Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 13 Ogos 2012

Datuk Jamal Yunus ugut peserta BERSIH!

Takutnya aku.

Takut nak mampossss..


Ugutan neh disiarkan secara terang-terangan dalam akhbar arus perdana. Aku tak pasti akhbar apa. Tapi aku rasa bh kot. Apa2 hal nak tahu akhbar apa, terai tanya abu nawas kat sini. Sebab aku collect pun dari dia.

Cuba korang baca ugutan datuk jamal kat atas neh ;

"Kita akan bertindak agresif serta tidak benarkan perkara ini berlaku dan mereka tidak menjangka tindakan diambil"

Aku huraikan ;

1. Kita akan bertindak agresif = kasar + ganas + ugutan untuk menggunakan kekerasan + kekuatan fizikal aka tubuh badan = ancaman untuk membelasah senang cakap.

2. Tidak benarkan perkara ini berlaku = mahu menghalang peserta bersih berhimpun dan meraikan hari merdeka dengan baju kuning.

3. Tidak menjangka tindakan diambil = maksudnya kita tak expect mereka nak bertindak / melayani kita macam mana.

Pistol?

Bom cefour?

Senapang?

Pisau?

Pedang?

Parang?

Sabit?

Ini satu ugutan dan terangan2 disiarkan di akhbar arus perdana. Kita tengok sikap PDRM macam mana. Mereka akan bertindak ataupun buat bodoh jek.. Ingat ek, hak untuk berhimpun dan meraikan hari merdeka dengan baju kuning adalah hak masing2. Takde sesiapa pun boleh pertikaikan hak tersebut.

Asalnya aku pun maleh nak p. Tapi bila dah kena provoke2 gini, aku nak p larh. Nak tengok muka mana yang berani belasah aku. Ataupun.. dorang mungkin lari sebab kita terlalu ramai..?

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...