Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 5 September 2012

Penjelasan isu gambar super impose NAJIB dan Anwar Ibrahim.

Yup.

Edit.

TERBUKTI sudah. Sahih. Sila lah bunuh diri sekarang. Kalau rasa ada maruah, minta maaf. Kalau rasa takde maruah pergi bunuh diri. 

kah kah kah

Owhhhh soooooo kat bawah neh yang benar ek?


Sumber mana sumber?

Papa gomo.

Apa? Ulang balikk.. cheq tak dengarrr la.

Papa gomo.

Apaaaaaaa? Ulang balik dengan penuh bangga wahai penyokong2 umno.. 

PAPA GOMO LAAAAAA SUMBER KAMIIIIIII

Yeke?

Oke. 

Patutlah korang bangang plus bahlol. Opsss sorry. I terjujur. Aku cuba untuk belajar menipu. Bila berhadapan dengan cybertroopers umno aku cuba belajar menipu demi menjaga ahti mereka. Tapi sayangnya ia begitu sukar dibuat. 

Bukan mudah ek kita nak menipu. Bukan calang2 orang boleh buat. Aku gagal. Aku minta maaf cybertroppers umno. Minta maaf bebanyak. Benda neh aku tak pandai. Failed. Korang memang mahir. Aku pula tak layak orangnya.

KAH KAH KAH

Kronologi.

1. Umno sebarkan di blogs, facebook dan media sosial berkenaan gambar kat bawah neh ;


2. Dan blog pr pula sebarkan gambar kat bawah neh ;





Kesimpulan? Wujud kekeliruan. Mana satu neh? Oppa najib gangnam style ataupun dsai yang kena pijak hah? 


Kita mulakan dari awal.

4. Antara blog yang dikesan menyebarkan gambar tersebut ialah blog papa gomo.

5. Tahun ia mula disebarkan berdasarkan stastistik google ialah 2011.

6. Rujuk sini berserta bukti. 

7. Pada beberapa tahun yang lepas iaitu zaman aku belum ada blog aku dah pernah tengok gambar kat bawah neh ;


8. Sebelum ada blog, aku aktif menggunakan facebook. Well aku tak bertekak dengan orang umno untuk mencari musuh. Cuma aku nak betulkan persepsi dan tuduhan mereka terhadap isu2 politik. Salah satu nya isu di atas. Aku pernah berkomen mengenai gambar di atas. So aku ingat la. Then bila umno cakap gambar di atas neh ialah gambar di edit aku rasa memang kelakar nak mampos.

9. Oleh kerana ramai orang2 umno dah blocked aku ketika itu aku rasa tak best dah main facebook. Aku main blog pula. 

10. Jadi sekali lagi aku akan ulas mengenai isu di atas. Gambar yang sebenar ialah gambar dsai dipijak. Bukan najib di pijak. Mana dapat gambar tersebut? Ia diperolehi dari blog umno sendiri. Nampak tak url yang tertera kat gambar tue apa?

==>  http://jeffrydamien09.blogspot.com/

Ini ialah blogger umno.

11. Sila baca ini ==> http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2009/09/16-sept-anwar-sang-puaka-bangsa.html

12. Tengok tahun la. Tahun 2009.

13. Alasan dorang pijak dsai ialah isu 16 sept. 

14. So pada 17 sept ramai blog update mengenai itu. Sekarang nampak tak apa yang aku nampak? Aku tak bagi sumber blog pr walaupun aku ada. Aku bagi korang sumber blog umno, untuk korang, orang2 umno kaji dan nilai sendiri.

Pada tahun 2011 papa gomo sebarkan gambar yang sama sebijik serupa tetapi gambar yang kena pijak tue najib dengan mengatakan penyokong pr biadap.

Namun pada tahun 2009, GAPS = Gerakan anti pkr = siarkan gambar yang sama sebijik serupa tetapi dengan wajah yang dipijak itu adalah anwar ibrahim.

Sekarang fikir. Korang side papa gomo or gaps? 

15. Tak percaya? Google la.  Ada banyak bersepah. Antara blog yang copy paste penulisan GAPS. Dengan gambar2 sekali dia copypaste ==>  http://tigasungai.blogspot.com/2009/09/16-sept-anwar-sang-puaka-bangsa-katak.html


16. Tengoklah tahun kelahiran gambar dsai dipijak tue.. tahun berapa? 

Sekarang aku nak korang pilih. Samada minta maaf ataupun bunuh diri. Dah buat salah kena mengaku. Dah buat fitnah, kena betulkan. Jangan jadi manusia yang lari dari tanggungjawab. Jangan jadi manusia yang tak kesah bab2 macam neh. Ia mungkin nampak kecil, tetapi perkara neh akan mengekori ko di akhirat kelak.

Aku tak kesah. Tapi korang kena berhadapan la dengan aku dan rakan2 bahkan dsai. Sebab?

- Fitnah kami para admins edit gambar. Lepas tue berlagak2 plak tue cakap sesuatu yang mengarut mengenai kami. Tiada sesiapa pun menganggap para admins adalah maksum tetapi dalam kes neh terbukti korang fitnah kami.

- Fitnah dsai.

Fikirkan. Aku dah bagi ruang dan peluang. Nak amek atau tolak? 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...