Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 2 Mac 2012

Komen ulama muda umno mengenai statement Mahathir mengenai Hudud.

Pencerahan yang terbaik dari ulama muda umno. Tonton sampai habis. Ada isi dan point penting yang kita boleh amek kat sini. 

Lihat bawah neh ;


 

Biarlah orang2 yang alim ulama menilai, mengklasifikasikan serta menjustifikasikan isu neh. Sudah sampai masanya untuk mahathir memperincikan apa yang sebenarnya dia maksudkan melalui statement tersebut. Namun satu perkara yang jelas ialah mahathir kena tarik balik statement tersebut dan buat keterangan balas. 

Kenapa? Sebab selagi dia tidak tarik balik, kita risau juga ada pengikut2 taksub dia akan bertaklik buta atas pandangan2 dia mengenai hudud. Apatah lagi dia buat pengertian yang salah tentang zina dan rogol. Dua isu neh berbeza langsung. Zina lain, rogol lain. Zina = maksiat. Rogol = jenayah. Terma pun berbeza takan pula cara penghujahan jadi sama, betul?

Dan kalau boleh jangan delete video2 yang orang upload di youtube. Lagi didelete lagi org rancak nak upload. Sembunyikan ia tak bermaksud statement tersebut hilang ataupun akan membuatkan orang lupa. So dah berani komen kena berani hadap. Itu baru tindakan yang betul.

Ulama muda dah komen. 1Ustazah Mashitah dan Jamil Khir bila pula ye? Awak ada jawatan. Takan kalah dengan orang yang tiada jawatan? Lue fikirlah sendiri. Jangan marah pula bila orang lain berpersepsi buruk terhadap anda berdua selaku menteri2 yang menfocuskan hal ewhal agama islam neh. Bai. 

Ameno : Okey, betul gak tue.. tanya org agama lah pasal agama..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...