuk menghadiri program tersebut. Lihat gambar ;

 
Sebenarnya takde apa sangat ucapan dia tue. Aku dah biasa dengar ucapan2 bodoh dia selama neh. So kalau dia tambahkan lagi takde beza pun. Tetap membuktikan dia bodoh juga. Bukan makin cerdik pun. Tapi aku ada spot satu ayat yang aku rasa sangat2 tidak bertanggungjawab di sampaikan oleh pm.

Rujuk anak panah di atas.  Najib cakap ;

1. PR ajar rakyat supaya jangan kenang budi aka bersyukur

2. PR dorong rakyat supaya tidak berterima kasih kepada kerajaan [bn].

La. Najib.. najib. Aku dah cakap banyak kali. Sekarang isu bukan PR. PR boleh desak, dorong, hasut dan melakukan apa2 sahaja tetapi kalau takde apa2 bukti rakyat pun takan bodoh2 pergi sokong PR. 

Masalah sekarang ialah pada BN. Bukan pada PR. BN itu sendiri yang tak kenang budi dan tak reti nak berterima kasih kepada rakyat especially mereka2 yang telah mengundi bn selama neh.

Well, aku mengaku aku tak pernah undi bn. Tapi aku bersyukur gak sebelum sempat aku boleh mengundi, tangan aku tak tercemar untuk undi bn. Alhamdullilah. 

Tapi aku cakap bagi mereka2 yang pernah mengundi bn. Mereka2 yang pernah mengundi bn sebenarnya mengharapkan bn menjaga kebajikan mereka tetapi bn melakukan perkara yang sebaliknya. Jadi bila mereka marah sebab mereka dikhianati dan disakiti maka mereka terpaksa la mencari alternatif lain supaya tidak lagi disakiti oleh kerajaan kini. Alternatif lain itu tak lain dan tak bukan iaitu PR.

PR tak pernah ajar rakyat tak kenang budi jauh sekali jangan berterima kasih. PR cuma bersama2 rakyat menghighlightkan penyelewengan dan permasalahan yang sedang melanda malaysia yang mana masalah2 ini, penyelewengan2 ini dilakukan oleh umno barisan nasional.

Ini sahaja yang najib perlu faham. Ini juga yang semua penyokong2 umno + bn dan bloggers umno perlu faham. Buat apa ko jelajah satu malaysia dan kutuk2 pr. Daripada ko buang masa mengutuk2 pr elok ko tarik keluar masalah2 yang berlaku dan cari jalan penyelesaian. 

Macam mana ko jadi pm kalau ko tatau 3 langkah utama? Ko pernah jadi pembimbing rakan sebaya tak najib? Aku pernah. Meh aku ajar ko cara nak selesaikan masalah. Kesian tol la ko neh.

1. Tuliskan masalah yang wujud = listkan masalah2 yang ada.

2. Kaji punca2 masalah = listkan punca2 yang menyebabkan masalah itu wujud.

3. Fikirkan langkah strategik untuk tanggani masalah tersebut = laksanakan langkah2 yang membantu mengurangkan, membendung or menyelesaikan masalah tersebut sehingga ke akar umbi.

Ini jek yang ko perlu buat kalau nak kekal berkuasa. Bukan susah pun. Senang gila babi. Kalau aku jadi pm, ini la langkah pertama yang aku buat. Cari keluar seme masalah dan list downkan langkah2 untuk atasi permasalahan tersebut. 

Owhh lupa. Mana boleh. Kalau siyes nak selesaikan masalah2 penyelewengan di malaysia itu bererti aku baru aje ajar ko dan menteri2 bn masuk penjara beramai2.  Padan la benda mudah ko rasa sukar nak buat. Dah ko sendiri punca masalah.

kah kah kah

Sumber gambar : sini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...