Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 27 Mac 2012

Email peribadi Anwar Ibrahim tersebar..

Kalau ikut pemahaman aku, email neh tidak mungkin boleh diprintscreen kalau bukan saudara yy ialah individu yang mengemail dsai. Kalaupun bukan blogger yy yang email dia, ini bermakna pengirim email lah yang printscreen dan sebarkan kepada yy. Betul?

Sekarang kita perhatikan dulu kandungan email tersebut ;


Blogger yy menulis : Selepas itu Anwar Ibrahim menghantar emel untuk mendapatkan maklumat lelaki tersebut.
Menurut apa yang aku faham kat atas neh ialah, dsai membalas email orang tersebut, bukan di pihak yang menghantar. Kalau ikut kronologi penulisan yy, dia nak bagi gambaran seolah2 dsai yang approach pengirim email tersebut sebaliknya kalau diperhatikan dari printscreen di atas, dsai hanya reply email sahaja, bukan di pihak yang approach, cakap based fact oke.

Lepas tue blogger yy siarkan printscreen kat bawah neh pula ;


dan



Menurut apa yang aku faham kat atas neh ialah perbualan lama. Lihat tarikh 2011 kan? Sekarang neh aku nampak ;

1. Perbezaan masa. Kalau ikut kronologi blogger yy, yang masa 7.53 di anggap email yang dsai hantar dulu dan kemudian nya email masa 7.25 di anggap kemudian. Aku tak tuduh2 ye, itu susunan dari blogger yy sendiri. Klik link kat sumber tue dan baca sendiri posting dia.

2. Account twitter dan facebook dsai pernah dihack dulu. Aku tak ingat bila tapi memang pernah. Aku tak kata yang tukang hack buat kerja neh tapi aku nak bagi kita fikir semua aspek sebelum membuat penilaian.

Aku pun sangsi juga adakah neh email dsai yang sebenar? Adakah ini twitter dsai yang sebenar? Dia printscreen tanpa url.. aku cadangkan bagi membuktikan kata2 ko, buktikan dulu email dan twitter dsai tue adalah mewakili dsai terlebih dahulu.

Caranya, ko klik kat twitter dsai yang dalam mesej twitter tue then ko klik kanan, then kita tengok dia direct pergi mana.. bukti kena kukuh lah, jangan anggap bila kita minta bukti kita meragui itu neh, cuma kalau nak suruh kita menilai satu2 kisah, bukan kah lebih baik diperlengkapkan semua bukti terlebih dahulu?

Sejujurnya aku no komen atas email neh kalau pun benar email neh dari dsai pun. Seseorang mungkin ada niat bergurau dan etc, kita taktau. Dsai pun pernah bergurau time perjumpaan bloggers dulu, then dia terangkan dia bergurau tapi ye lah, mungkin ada orang kadangkala sensitif tak suka gurauan macam tue. Apa pun terpulang pada penilaian masing2. Lain orang lain cara pemikiran mereka. Simple.

Sumber : sini

Ameno : Sapa yang kirim email tue ek.. dia dah memusuhi dsai ka sekarang? 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...