Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 21 Ogos 2012

PAS tipu duit zakat.

Lihat contoh resit kat bawah neh geng ;


Facebook saudara islam kita yang buat report polis tue ==> sini



Peh.

Dia bayar zakat fitrah then dia dapat resit dari pas lepas tue dia cakap dia ditipu ek? Sebenarnya aku percaya [menerusi facebook dia] dia dah duduk situ lama. Berapa banyak kali daaa dia turun masjid? Takan tak kenal mana satu muka2 PAS dan mana satu muka2 bukan PAS?

KAH KAH KAH

Sorry.. aku dah faham sangat permainan lue kat sini sebab aku cerdik.  Ketahui lah, kalau nak bayar zakat fitrah kepada kerajaan ko kena bayar kat amil yang dilantik. Berapa tahun ko tak bayar zakat sampai tak reti benda paling simple gini?

Sorry der, gua bukan nak tuduh2 lue tapi gua cuma nak cakap lue tunjukkan kepada dunia lue neh orang yang macam mana. Anak dah nak kahwin pun adoiii..

kah kah kah

Dengar sini. Baca betul2 apa yang gua nak ajar lue neh. Gua paling suka jumpa orang bebal macam lue. Sebab gua boleh tunjuk cerdik. 

kah kah kah

Isu bayaran zakat.

1. Kalau lue nak bayar zakat, lue boleh bayar pada mana2 pihak yang lue suka. Pada pas boleh pada kerajaan pun boleh.

2. Ikut undang2 kerajaan, memang benda tue salah tetapi bukan undang2 islam.

3. Apa yang penting syarat berzakat fitrah telah dipenuhi. Apa itu syarat untuk bayar zakat fitrah? Lue google kalau lue malas tanya ustaz2 kat tempat lue.

4. Bayar pada kerajaan, benda tue akan disalur terus kepada kerajaan negeri dan jadi duit terkumpul.

5. Bayar pada pas, benda tue akan terus pergi kepada orang2 yang memerlukan. Yang pasti jamil khir takde dalam list tue. Heh.

6. Gua sendiri bayar pada pas. Tiap2 tahun zakat fitrah. Semakin gua bayar pada pas, semakin gua rasa bersih ahti gua dan semakin murah rezeki gua.

Jap.

Adakah pas = islam?

Adakah pas = pemberi rezeki?

Mestilah bukan. So lue jangan nak fikir bukan2. Bayar pada pas sebab gua tahu aliran duit gua ke mana. Gua seronok pas bayar zakat pada orang miskin dengan jumlah rm250 tiap2 keluarga hari tue. Lue pernah tengok kerajaan bayar zakat pada orang miskin dengan jumlah tue?

HARAM!

Paling2 koman beras dan beberapa benda yang kurang nilai dari rm30. Lepas tue muka2 UMNO yang tak susah tue pun dapat. 

CELAKA PUNYA ORANG2 YANG GAGAL MENGURUSKAN ZAKAT DENGAN ADIL.

Gua ahti panas der bila kenang2kan isu neh. Elok juga bayar makanan pada puak2 kerajaan sebab makanan tak boleh disimpan bukan macam duit. Seingat gua zakat fitrah tue makanan der bukan duit. Tapi kerajaan bebal neh nak duit. Kalau boleh tahun depan start seme bayar guna makanan aku nak tengok macam mana umno nak simpan seme makanan tue. Mesti dorang la yang paling kuat membangkang sebab nak simpan duit zakat.

Marah?

Aku tuduh bukan2 tanpa bukti?

Minta maaf larh der. Bukti direct yang umno makan duit zakat aku takde. Terus terang cakap. Tapi ahti nurani aku yakin yang amat umno salahgunakan duit zakat. Banyak orang2 miskin perlukan bantuan tapi mereka tak dapat sedangkan tiap2 tahun announce jumlah kutipan zakat.

Announce dengan muka bangga plak tue. Tak fikir ke berlambak2 orang susah perlukan duit zakat tue? Kenapa tidak mereka turun padang lepas dapat duit zakat terus salur kepada orang yang memerlukan? Kenapa nak simpan2 duit zakat? Itu larh sebab2nya gua tak bayar pada kerajaan. Gua dah boring dengan seme benda tue.

Bahkan gua menyeru agar seme bayar pada pas. Gua siyes cakap neh. Zakat pendapatan pula gua direct cari orang miskin dan bayar. Bahkan gua tengok ramai orang berbuat demikian. Mereka tak bayar pun macam2 zakat pada kerajaan kerana 

TAK PERCAYAKAN BARISAN NASIONAL.

Gua setuju sangat. Orang2 miskin neh kita bleh cari dan bayar direct. Puas ahti. Dah tahu terang2 duit kita ke mana2 hala. Sakit ahti pun tak dapat sebab umno simpan duit zakat. Kalau pakatan rakyat menang pru nanti, antara perkara yang akan menyebabkan umno kantoi ialah pengagihan duit zakat. Gua tergelak2 bayangkan benda neh.

Bahkan gua tak sabar2 nak tunggu benda tue. Gua siap berdoa2 lagi. Gua nak korang seme tengok depan mata korang sini bagaimana kita seme ditipu hidup2 dan dilayan macam SAMPAH di bumi malaysia oleh pemimpin yang zalim. 

Sebab tue gua menyeru you all undi PR. Untuk kali neh marilah der kita bekerjasama, kita undi PR dan jatuhkan BN. Jangan takut sebab hidup mati kita, Allah swt yang tentukan. Kalau lue orang takut PR berbanding Allah swt, taktau larh gua nak cakap apa lagi. Lue orang pandai2 larh fikir sendiri. Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...