Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Monday, March 26, 2012

Updated : Identiti YB yang dicekup terdedah.

Updated ;

Aku harap neh info betul lah ye. Kalau sungguh info neh ini bermakna yb tersebut ialah orang islam. Aku mesti cakap bahawa siasatan harus dilakukan dengan telus. Aku takmo tuduh apa2 tanpa mendengar respon balas dari yb terbabit. Apa yang penting sekarang neh ialah,


YB sila jawab kenapa berada di premis terbabit. 

Kalau alasan dia oke, mungkin kita boleh lupakan isu tersebut. Tapi kalau alasan dia dangkal contohnya kena debik dengan 20 orang sampai dikurung dalam pusat hiburan terbabit ka memang sah sasau. Siyes.

So, kat bawah neh lah identiti yb yang diperkatakan. Untuk rekod, info neh dibawa oleh era pasca [klik situ]. Aku pun tahu dari dia. Tq 


Baca sini untuk biodata penuh.


Takpelah, mari kita mendengar alasan mereka terlebih dahulu sebelum membuat apa2 konklusi. Aku pun susah nak tuduh direct.. tapi yb islam yang berhibur di pusat hiburan bagi aku tak sepatutnya wujud.. bukan nak tuduh dia terus bersalah oke, tapi siyes.. tak sepatutnya wujud.


Ini kes serius!

Betul. Kalau yang kena cekup tue orang islam maka ia kes serius. Kalau bukan islam, kalau ikut pandangan aku, aku tak amek port sosial life dorang. Ada aku kesah? Orang islam pun actually aku tak kesah juga der. 

Tapi kalau dia dok tayang2 aku memang kesah. Kalau dia sorok2 tue takde lah pula aku nak mengintip bagai kan. Macam kes yang terbaru sekali neh. Kes neh dah jadi kecoh pasal dia kena cekup ketika berhibur di pusat hiburan.


Ikut dari apa yang aku faham kat atas neh ialah ;

1. YB = pelanggan pusat hiburan.

2. Di cekup ketika berada dalam premis.. = pusat hiburan = untuk berhibur lah kan?

3. Polis = jalankan ujian dadah selepas ops tapis pusat hiburan.

Dalam erti kata lain polis lakukan serbuan ke pusat terbabit. Kenapa? Mungkin kerana  ;

- operasi sehingga melebihi masa yang dibenarkan. 

- ada aduan pusat hiburan tue menganggu orang awam

- ada aduan bahawa terdapat urusan dadah, heroin, gro dan etc2, kat pusat terbabit

Tue sebab polis pergi serbu. Tue tak kesah lagi. Yang aku fahamkan kat sini ialah polis cekup mereka semua untuk jalankan ujian kaki kencing bagi check samada mereka amek dadah atau tidak. Maksudnya tahan utk menjalankan ujian.

Sekarang neh, kalau yb tue orang islam memang satu isu bagi aku. Agak2lah der. Awak tue yb. Tengok sikit kiri kanan der. Kalau yb tue bukan islam aku malas nak campur. Lantaklah ada aku kesah? Kalau nak berhibur tue ikut orang islam, ada banyak cara dia. Pergi disko ka apa ka bukan tempat orang islam der. Cuma aku terfikir2 yb tue yb bn atau pr? 

Tak kira lah dia bn or pr, siasatan kena telus kalau dia terbukti yb beragama islam. Ingat, kes neh bukan aku pergi intip dan bongkarkan peribadi ko bagai, tidak. Aku tidak melakukan hal tersebut. 

Sebaliknya ko lah yang telah terkantoi ketika berhibur. Dan ingat juga, kalau ko orang islam, better resign lah, jangan sibuk jadi yb. Buat malu orang islam jek beb. Tak pasal2 jek menyusahkan orang. Bai. 

Ameno : Takde nama pula.. takan yb dari bien ek?

IKLAN TEXT DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...