Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 10 Oktober 2012

Tarif elektrik naik selepas Jun 2013?

Kebiasaan nya kita akan baca tajuk dan kita simpulkan bahawa tajuk adalah rumusan bagi keseluruhan artikel. Betul. Tetapi boleh juga jadi tidak betul. Sebab tue lebih baik kita baca untuk fahamkan keseluruhan point artikel tersebut.

Semalam kat tv3 dan hari neh kat berita, media massa sogokkan persepsi seolah2 tarif elektrik tidak akan dinaikkan. Yeke?

Cuba tengok apa menteri dan media massa momokkan ke kita kat bawah neh ;

 

Tak naik sekarang maksudnya akan naik juga pada masa akan datang selepas semakan tarif dibuat? Ada kemungkinan tue betul tak? Boleh jadi akan naik atau tidak akan naik pada june 2013 tetapi tiada jaminan bahawa dia tidak akan naik, betul tak?

Katakanlah kerajaan bien masih memegang mandat pemerintahan selepas pru ketika itu, tiada jaminan bahawa mereka takan naikkan tarif elektrik ketika itu. Selepas pru, taktik dorang ialah dorang akan naikkan segala2nya. Dan dorang selalu gunakan taktik yang sama sebab dorang fikir selepas 5 tahun majoriti rakyat akan lupa dan guess what? Memang ada rakyat yang lupa "budi bien" selepas 5 tahun.

Oleh itu jangan la berbangga sakan kalau baca berita di atas. Tarif elektrik takan naik konon. Hak tuih. Naik, cuma tatau bila. Tue baru betul.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...