Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 5 April 2012

Video kejadian sebenar kampung kerinchi part 2 tersebar.

 

Okey, Inilah video yang memaparkan komen dari kesemua pihak yang terlibat tanpa bias. Dan ini lah juga format penyampaian yang aku suka. Tidak condong untuk berpihak dan memihak. Lebih baik diserahkan kepada penonton untuk mengadili. Macam yang aku dah ulas sebelum2 neh kat sini dan kat sini, nampaknya memang ada yang dapat rumah dan duit dan ada yang tidak dapat apa2. Inilah fakta der. Fakta. Kita cakap pasal fakta kat sini.

Of course lah yang tak setuju takkan lah nak amek rumah dan duit kan? Ada yang tidak percaya dengan perjanjian2 dan kata2 janji pemaju. Kat sini kita boleh melihat bagaimana makcik2 kepoh yang pongpang bagai mengutuk2 jiran dia.

kah kah kah

Pompuan. Kat mana2 pun sama jek. Agak2lah lue nak mengata jiran2 lue. Dia tak dapat duit apa seme. Lantaklah dia nak berjuang mempertahankan hak dia. Lue beria2 bagai nak mengutuk dia apahal? Lue dah dapat bahagian lue diam2 sudah arh makcik. Dah tue kutuk belakang2. 

Kiranya aku neh berani lah juga sebab kutuk depan2. Aku terus terang cakap memang bergaduh dengan seme jiran2 kat sini. Pasal kucing gaduh. Pasal sikat gaduh. Pasal selipar gaduh. Pasal seluar hilang pun gaduh. Berbeza sket dengan perangai sesetengah orang, kalau aku tak puas ahti aku tunjuk depan2 tanpa kompromi. Dan kalau aku tak suka, aku terang2 tak kawan dengan dia. Dah agak dah ramai yang tak suka aku tapi ada aku kesah?

kah kah kah

Sambung balik isu kes kampung kerinchi. Nampaknya memang ada sekumpulan jiran2 yang bahlol suka memperlekehkan perjuangan jiran2 dia. Aku paling benci jiran macam neh. Sesetengah orang dah setuju nak pindah amek rumah apa seme lantak lah. Apahal lak dorang sibuk2 nak tetapkan orang2 yang tak bersetuju tue untuk ikut pendirian dorang pula? Bodoh nak mampos. Tak effect apa pun kalau dia tak setuju toksah nak kecoh bagai lah ngok.

Dah lah bersikap bias. Tidak bercerita pun yang jiran2 dia tak dapat kunci apa seme. Dok kutuk2 orang jek tahu. Korang perhatikan muka orang2 dalam video di atas betul2. Hafal. Pastikan mereka bukan jiran korang untuk elakkan hidup dalam sengsara. Siyes.

kah kah kah

Ameno : Bersikap menyibuk sampai nak tetapkan pendirian orang lain ialah satu sikap yang bangang. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...