Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 29 Mei 2012

Azmin Ali pun merasuah juga ka? Part 1. [Document Inside]

Ada satu artikel baru ditulis oleh RPK. Ianya mengenai Azmin Ali. Takde kena mengena dengan isu seks. Samada benda neh benar atau sebaliknya kena tunggu penjelasan dari Azmin Ali sendiri untuk menjawab tuduhan neh. Aku tak berpihak kat mana2 side sebab apa aku sendiri pun tak jelas pihak mana satu yang bersalah.

Boleh kata kat sini peranan aku sebagai pemerhati jek. Dorang sesama dorang masing2 membuat statement demi statement, so as orang yang memerhati aku akan terus memerhatikan. Kalau ada apa2 statement yang mencurigakan ataupun statement yang boleh membuktikan salah seorang menipu baru larh boleh buat kesimpulan. Tapi sekarang neh aku nak jadi pemerhati jek.

Menurut RPK ;

1. Ada pegawai SPRM memberikan dia satu file yang sulit. File tersebut mengandungi pelbagai butiran, bukti, rakaman dan sebagainya bagi jenayah yang dilakukan oleh seseorang pada beberapa tahun yang lepas. Of course lah kesalahan rasuah sebab dah disiasat under SPRM kan. Dahulunya ia dikenali sebagai BPR.

2. Individu yang dimaksudkan disini ialah Azmin Ali. 

3. Ketika itu kes neh terpaksa ditutup kerana di arahkan oleh Anwar Ibrahim yang sedang berkuasa. Maksudnya DSAI arahkan pegawai tutup kertas siasatan ke atas Azmin Ali. 

4. Antara yang terkandung dalam file sulit tue ialah  bukti pembayaran rm15,000 dari Vincent Tan kepada Azmin Ali.

Sekarang neh aku hanya bersikap di tengah2. Macam aku tulis kat atas sebelum neh. Iaitu tidak berpihak sehingga salah seorang terbukti bersalah atau sebaliknya. Apa pun andai benar bukti dokumen tersebut masih WUJUD, VALID dan apa2, aku berharap SPRM boleh buka kertas siasatan dan teruskan dengan pendakwaan. Simple.

Kalau sekadar bercakap dan bercakap apa yang ko dapat kan? Oleh kerana ko yang ada kuasa maka amek sahaja apa2 tindakan bagi membuktikan apa yang ditulis dan didedahkan oleh RPK. Baca kat posting selepas neh slow2 [KLIK SINI] dan hadam sendiri. Aku sendiri pun masih dalam proses memahami dan mengkaji kes.

Ameno : Donoooooow

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...