Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 19 Februari 2012

Isu gambar DSAI bernandek : DR Maza pun kena sound ka?

Laaa..

Kelakar siot.

Orang tue taraf ulama. Ahli agama. Ko apa ada? Cerminlah ilmu diri sendiri sebelum congceng nak salahkan orang. Ilmu aku neh rendah jek. Tue pasal aku selalu berdiri kat belakang para ulama. Tak dapat nak jadi sepandai dorang tapi at least apa2 yang bermanfaat aku dapat amek.

Dr Maza dalam satu kenyataan yang keluar di utusan dan dipetik dalam TMI ada berkata bahawa ;
Seorang bekas Mufti Perlis telah menuduh pengkritik lawatan Perdana Menteri ke Batu Caves sempena Thaipusam baru-baru ini mengamalkan ‘double standards’ kerana mereka telah berdiam diri berkenaan dengan lawatan yang serupa oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dr Asri Zainul Abidin berkata bahawa sebuah gambar yang beliau letak di laman Facebook berkenaan dengan lawatan Thaipusam Datuk Seri Najib Razak ke kuil di Gombak telah mendapat beratus-ratus komen negatif, sedangkan gambar yang menunjuk pemimpin pembangkang sedang merayakan perayaan yang sama di Ipoh telah dianggap sebagai palsu.

Di petik dari Utusan Malaysia, beliau telah berkata semalam “Saya telah menerima hampir 1,000 komen mendakwa kehadiran Perdana Menteri bertentangan dengan ajaran Islam, termasuk semua jenis fatwa yang bermotifkan politik.”

“Bagaimanapun, apabila saya memuat naik gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim pada sambutan yang serupa di Ipoh, mereka berkata gambar perlu diperiksa oleh sebab ada kemungkinan imej Anwar telah ditindih (superimpose).”

Asri berkata, adalah jelas bahawa pengkritik Najib telah menggunakan agama demi agenda mereka sendiri dan beliau telah memberi amaran kepada kumpulan minoriti umat Islam ini bahawa mengeksploitasi Islam untuk menyokong politik mereka yang berat sebelah adalah satu “dosa besar”.

Amalan seperti ini akan memberi kesan yang besar terhadap umat Islam dan ia merupakan satu ancaman kepada Islam, tambah beliau. -TMI-

Time neh tak pasal2 akan ada yang congceng neh ulama wahabi lah apa bagai lah. Confirm beb. Confirm. 

kah kah kah

Kalau gambar tue palsu awal2 lagi dsai dah declared benda tue palsu. Itu sebab gambar tue betul. Sebab tue dia diam jek. Lagi tak faham rentak ahli politik. Nak membekap jek 24 jam. Kadang2 perbuatan macam neh lah melemakkan pemimpin sebenarnya.

Sabar dulu. Ruangan nak membalon aku ada kat bawah neh. Aku dah masak kena macam2 dengan pentaksub2 dsai neh. Tak heran lah der. Lue nak cakap apa lue cakap. Yang wa tahu wa takmo terjebak dengan politik ketaksuban. Yang benar wa angkat yang tak salah wa tolak. Wa takan ikut individu or label tapi wa ikut prinsip. Itu yang penting.

Walaupun ada yang bagitau aku nandek tue adat.. bukan sebahagian dari upacara keagamaan tapi agak2 lah beb. Apahal pula seorang pemimpin perlu dinandekkan semata2 nak menunjukkan betapa tolenrasinya muslim dengan bukan muslim? Banyak lagi adat2 lain takmo ikut sekali ka? Tolenrasi maaa. Buat lah seme sekali.

kah kah kah

Sama seperti isu israel, dsai amend dan ubah keterangan asal meskipun dia takmo mengaku lantakkan disitu, dalam isu neh pun dia kena tampil beri keterangan. Kalau taktahu cakap jek taktahu. Kalau nak dengar pandangan ulama dalam hal neh mohon lah mana2 ulama tampil berikan komen dalam hal tersebut. 

Diam takan selesaikan isu. Diam hanya akan hasilkan persepsi. Kalau persepsi baik okey. Kalau persepsi tak baik? Persepsi yang jejaskan pr? Persepsi yang menghilangkan undi? Owwhh.. itu tidak boleh dimaafkan.

Start noww.. pentaksub2 dsai akan marah.. kebabommmmm...

kah kah kah

Ameno : Apa pun tak boleh wehh.. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...