Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 9 Februari 2012

Ini ke bukti MALAYSIA jual Minyak ke ISRAEL?

Tanya jek. Bukan lempar tuduhan pun. Yelah benda dah menimbulkan keraguan. Hari tue geng2 neh yang beria2 cakap malaysia neh baik suci dan ahtinya murni. Kita tak geng aihhhzz dengan israel. Pembangkang tipu. Dsai jahat. Dia nak jual negara neh taw. Dia kawan baik yahudi. Mahathir pun cakap macam tue. 

kah kah kah

Lihat bawah neh ;


Ini bukan nak cakap pasal minyak. Kita cakap pasal samsung dulu. Betul ke samsung malaysia bekal barangan ke israel? Kalau betul ini bagus. Sebab kita boleh jadikan neh isu. Selain dari rakyat malaysia yang menggunakan barangan buatan israel, rakyat israel juga gunakan barangan buatan malaysia. Walaupun jenama samsung tue dari korea tapi kilang samsung operasi disini. So.. takde lah lagi nak kutuk2 cakap orang malaysia guna product israel apa bagai sebab orang israel pun rupanya guna product malaysia beb.

kah kah kah

Okey sambung balik pasal minyak masak. Menurut SAMM malaysia bekal minyak masak ke israel. Dua syarikat yang terlibat tue salah satunya ada kaitan dengan felda. Kalau sebelum neh mukhriz mahathir pernah cakap perdagangan antarabangsa dengan syarikat swasta yang berpengkalan di malaysia dengan israel memang dah lama wujud. 

Tapi dia tak bagitau pula kerjasama tue wujud pun atas persetujuan kerajaan juga. Ingat dorang boleh suka2 nak import eskport ke israel ka? Tak boleh. Kena mohon. Ia melalui kerajaan gak. Kerajaan dapat something2 cukai etc melalui hal tersebut. Tanya kastam larh beb. 

Memang betul syarikat yang involved tue swasta. Takde kaitan langsung dengan kerajaan. Tapi still perlu approval dari kerajaan. Dalam erti kata lain, kerajaan turut terlibat dalam membenarkan perdagangan dengan israel neh. Confess je larh. Kini kita seme dah tahu beb.

Bercakap pasal minyak masak pula.. memang aku ada baca report mana2 hala tah pasal minyak masak di malaysia. Dia cakap pasal iran. Tapi dia ada stated pasal israel disitu. Malaysia bekal minyak masak ke iran. Permintaan tersebut semakin tinggi. Then ada chart bawah dia. Aku taktau chart tue pasal apa tapi aku hairan apahal ada nama israel kat situ? Adakah chart tue merujuk kepada pembekalan minyak masak malaysia ke luar negara dan israel salah satu di antara negara tersebut? Itu bagi tahun 2009 dan 2010. So start situ aku dah pelik. Itu kisah lama.

Tapi bila SAMM bongkar isu neh nampaknya ia memang semacam ada kaitan lah. Aku rasa memang betul jek malaysia bekal minyak masak ke israel. Kalau itu berlaku aku tak nampak apa pula pointnya umno dan bn beria2 bercakap pasal nasib palestine disini sedangkan dorang elok je bekerjasama dengan israel? Bagi aku sebelum ko boleh sibuk pongpang nak betulkan orang apa kata ko check dulu diri sendiri. Jadi orang belajarlah sedar diri sket beb. Bai

Maklumat pasal minyak masak disini

Ameno : Sendiri bestfriend kata orang lain yang bestfriend pula.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...