Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 25 Oktober 2012

Najib ponteng sidang parlimen sebab main golf?


Padan la orang mengamok.

Aku pun mengamok. Ada ka ponteng sesi perbahasan parlimen semata2 nak main golf? Agak2 la weh najib. Walaupun aku tak patut masuk campur dalam urusan dan kehidupan peribadi ko tapi bila ia babitkan wang rakyat aku rasa aku boleh jek masuk campur.

Najib dapat gaji sebagai wakil rakyat juga. Bila dia ponteng parlimen sebab main golf gaji tetap jalan juga. Ada tak apa2 undang2 dan peraturan yang menetapkan mana2 pemonteng parlimen boleh dikenakan denda, hukuman dan potong gaji bila ponteng perbahasan?

Rakyat langgar peraturan laju jek ko hukum.

Kakitangan awam ponteng kerja laju jek nak pecat dan taknak jadikan ia sebagai penjawat tetap.

Tapi kalau pm sendiri ponteng macam mana?

Kalau wakil rakyat pembangkang dan kerajaan ponteng sesi parlimen plak macam mana?

Kenapa tidak kita tetapkan satu peraturan bahawa mana2 pemonteng parlimen harus dikenakan hukuman dan denda setiap kali mereka ponteng parlimen? Kalau ponteng lebih dari 10kali mereka dah tak boleh bertanding di mana2 kawasan parlimen dan adun.

Kalau ponteng kurang dari 10 kali 5 tahun, kita denda potong gaji. Ahli2 parlimen perlu diajar untuk berdisplin. Lebih2 lagi wakil rakyat bien dan najib sendiri. Dia ingat rakyat malaysia neh cop duit kot. Nak bincang masalah dengan dia kemain payah lagi. Kempen kemain kencang. Kami mendengar konon. Neh kami nak merayu dan bercerita masalah sibuk lari main golf. Apa punya piem neh? Langsung tak bertimbang rasa dengan masalah rakyat?

Lepas tue nak suruh kami undi bien setelah seronok2 main golf sampai sanggup ponteng parlimen? Ingat rakyat malaysia semua bodoh2 ke apa weh najib? Aku makin lama makin geram pulak dengan perangai najib. Taknak lantik aku jadi penasihat. Tapi buat perangai cam gampang depan aku. Apa pun tak boleh. Blah la lue weh najib. Blah la weh......

Baca ini juga ;

http://mediaperak.net/2012/10/25/najib-main-golf-ketika-menteri2-beliau-diasak-pakatan-rakyat/

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...