Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 5 Jun 2012

Prof Dr Nasoha yang hina TGNA rupanya pemuja Mahathir.


OoOoOoOOooo..

Aku takmo ulas banyak2 larh penglibatan dia dalam album kasih sayang kepada mahathir neh. Hak masing2 larh dia nak sayang mana2 tokoh pemimpin pun. Cuma aku heran sket dengan cara dia berfikir. Time dia mengutuk2 tgna kat sini, nampak sangat macam dia beria2 memperjuangkan islam apa seme kan? 

Cara dia tue menunjukkan seolah2 dia sedang memperjuangkan islam walaupun tak dinafikan bahawa dia balon tgna disebabkan terpengaruh dengan fitnah orang. Tapi kan, yang buat dia nampak tak konsisten sangat ialah dia tak balon mahathir pula meskipun mahathir seringkali mempersoalkan hukum2 yang dah terang2 tertulis dalam Alquran.

Contohnya isu judi, kilang arak dan aurat. Kenapa pula dia tak balon mahathir? Siap buat lirik puja mahathir lagi. Kelakar larh orang2 macam neh. Lepas tue beria2 nak kita hormat dia. Orang2 yang berkecenderungan kepada mana2 pihak selalunya gemar membuat penilaian berdasarkan kepada kecenderungan dia bukan berdasarkan kepada fakta dan hakikat.

Ada yang tidak berkelakuan begitu tetapi minor bukan major di malaysia. Peratusan sangat kecil. Tapi yang pasti prof nasoha tak termaksud dalam golongan yang minor tue. Sebab apa, kalau dia benar2 memperjuangkan islam, bukan tgna yang dia kena balon tapi mahathir. Ya, itulah hakikat yang sebenarnya meskipun ramai pemuja2 mahathir takan terima pendapat aku.

Pemuja2 mahathir takan mengakui dorang memuja mahathir sampai ke mampos. Kita boleh puji, kita boleh sokong dan terima mahathir ada jasa2 di malaysia. Tetapi menyokong jasa2 tak bermaksud kena menyokong kemungkaran dan penyelewengan juga.

Ada masanya polisi pentadbiran mahathir memang baik dan ada masanya tindakan mahathir itu tidak baik. Yang baik kita akan terus terang cakap ia benda baik dan yang tak baik kita juga akan terus terang cakap ia benda tak baik. Bukan puji, bodek dan puja sampai tak reti beza benda baik dan tak baik. 

Masalahnya di malaysia neh, ramai rakyat cenderung angkat tokoh bukan angkat isu sampai yang baik dan tak baik pun depa langgar dan lari. Hampeh. Heh.

Ameno :  Nabi saw pun orang tak puja der..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...