Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Monday, July 30, 2012

Lagu dan lirik asal janji ditepati sebelum diubahsuai didedahkan.


Aku dapat info dari rakan facebook menerusi inbox. Aku rasa dia kot yang rakam menerusi henpon dia ketika itu then dia pun bagi kat aku untuk aku sebarkan. Aku dah buat job aku semalam. Macam biasa.

kah kah kah

Untuk pengetahuan korang, rais dan geng2 mereka cakap slogan janji ditepati tue bukan kempen politik bhai. Takde kena mengena langsung dan persiapan untuk sambutan kemerdekaan pun takde kena mengena dengan politik. 

Pembangkang saja over-reacted sebab suka membangkang. Dan macam2 alasan apajadah dia dan geng2 dia bagi untuk membuktikan kekonon nya sambutan kemerdekaan tahun takde kena mengena dengan politik.

Tapi rais, ko dah silap besar. Sebodoh2 ko berhujah, akhirnya ko akan jadi bangang jua. Bukti? Ko dengar sendiri lirik lagu JANJI DITEPATI yang ko sendiri tulis. Takan dah lupa kot?

kah kah kah

Lirik lagu rais yatim untuk sambutan kemerdekaan yang ke 55 tahun.

Janji ditepati.

Macam malam ikut siang
Macam bulan ikut matahari
1Malaysia terus berjuang
Janji Kita ditepati

Orang sana pandai cakap
Tapi tak boleh buat
Orang sana pandai janji
..... pada yang tak peduli
Orang sana pandai auta
Tapi budi tak ada.. <-- Rangkap asal yang diubahsuai atas arahan najib.

(Chorus)
Janji siapa? Janji kita
Janji apa? Janji 1Malaysia
Janji siapa? Janji kita
Janji apa? Janji 1Malaysia

Ini janji kita BR1M 1Malaysia
Ini janji 1Malaysia
TR1M 1Malaysia
Kata kita dikota
Kini 1Malaysia
Janji kita ditepati
Kedai 1Malaysia

Version lagu ;


Sepatutnya untuk meraikan kemerdekaan kita yang ke 55, kita patut diperkenalkan dengan pejuang2 kemerdekaan. Bahkan kita kena perkenalkan satu tokoh untuk setiap tahun supaya seme dari kita dapat mengenali mereka2 yang berjuang demi memerdekakan negara neh. 

Umno?

Umno bukan orang yang memerdekakan negara neh. Pahit? Tak boleh terima? Itu yang korang belajar dari sejarah? Maaf, sejarah malaysia ditulis oleh orang jahat yang menang. Oleh itu kita kena ubah balik penulisan teks sejarah. 

Bukan ubah untuk syok sendiri or untuk kutuk2 umno oke tetapi hanya tulis kejadian sebenar2 yang telah berlaku jek. Tak kisah lah A jahat ke B jahat ke or seme jahat ke or ada yang separuh baik separuh jahat ke or seme baik ke yang penting sejarah harus ditulis berdasarkan kepada hakikat, fakta dan kebenaran. Bukan ditulis untuk memuja sesuatu parti dan kumpulan. Umno boleh tipu orang tetapi jangan harap seme orang akan tertipu.

kah kah kah

IKLAN TEXT DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...