Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 29 November 2012

POLIS, apa yang ko dah buat ???


Wowww

Kes neh sekarang tengah kecoh. Meletup2. Ia membabitkan PDRM. Bahkan orang2 PKR pun ada kaitan wo. Dasat wa cakap lue. Baca kat bawah neh dulu. 

INI INSPEKTOR MOHAMED SAIFUL BIN MOHAMED MUSTAFA NO I/18794 ,kini berada di IPD BETONG SARAWAK , dia baru sahaja di tukar pd bulan ogos 2012 dari IPD LAWAS ,SARAWAK.

Sebelum di IPD LAWAS SARAWAK , dia di ONE STOP CENTRE KUCHING SARAWAK .Setelah dia "MELAKUKAN JENAYAH PD TANGKAPAN TERHADAP PESARA TUDM T 713943 FSJN FAIZZAL JINONG BIN ABDULLAH pada 23.12.2008 dia di tukar dgn segera bagi menggelak dari di kesan olh keluarga pesara tudm serta kenalannya utk membalas dendam keatas segala yg di lakukan pd 23.12.2008 , bukan shj dia menangkap pesara tudm dan terus masukan kdlm lokap polis , tetapi INSPTR ini juga selepas menangkap pesara tudm , telah dtg kekuarts TUDM BT 10 1/2 JLN KUCHING SERIAN SRWK ,bersama2 dgn anggota2 tudm , pegawai2 tudm menggepung seluruh kuarts tudm tbut semata2 utk menangkap saya "CIK MURNI" dan 6 org ank2 saya .

Mereka bukan shj menggepung malah menggugut dgn menggunakan senjata api , kekerasan ada juga ank saya yg cedera kerana mereka ( individu yg di kenali )sanggup menyeret ank saya yg terjatuh atas jln bertar.Setelah itu kami di tangkap polis ini telah membawa saya dan 6 org ank2 saya ke balai polis , di kurung dlm sebuah bilik sempit di situ saya di paksa utk bersetuju menanda tangani surat yg di buat olh polis ni ( YG DLM GAMBAR NI ) jika saya enggan ank saya akn di apa2kanya , juga keselamatan suami saya yg di tahannya dlm lokap akn menerima nasib yg sukar di gambarkan.

Surat itu di janjinya akn di beri salinannya pd saya , tapi sehingga kini tdk ada!!.Saya juga di paksa utk bersetuju utk keluar dari sarawak menuju ke SUBANG pd malam itu juga olh polis ini , tapi saya melawan , sbb tanpa suami saya , saya dan 6 org ank2 saya tdk akn kemana2 pun .Akhirnya polis ini dgn geram telah membawa saya dan ank2 keluar dari balai polis menuju ke KUARTS POLIS DI TABUAN JAYA ,SARAWAK PD MLM ITU JUGA. Kami kemudianya di kurung dlm rumahnya , manakala dia tlh keluar utk pergi berbincang dgn PANGLIMA TUDM katanya .Kami di kunci dari luar .Tidor lah saya ( yg sedang sakit , menanti tarikh pembedahan yg akn di buat di HOSPITAL UMUM KUCHING SRWK PD 15.1.2009 ) dan 6 org ank2 atas LANTAI YG XBERLAPIK ATAS SEMEN , SEJUK KOTOR .

Sehingga skrg JENAYAH YG DI LAKUKAN OLH POLIS INI tidak ada seorg pun yg berani tampil utk membantu kami yg jadi mangsa dlm kjadian yg benar2 berlaku di msia ini. Kjadian yg di lakukan olh polis ni pd kami DI KATAKAN SAH DI PERLAKUKAN KEPADA KAMI OLH ,KETUA BAHAGIAN PENDAKWAAN DATUK TUN ABD MAJID BIN TUN HAMZAH b:p PEGUAM NEGARA MALAYSIA..

Jadi semua RAKYAT MALAYSIA ANDA TDK MERASINYA KAMI YG MERASAINYA DAN MELALUINYA , SBB ITU KAH KESAH YG KAMI ALAMI INI DI BUAT TDK KESAH .SEBLKNYA KESAH AMAH INDON KENA ROGOL DGN POLIS DI BERI PERHATIAN , KESAH KESENGSARAAN DI GAZA JUGA JD BUALAN DLL.JADI SIAPAKAH KAMI DI BUMI MALAYSIQA INI?

Dasat2. 

Memang dasat kalau kes neh terbukti benar. Apa kaitan dengan orang2 pro PKR pula? Owh kalau korang rujuk wall cik murni disini, korang akan nampak ada seseorang bernama kaklong = wanita keadilan PP [pp stand untuk apa, aku tak sure] mohon dibuang/diremovekan kisah di atas dari wall facebook, tetapi cik murni enggan. Ini berdasarkan keterangan cik murni semata2. Tiada bukti sahih.

Apa pun aku cadangkan ;

1. Jika kes neh benar, memang kita tak patut diamkan.

2. Bawa ia ke pengetahuan pemberitaan dan wartawan.

3. Dapatkan peguam hak asasi untuk membela keluarga tersebut.

4. Jika kes ini terbukti benar, dakwa pihak yang terlibat.

5. Ia tidak boleh dibiarkan kerana ini membabitkan kita seme. Polis adalah bertanggungjawan untuk jaga keselamatan kita, bukan sebaliknya. Tolong la faham.

Sumber : sini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...