Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 28 Jun 2012

Skandal rasuah terkini : 5 soalan untuk Awang Adek !


Oke, mungkin ada yang dah baca mengenai dakwaan salah laku terbaru yang membabitkan awang adek. Bagi yang belum baca mohon baca kat sini terlebih dahulu untuk fahamkan isu sebenar ==> klik sini.

Kenyataan media PKR mengenai isu neh agak panjang so aku maleh nak paste sini tetapi ada 5 persoalan penting yang awang adek kena jawab bagi menepis seme persepsi dan persoalan yang bermain2 di minda kami. Soklan2 tersebut ialah ;
Justeru KEADILAN meminta Awang Adek untuk menjelaskan beberapa keraguan:

1. Mengapakah pada 1999, Awang Adek menjual rumahnya di Damansara  kepada Vertex United Sdn Bhd pada harga RM550,000.00?

2. Mengapakah Chung Hon Cheong menerusi Ultimate Holidays Sdn Bhd membuat pembayaran penerbangan Awang Adek ke Tokyo untuk trip penerbangan 28 Jun 1999 hingga 1 Julai 1999?

3. Benarkah isteri Awang Adek membeli Honda Civic 1.6 menerusi Chung Hon Cheong dan benarkah beliau yang membayar ansuran bulanan sebanyak RM2122.00 sebulan?

4. Benarkan Chung Hon Cheong membuat sumbangan (donation) kepada beberapa buah persatuan yang dinaungi Awang Adek?

5. Siapakah yang membiaya pembelian rumah banglo dua tingkat di Tropicana?

Ada banyak lagi maklumat mengenai pelbagai pembayaran insuran hartanah, pembayaran road tax, pembelian kereta, bayaran pengaturan permainan golf, pembayaran bil telefon yang membabitkan Awang Adek dengan Chung Hon Cheong.

Kes-kes ini seolah-olah menunjukkan, wujudnya hubungan rapat bekas Penolong Gabenor BNM dengan syarikat yang memperolehi kontrak jutaan RM dari BNM.

Apakah hubungan ini boleh dijadikan asas untuk Chung Hon Cheong menggunakan pengaruhnya kepada pengurusan atasan BNM untuk menganugerahkan kontrak kepada beliau?

Sehubungan itu, KEADILAN memberikan tempoh tiga minggu untuk Awang Adek menjelaskan segala dakwaan yang disenaraikan terhadap beliau.

KEADILAN  juga mencabar Awang Adek untuk menafikan beliau mempunyai hubungan erat dengan individu dan syarikat terbabit.

KEADILAN akan mengemukakan langkah susulan dan mengemukakan bukti-bukti tambahan selepas penjelasan Awang Adek dibuat.

Awang Adek tidak seharusnya hanya berani mencabar Kelantan dalam isu Dinar, jawab dahulu cabaran kami!

DATO SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
Setiausaha Agung KEADILAN
Ahli Parlimen Machang

Aku percaya awang adek memang akan jawab dalam masa beberapa hari. Aku tak hadap sangat pun penjelasan dari dia sebenarnya. 

Sebab aku nak tunggu pkr dedahkan bukti jek. Masa tue baru best tengok awang adek kelam kabut bagi alasan untuk cover segala apa yang patut. Siyes. Tak sabar2 nak tengok wayang tepis dan elak beb. Mesti kelako.

kah kah kah 
Ameno : Senang2 ko ngaku je larh awang adek.. tutup wayang.. ekekeke..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...