Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 31 Ogos 2012

Gambar-gambar terkini perhimpunan janji demokrasi.

Agak2 korang si hishamuddin gunakan teropong malam tak untuk teropong peserta bersih yang sedang berhimpun di sekitar dataran merdeka pada ketika neh?

Pffftttt..

Penyokong umno tengah panas. Macam2 dorang cakap. Antaranya ;

1. Aku tengok orang kafir je ramai berhimpun.Eloklah melayu bodoh seme mengikut diperbodohkan oleh orang kafir.

Mula2 dia kata orang bukan islam ramai then dia cakap melayu diperbodohkan oleh orang bukan islam. Aik.. kalau dah orang bukan islam yang ramai maka orang bukan islam itu lah yang diperbodohkan oleh orang bukan islam dan orang islam [AMBIGA + A.Samad.Said].

KAH KAH KAH

2. Melayu berdemo, orang kafir dok tepuk tangan.

Cari la ayat lain. Aku dah boring. Kalau fakta, takpe. Masalahnya ia repekan. Ko pergi rumah orang bukan islam satu persatu check dorang tepuk tangan ke? Sohai.

3. Malam2 merdeka neh duduk rumah baca doa lagi bagus. Buat apa bercampur lelaki pompuan.

Hoi gampang. 

Time kerajaan buat konsert takde plak ko memekak benda sama? Masa ada 24 jam. Kita ada 365 hari setahun. 12 bulan. Berdosa besar ke kalau kita bahagikan masa2 tertentu untuk berdoa, untuk bekerja, untuk tidur, untuk bersolat dan untuk MENGUNING? Adakah KEKUNINGAN menuntut masa 24 jam sehingga melarang ko daripada berdoa apa seme?

Bercampur laki pompuan untuk mendapatkan keadilan bukan perkara yang salah sebab perempuan pun berhak atas negara neh. Ini bukan negara lelaki. Ini negara kita seme.

Kalau ke konsert pesta seks bebas ko boleh bagi hujah seperti tue. Tapi dalam soal menuntut keadilan alasan tue boleh direct masuk longkang. Lagipun, sedar lah diri sket. Pejuang2 kemerdekaan bukan terdiri dari orang lelaki jek. Hanya kerana itu yang selalu terpampang di media tak bererti tiada perempuan yang berjuang untuk membebaskan tanahair. Tak percaya? Pergi lah baca sejarah kemerdekaan, PEMALAS.

Bebel dah habis. Sekarang layankan gambar2 neh. Gambar2 neh seme aku amek dari beberapa pages..

1. R.A.M.M

2. Theyellowboutique

3. Semut dan papan kekunci.

4. Pemuda padang terap.

5. Malaysiakini.

6. PDRM.

7. Rakan facebook.

8. Rakan facebook dua.

9. Rakan facebook tiga.
































































 

Sedikit info ;

1. Wall PDRM KL update gambar2 bersih tetapi kita tak boleh view / akses detail seme gambar2 yang dorang update. Ada sesetengah gambar jek. Motif? Aku pun tak pasti kenapa.

2. DBKL siap letak papan kenyataan yang mengatakan kawasan dataran merdeka ditutup.

3. Orang semakin ramai tetapi mynewshub cakap ada seratus orang jek yang hadir. Utusan pun tak pernah buat lawak gini. Pecah perut aku baca. Ada sesiapa bawa kalkulator? Tolong larh mynewshub kira geng.. check sini sendiri.. wakakak.. 

4. Terlalu banyak polis yang berkawal walhal hishamuddin dengan yakin nya bercakap janji demokrasi tidak akan mendapat sambutan luar biasa.. owhh oke tapi motif ramai polis disuruh berkawal tue apa? Rakam video ke apa? Video bersih 3 yang lepas tak siap2 lagi kan? Banyak rabu dah berlalu neh hishammuddin oi.. wakakaka

5. Mat sabu pun mai berhimpun.

6. Selain dari dataran merdeka beberapa lokasi lain pun ada perhimpunan janji demokrasi juga. Antaranya di Melaka dan Ipoh.

7. Kat luar negara pun ada yang berkumpul juga. Lokasinya di Perth, Australia.

8. A.Samad Said menyifatkan program janji demokrasi berjaya.

9. Bacaan sajak oleh A.Samad Said pada malam ambang kemerdekaan merupakan satu kesalahan menurut PDRM dan ia akan disiasat mengikut peraturan sukaahtiaku.

10. Himpunan neh berjaya mengcollect hampir 10,000 orang keseluruhannya.

11. UMNO menyifatkan ia sebagai gagal dan tidak memenuhi misi.

12. Abby abadi pun hadir.

13. UMNO cakap napa A.Samad Said tak pakai kuning.. alamakk nama dia janji demokrasi bukan janji kuning.. elok pakai kuning tapi kalau tak pakai kuning takde hal. Maybe nak elakkan dikesan oleh polis.. almaklumlah himpunan lepas polis siap tahan lagi A.Samad Said kan.

14. Perhimpunan janji demokrasi dicemari beberapa insiden yang tak sepatutnya tetapi ia bukan lah sesuatu yang disokong oleh AJK JANJI DEMOKRASI.

15. AJK JANJI DEMOKRASI alert mengenai insiden2 tersebut dan memberikan kerjasama sepenuhnya kepada pihak yang berkaitan untuk menyiasat dan menyelesaikan hal tersebut. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...