Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 9 Januari 2012

50 penyokong Saiful kena halau dengan pendemo 901.

Padan muka.

Nak cakap apa lagi? Sendiri yang cari pasal beb. Sendiri lah tanggung. Dah lue sendiri yang pesan no banner. No provokasi. No kaco maco. Dan must follow police rules. Tapi lue sendiri yang langgar arahan polis. Lue siap print banner mahal2. Lue siap masuk perkarangan mahkamah lagi. Walhal tempat lue adalah di dalam masjid. Lue kan nak berdakwah? 

Lue tengok sendiri apa benda yang ketua lue bebelkan di bawah neh wahai geng2 perkasa + pekida + permas oiiii..


 

Wa ka yang meroyan kat atas tue? Wa ka yang pergi sound orang kat atas tue? Aniya. Bukan. Korang lah yang meroyan kat dalam video neh. Korang lah yang pergi sound orang jangan kaco2. Korang gak yang melalak nak berdakwah bagai. So dakwah je lah. Apahal korang ganggu majlis orang lain bila tiba hari yang dimaksudkan?

So, bila kena halau, salahkan diri sendiri. Tempat korang pada hari neh sepatutnya di masjid dan sedang berdakwah. Tempat 901 pula adalah tepat merujuk kepada peraturan polis. Yang langgar peraturan tue korang. So? Padan muka je larh. Simple.

Kalau ikut video polis pun, haram polis nak rakam perlakuan geng2 korang kan? Tatau lah video lepas neh. Tapi sehingga jam 1.00 tengahari tadi polis cuma rakam dan sebarkan geng2 901 jek. Kata polis, 901 langgar peraturan sebab bawa banner. Banner apa benda? Tulis kat kertas keras pun boleh di anggap banner meh? Lantak lue lah polis. Wa malas layan. Lue sendiri yang nak orang gelakkan lue. Apa daya wa nak halang2 pula.

kah kah kah 

Lihat video bawah neh beb. Rakaman oleh Malaysiakini ;

 

Wa terpaksa tabik penyokong2 PR yang berada di barisan hadapan untuk mengawal sikap peserta2 demo 901. Dorang punya kesabaran dan displin sangat tinggi. Budak yang pakai spek tue yang wa paling respect. Kalau wa yang dapat banner tue, wa bakar beb. Bakar. Mana lak nak pulang balik. Ada aku kesah?

Tapi tindakan mereka2 neh harus dipuji sebab fikir guna akal. Bagus dan tahniah di ucapkan sebab berjaya berdemo dengan aman. Tapi wa percaya selepas neh isu bom mengebom neh akan dijadikan jabatan untuk mengutuk 901. Dan wa juga percaya penyokong2 saiful neh akan mengadu konon di provoke dengan 901.

Walhal sendiri yang cari pasal. Siap berbaju dan berbanner lagi. Kena sponsor ke apa?

kah kah kah

Ameno : Laaa.. ibrahim ali tak mai ka? Ketua2 pekida dan permas tak mai ka? Kata nak berdakwah beb. kahkahkah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...