Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 2 September 2012

Inilah kenyataan Nurul Syuhada yang menyebabkan rakyat Sarawak mengamok.

Semua ke?

Aku tatau. Tapi korang baca dulu kenyataan tersebut kat bawah neh ;
Berikut ialah ulasan hos Nurul Syuhada dan Fedtri dalam konteks Bintulu sebagai lokasi Sambutan Hari Malaysia. 

Syuhada, " Pastinya selepas sambutan Hari Kemerdekaan ini, satu lagi yang turut ditunggu-tunggu ialah pada 16 September iaitu Hari Malaysia yang akan diadakan di Sarawak...

Fedtri, " Di Bintulu jadi lokasi kerana dalam usaha transformasi ini untuk mencari satu daerah yang tidak hanya tipikal di bandar besar tapi jelajah masuk ke negeri lain dan juga di tempat yang jarang dibuat satu acara yang besar. Bintulu menjadi pilihan, kawasan yang dilihat jauh dari Kuching....

Syuhada, " kawasan luar bandar yang daif tapi telah melalui pelan-pelan transformasi yang ingin disampaikan...berjaya dan terus mengangkat bandar itu sendiri....

Disebabkan menyebut perkataan DAIF,  cik kak nurul syuhada telah dihentam oleh pelbagai pihak. Yang menjadikan tapak kaki aku ketawa2 sampai tak hengat donia ialah PAS pun turut menyemak dalam isu neh.

kah kah kah

Kemon. 

Kalau dia cakap bintulu daif kita nak marah kenapa?

Bintulu = sarawak = bn = daif?

So yang

PAS NAK MENYEMAK kenapa?

Kalau dia mai perak dia cakap perak daif takan nak marah kot? Aku dah berjuta kali cakap perak daif.  Aku bandingkan kehidupan aku kat kl dengan perak. So aku cakap apa yang aku pernah alami. Tang mana salahnya pengalaman aku? 

Tak suka?

Bagi la maju macam kl. Macam johor. Sampai bila nak macam neh jek. Kelantan tak nampak maju tapi rumah besar. Ko ada? Kawasan sini sudah la takde kemajuan, pembangunan terpilih,  projek kroni, daif, miskin sana sini sampai selalu masuk bersamamu tv3, negeri ketiga termiskin, gaji kecik, hapa pun takde then nak marah aku? Cakap benda betul merupakan satu kesalahan ke?

Dan sejujurnya aku pelik banyak kali atas isu neh. Kalau korang baca betul2 apa yang cik kak nurul tue cakap kan..

kawasan luar bandar yang daif tapi telah melalui pelan-pelan transformasi yang ingin disampaikan...berjaya dan terus mengangkat bandar itu sendiri....

1. Kawasan bintulu daif.

2. Melalui pelan transformasi

3. Tadaaaa tak daif lagi dah..

Macam neh pun nak marah ka? Biar betikk?

Hold.

Mari kita bertukar2 fikiran. Berlapang dada. Kita hidup dengan pengalaman yang berbeza2. Jadi jangan heran kenapa pandangan kita akan berbeza2 juga. Dan aku fikir, nurul syuhada tak mengatakan apa2 yang salah. Takde point sama sekali nak marah dia melulu. Kesian kat dia. Sampai kena minta dan sudah pun minta maaf.

Dan paling takde point sekali ialah PAS. Memang kelakar. Jangan sebut PAS la. Random sangat. Sebut Pemuda PAS Sarawak. Kali terakhir yang aku ingat ialah PAS = PEMBANGKANG di sarawak. Aku tatau pula yang PAS dah tukar jadi PEMBANGANG di sarawak. 

Jika ada orang luar bintulu mengatakan bintulu itu daif tembak lah bn. Mereka tak buat pembangunan. Yang ko tembak orang yang cakap jujur buat apa? Tugas ko tahun melawat sarawak ke or cari jalan untuk memerintah sarawak?

kah kah kah

Opss.. tak habis lagi.

Bukti bintulu tak daif ada kat bawah neh hah ;



Oppa Najib nak mai. Lagi beberapa minggu piem nak mai mula sibuk repair jalan. Macam piem sorang jek guna jalan tue.. jalanraya di malaysia dibuat untuk menteri bukan untuk penduduk awam..

Dan dengan neh boleh la si taib tue berbangga.. tadaaaaaa kan i dah habaq kat u.. bintulu tak daifff, i km yang baikkk dan iiii akan pastikan mereka voteee biennnn okeee opppa?

kah kah kah 

Sumber gambar dan rakaman percakapan nurul syuhada disini. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...