Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 7 Mac 2012

Rosmah Mansur kurang jahat jika dibanding dengan Ustazah Mashitah yang fitnah Haji Hadi terlibat dalam skandal.





Betul.


Itulah hakikat dan kebenaran nya. Walaupun rosmah mansur suka berboros dan dipercayai menggunakan wang rakyat tetapi mulut rosmah mansur adalah lebih sopan berbanding mulut seorang ustazah yang hebat mengaji neh. 

Walaupun rosmah mansur tak bertudung tetapi mulut rosmah mansur adalah sejuta kali lebih bagus berbanding perilaku seorang ustazah. Sebab tue tak salah lagi kenapa aku mengidolakan rosmah mansur berbanding mengidolakan seorang ustazah. Rupanya2 title ustazah hanya sekadar title kosong yang tidak membawa sebarang erti pun kepada dia.

Sia2 lah selama neh sangkaan baik aku terhadap dia. Bukan pernah dia nak hargai sebaliknya semakin lama semakin menunjukkan dia ialah seorang ustazah yang telah tersasar dari landasan sebenar. 

Boleh kah seorang ustazah menulis begini kepada media???

Presiden Pas sendiri, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pernah dikaitkan dengan skandal membabitkan anak dara kira-kira 10 tahun lalu. Beliau dikatakan mengambil gadis itu untuk dijadikan isteri ke-3. Beliau menafikan. Begitu juga dengan bekas Speaker DUN Kelantan, yang dikatakan bernikah dengan wanita lewat 20-an dari Kemboja bernama Haseena sekitar waktu yang sama, tanpa pengetahuan isteri pertamanya. -SH-

Nampak? Sapa dia tuduh tue? Akai takdak ka oii ustazah? Lihat bawah lagi satu statement dia ;
“Tidak kurang hebatnya cerita Adun Pas Selising ditumbuk seorang lelaki di stesen keretapi Wakaf Bharu beberapa tahun lalu kerana disyaki berzina dengan isteri orang dalam gerabak keretapi. Khabarnya kes ini terpaksa diselesaikan sendiri oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat. -SH-

Nampak? Citer adun selising tue seme orang dah tahu merupakan satu fitnah. Benda tue tak wujud pun der. Sudahlah fitnah adun selising satu hal, fitnah tuk guru lagi campur tangan atas kes tak wujud satu hal lagi. Dia fitnah 3 orang sekurang - kurangnya dalam satu statement.

Asalnya dia nak bercerita pasal badrolamin. Citer je lah. Takde sapa larang or halang pun. Tapi biarlah menulis berdasarkan hujah bukan nya tuduhan yang jelas terpesong daripada fakta sebenar. Apa kena mengena dengan dsai, pulau pinang dan skandal pasir pula? Kenapa nak meleret2 mengaitkan sesuatu yang tiada kaitan dengan isu khalwat badrolamin tue?

Skandal pasir sebenarnya tak wujud malahan tak layak dinamakan skandal pun meskipun kedua2 adun terbabit aku sejujurnya menyokong pengunduran mereka daripada dicalonkan semula untuk pru-13. Isu liwat dsai dah diselesaikan. Apa dia tak reti tengok tv dan berita yang mana dsai dibebaskan daripada pertuduhan tersebut? Alim sangat sampai takde tv kat rumah ke?

Sama juga dengan kes penang yang jelas kita tahu antara negeri yang mengamalkan pentadbiran yang paling telus, even kelantan dan kedah yang berada di bawah pas pun kalah. Aku tak nampak point kenapa nak meleret2 mengaitkan ketiga2 negeri tersebut dengan isu skandal khalwat badrolamin neh. Lepas tue ungkit pula kes mat sabu. Aku taktahu kesahihan kes mat sabu tue tapi yang pasti isu dah lama dan dah lepas. 

Tak perlu kot nak menghukum orang apa yang dia pernah buat dulu mana tahu kot2 dia dah bertaubat [kalau betul kisah tangkapan khalwat tersebut]. Itu bukan faktor penentu kelakuan kita pada hari neh. Asalkan kita dah berubah dan tidak mengulangi lagi perbuatan tersebut sepatutnya consider settle lah. 

Sebagai orang luar better jangan jadi penyibuk tak tentu hala selagi mana ia bukan membabitkan wang rakyat or kepentingan rakyat der. Hal peribadi macam neh bukan sesuatu yang boleh kita ungkit mengungkit sebab masing2 pun ada perangai masing2. Simple jek.

Statement mashitah neh dipetik dari sinar harian bercetak dalam kolum langit terbuka. Yang neh bagi aku lebih tepat dinama sebagai fitnah terbuka, bukan langit terbuka. Penulisan ustazah mashitah yang jelas menfitnah kedua2 tokoh ulama dalam pas iaitu tuan guru haji hadi dan tuan guru nik aziz amatlah memalukan bagi imej seorang ustazah yang berilmu tinggi sepertinya. 

Penulisan dia sememangnya bermotifkan nafsu politik yang menyambung fitnah blogger umno terhadap adun selising berzina adalah perbuatan yang sangat keji. Bukan dia tak boleh nak selidik sebelum menulis sehingga menemukan jawapan bahawa kes tersebut terbukti fitnah. Tapi dia seorang ustazah yang pemalas. Dia suka menulis tanpa memikirkan kesan kepada pembacanya. 

Bayangkan jika ada pembaca yang mempercayai tuan guru haji hadi dan tuan guru nik aziz terlibat dalam skandal seks? Adakah dia sudi menanggung kesan persepsi buruk yang terbina terhadap kedua2 tokoh agama itu?

Sebab tue memang tak salah lagi kenapa rosmah mansur kurang jahat jika dibandingkan dengan ustazah mashitah. Walaupun rosmah mansur tak belajar agama tinggi2 tapi dia tak pernah fitnah tuk guru. Walaupun rosmah mansur suka berboros tapi dia tak pernah menulis dan bercakap sesuatu yang keji terhadap tuk guru. Ini berbeza dengan ustazah mashitah. 

Sekurang2nya rosmah mansur ada usaha mengislamikkan fashion berbanding mashitah yang bukan sahaja tidak pernah menunjukkan contoh yang baik bagi memartabatkan islam malahan hanya pandai membawa persepsi buruk dengan melayangkan fitnah melalui mulut dan pena. Bai.

Penulisan penuh ustazah lihat sini

Ameno : Jangan rosakkan ilmu yang anda ada lah ustazah mashitah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...