Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 25 November 2012

Gambar2 sekitar himpunan hijau dari kuantan ke dataran merdeka.

Dataran merdeka dan2 ditutup oleh DBKL. Kelakar lah plak aku rasa.

kah kah kah


Penutupan ini berlaku malam tadi. Lihat gambar yang dorang amek ;




Pfttttt


DBKL buat lawak. So dorang kat bawah pun sahut la lawak dari DBKL. Oke?




Sekarang hijau dah tawan sekitar dataran merdeka. Aku harap seme selamat. Sebab aku risau juga fru pergi sembur dorang tak pasal2. Polis awal2 dah lagi standby beb.


Tengok bawah neh sat ;




Ini pula gambaran keadaan terkini [ketika jam 4 petang lebih] sekitar dataran merdeka. Cuaca pun macam hujan tue. Jangan2 time aku update story neh dah hujan.












Semakin ramai yang tiba di checkpoint terakhir untuk himpunan hijau dari kuantan ke kl [ketika artikel ini ditulis]. Rasanya seme tahu yang kumpulan ini bermula dengan beberapa orang yang berjalan dari kuantan ke kl sebelum menjadi besar sebab bertemu di beberapa checkpoint.


Ini antara gambar yang diberikan rakan facebook mengenai PDRM dan DBKL yang bersungguh tutup dataran merdeka. Pftttt




Gambar2 berkaitan boleh rujuk sini. Kredit to Azira Aziz.


Ini pula gambar ketika mereka tiba di markas pas di taman melawar. Memang happening time tue. Seronok tengok pelbagai bangsa dan agama duduk bergaul macam satu malaysia. Ini yang kita mahukan beb ;




Ini yang bagusnya PAS. Mereka tak lokek bab fasilitis. Bab neh aku memang puji habis.


Sebelum bergerak ke dataran merdeka ;




Ketika nak bermula siap2 perjalanan dorang ke dataran merdeka ;




Ketika bergerak ke lokasi ;




Sekarang mereka seme dah sampai ke checkpoint terakhir buat masa kini. Rekod, mereka mengambil masa selama 13 hari untuk berjalan dari kuantan ke dataran merdeka bagi menyatakan bantahan terbuka terhadap LYNAS demi anak cucu cicit kita akan datang.


Sumber gambar di atas adalah dari page himpunan hijau. Nak tengok gambar2 lain klik sini.


Eh.. rupanya R pun turut dalam HIJAU hari neh. 




Psttt..

Nak tahu sapa kat bawah neh?



Ketua wanita MCA Melaka, Datuk Kian Sit Har. Mampos la ada yang meroyan karang. 

kah kah kah  

Apa pun cantik. Seme gabung atas satu tujuan. Ini yang kita mahu walaupun berbeza pendirian politik. 

Gambar kat bawah neh pula dari sisi atas ketika mereka sedang menuju ke dataran merdeka tengahari tadi ;



Semakin menghampiri dataran merdeka semakin ramai yang menyertai mereka ;




Time neh jalanraya sekitar kl traffic sebab dipenuhi rakan2 dari hijau. Maybe ada yang marah dan sumpah seranah apa bagai tapi ada aku kesah? Korang nya sumpah seranah akan berbalik kepada korang disebabkan kecuaian korang dalam memahami cause ini. Korang akan menyesal. Pasti menyesal. Tunggu dan lihat apa yang LYNAS akan buat pada malaysia nanti.


Nampaknya ketegasan australia dalam menolak lynas dan bukti yang wartawan china sebarkan dalam laman alam sekitar tak cukup lagi untuk korang tolak lynas. Jadi tunggu la bukti lain pula.. jangan sampai kena kat keluarga sendiri baru terhegeh2 nak menyesal.







Dan pastinya dalam banyak2 gambar, gambar kat bawah inilah gambar yang akan menyebabkan adnan yaakob dan najib razak tergolek. 


Bahkan mereka akan lebih tergolek bila melihat hari neh membuktikan yang kaum cina juga akan turun berdemo bahkan mereka sanggup berjalan kaki dari kuantan untuk membuktikan betapa dorang tegas dalam perjuangan mereka. Satu langkah yang kita patut tiru.



Bagus unit amal kat depan tue. Memimpin peserta demo. 


Kehadiran rasmi yang dicatatkan pada jam 4 petang tadi adalah melebihi dari 15ribu orang. Tetapi diberitakan angka itu sebenarnya semakin meningkat bila mereka bertemu dan bergabung di beberapa checkpoint sekitar kl.

Suasana paling havoc ketika itu ialah di sekitar jalan tar. Di mana hadirin terlalu sesak dan ramai kerana bergabung dari pelbagai arah. Confirm yang jual air dan makanan tepi jalan paling gembira hari neh. Laku beb. Licin wa cakap sama lue.


Buat masa sekarang, ada yang telah meninggalkan dataran merdeka kerana terpaksa bekerja keesokkan harinya. Ada yang masih berada di dataran merdeka kerana akan bermalam disitu.


Apa pun kita ucapkan tahniah kepada mereka2 yang telah berjalan kaki selama 13 hari dari kuantan ke kl. Aku tak dapat join walaupun untuk hari2 terakhir. Maaf. Tapi aku tetap sokong hijau. Cuma aku tak dapat nak berikan komitmen dalam bentuk demo. Insya-Allah akan datang aku akan cari ruang untuk turut serta seperti mana demo2 hijau sebelum ini.


Dan kat bawah neh pula video2 dari page theyellowboutique dan kami boikot tv3 buletin utama. Tengokla suasana ketika mereka berhimpun siang tadi. Memang meriah. Tak kena sembur. PDRM cool walaupun dorang tetap tutup dataran.


kah kah kah


Video pertama.



 Video kedua ;

 

Video ketiga ; 



 Video keempat ;

   

Walaupun HIJAU dah menemui checkpointnya pada malam ini tetapi HIJAU tidak akan berakhir disini. Sebaliknya HIJAU akan meneruskan tuntutan dan bantahan mereka di hadapan parlimen keesokan harinya bagi menamatkan misi HIJAU kali neh. 

Dan selepas ini HIJAU akan teruskan misi mereka bagi membantah LYNAS meskipun ia akan mengambil masa seumur hidup mereka untuk menyatakan bantahan. 

Save pahang, tolak LYNAS. 

Updated ;

Aku rasa gambar kat bawah neh lagi terbaik dari atas tue.. heheh..

Yang duduk akan duduk.

Yang berdiri akan berdiri.

Yang baring akan berbaring.

Yang pasti LAWAN TETAP LAWAN SAMPAI LYNAS AKAN KAMI HAPUSKAN.    

 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...