Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 28 Ogos 2012

Surat kakitangan DBKL wajib hadir ke himpunan janji ditepati terdedah.

Wowww

Hebat gileee

Anda tercalon untuk dipaksa hadir ke program himpunan janji ditepati..


kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Kesian memberrr.. terpaksa larh hadir kalau nama dah tercalon. Pula tue kehadiran adalah wajib dan akan direkodkan. Apa tujuan rekod? Senang larh untuk depa menganalisis sebarang kemungkinan.

kah kah kah

Hadoiiiiii

Tak serik2 dan tak belajar2 dari kesilapan yang lepas. Nak bagi orang nampak ramai time program anjuran kerajaan tak perlu larh susah payah paksa kakitangan DBKL or mana2 kakitangan kerajaan hadir ke sana ke sini. 

Time cuti dorang pun ada benda yang perlu dorang uruskan. Cuba bayangkan masa cuti dorang dipaksa buat kerja2 apa jadah seperti di atas.. sedangkan dorang pun perlukan masa untuk uruskan kehidupan sendiri. Setiap kali pun mesti nak paksa orang hadir. 

Kalau agak2 program tersebut tiada sambutan cuba tengok balik cara majlis tersebut di anjurkan.. cari jalan perbaiki program bukan cari jalan untuk orang paksa hadir bagi nampak ramai. Mulut orang bukan macam mulut tempayan. Lama2 dorang pun ahti panas dan meletup sebab tak tahan dijadikan mangsa untuk paksa hadir ke sana ke sini. Lue fikirlah sendiri.

Info yang aku dapat lagi ialah dbkl telah mengarahkan sekurang2nya 50 orang untuk hadir ke program tersebut dari setiap jabatan yang wujud di dbkl. Jabatan dalam dbkl ada berapa aku tak sure.. katakan ada 27 jabatan so 27 x 50 = 1350 orang. Itu baru dari geng2 dbkl jek. Belum dari jabatan lain.

Aku tak kata pun benda neh salah. Cuma cara ia tak kena. Apa salahnya kerajaan hanya menyeru / mengajak mereka beramai2 meriahkan program kerajaan tanpa perlu tulis kehadiran adalah diwajibkan. Alah macam jemputan kahwin. Nak hadir, hadir. Taknak hadir, jangan dipaksa orang untuk hadir.

Lepas tue siap nak merekod bagai. Ugut2 orang.. so pekerja kerajaan rasa terbeban tak pasal2. Tak hadir kang dicop something2.. hadir kang boring nak mamposs.. ditelan mati mak diluah mati bapak.. macam mana ketua kerajaan boleh menyebabkan satu2 kakitangan kerajaan dilemma macam neh? Tak rock dan tak cool larh si najib. Kata kami mendengar.. 

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...