Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 8 Ogos 2012

Takan nak anggap aku derhaka pula?

Derhaka ke neh? 



Gambar satu : Raja muda selangor ==> melawat masjid jamek Ar-Rahimiah Klang.

Salah? 

Tak salah.

Apa peranan raja2 di malaysia?

Mengetuai dan mewakili negara / negeri masing2 sepanjang tempoh perlantikkan mereka.

Apa tugas utama mereka?

Ketua agama islam negeri atau negara sepanjang tempoh berkhidmat.

Apa itu agama islam?

Islam = satu agama yang dianuti oleh majoriti masyarakat malaysia. Islam ialah agama yang menghindar kepada perbuatan mungkar dan menyeru kepada kebaikan.

Apa itu perbuatan mungkar?

Minum arak merupakan salah satu darinya.

Oke.


Gambar 2 : Dipercayai orang yang sama seperti gambar di atas. [Betulkan jika salah].

Ubahlah.

Pintu taubat masih terbuka. Masyarakat sekarang terbuka kepada perubahan. Kalau dulu kita duduk atas laluan yang salah, tetapi jika kita ubah, masyarakat juga akan lupa kisah silam kita. Majoriti akan bersikap begitu. Kerana majoriti memahami.

Untuk mendapatkan hormat, title dan pangkat sahaja tidak mencukupi. Ini kerana kita masing2 sedia faham, tuan kita ialah Allah swt dan bukan mana2 manusia. Mana2 manusia yang mengetuai kita di dunia neh hanyala bersifat sementara.

Tak guna berbangga2an dengan akhlak buruk kita dan sebarkan di ruang yang sama sekali tiada rahsianya. Harap2 doa umat islam selangor khususnya dan doa seluruh rakyat muslim malaysia am nya benar2 memberi kesan kepada raja2 dan sultan2 kita.

Sesungguhnya raja yang adil raja yang kami hormat [bukan sembah] tetapi raja yang zalim, kami terpaksa melawan, bukan kerana nak menderhaka tetapi sekadar mempertahankan keadilan buat diri kami. Walaupun seseorang raja itu minum arak dan bersabit dosa diri dia dengan Allah swt je.. 

Tetapi jika masyarakat mengetahui sikap seseorang bakal ketua agama kita seperti ini [dipercayai].. alangkah hancurnya ahti mereka.. bukan kah mereka akan terfikir bahawa selama neh kami telah ditipu hidup2.. kenapa mereka cakap lain tapi buat lain?

Fikir-fikirkan..

Sumber gambar dan berita : sini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...