Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 3 Ogos 2012

Melodi JANJI DITEPATI belum dimuktamadkan lagi.


Bagaimana menteri begitulah pekerjanya.

Kalau menteri bodoh, pekerja nya pasti bingai. Pekerja harus lebih bebal dari menteri supaya boleh menurut arahan menteri yang bebal2 belaka. Kalau lebih bijak dari menteri, dia akan melawan sekaligus mewujudkan perpecahan. Macam situasi di malaysia.

Menteri2 kita bingai. Rakyat yang bijak tidak akur dengan situasi tersebut. Dan akhirnya kita berpecah. Yang pandai sudah semestinya tak redha di pimpin oleh orang bodoh. Yang bodoh pula sudah semestinya taknak hilang kuasa pangkat dan jawatan disebabkan itu je lah yang dia ada untuk menyara kehidupan dia disamping mengaburkan kebodohan yang dia miliki.

Terkini pekerja = individu yang dilantik oleh rais yatim untuk uruskan hal lagu janji ditepati telah memberikan satu jawapan bingai berkenaan melodi lagu janji ditepati. Aku takmo ulas bab persamaan melodi tue sebab tiada bukti yang sahih. Aku cuma nak ulas bagaimana dia bagi alasan mengenai hal tersebut jek.

Lagu 'Janji Ditepati' masih dalam peringkat pengolahan dan belum dimuktamadkan untuk sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 pada 31 Ogos ini, kata penggubahnya Jasnie Mohd Yaakub.  <== MENTERI YANG NAMA RAIS YATIM tue cakap itulah lagu tema kemerdekaan untuk tahun neh. Ko pula cakap bukan? Ko lagi berkuasa dari menteri kah?

kah kah kah

 "Lagu ini belum finalise lagi. Kami olah dari peringkat ke peringkat sehingga ke tahap terakhir. Jika sudah diluluskan untuk ke peringkat final, baru kami akan muktamadkan. <== Woiitttt.. dah keluar kat youtube dah.. siap dinyanyikan kat pentas2 majlis anjuran bn dan kerajaan ko cakap belum dimuktamadkan lagi?

kah kah kah

Jasnie menegaskan bukan mereka yang memuat naik lagu 'Janji Ditepati' di 'Youtube' kerana ia belum muktamad lagi. Mengenai proses awal penggubahan lagu 'Janji Ditepati', beliau menjelaskan bahawa mereka mengambil masa kira-kira dua hari untuk menghasilkan melodi berdasarkan lirik yang diberi. <== Ini lah alasan paling merepek. Macam mana ko tatau hasil kerja ko dah leak tanpa kerelaan dan kelulusan dari ko sedangkan projek tue belum finalise lagi?

kah kah kah

"Takkan ubah. Saya tetap dengan pendirian saya. Kalau saya ubah nanti orang kata 'betullah dia tiru, sekarang dia ubah'. Tapi terpulanglah kalau ada permintaan mana-mana pihak," tegasnya. <== Takan ubah, kalau ubah orang cakap dia tiru.. tapi kalau orang suruh dia ubah, dia akan ubah.. apa menda dia merepek neh hah?

kah kah kah

Adoiiii..


Tue lah aku cakap. Bagaimana menteri begitulah pekerja nya. Macam mana larh orang nak percaya melodi tue asli kalau jawapan dari pengubah lagu pun dah sebijik cam jawapan menteri. Berbelit2..

kah kah kah

Lue fikirlah sendiri.   

Sumber berita : sini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...