Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Tuesday, January 10, 2012

Sah ! Yuli telah mengaku diliwat DSAI !

Yar..

Yuli neh gila siot.

Dia betul2 mengaku pernah kena liwat dengan anwar ibrahim beb. Siyes neh. Lihat bawah neh ;



Aku fikir yuri tue account fake. Dah memang terbukti pun account fake. Dorang cakap yang original nya Yuli. Bukan Yuri. Tapi apahal yang original pun mengaku kena liwat gak beb? Takan meroyan plak? Ka yang neh pun fake gak? Kalau fake apasal tadi ada bebudak yang mengaku kenal siapa sebenarnya si yuli neh? Ka account dia dah di hack?

Gila siot. 

Jangan lah yuli. Jangan. Jangan buat lawak boleh tak? Kalau ko merepek lagi rasakan kaki aku di muka kao. Tak larat dah lawan hujah2 porno dan lucah umno neh. Aku fikir elok kita berlawan untuk sesuatu yang boleh meningkatkan taraf kehidupan aku dan ko [kecuali yuli si indonesian neh]. 

Patutlah si yuli neh ingore mesej aku kat dia tadi. Rupanya dia neh betul2 nak mengaku kena liwat. Chishing betul larh permainan politik di malaysia. Ini betul2 pachisowai. Aku tatau lah macam mana dorang nak proceed kes neh tapi aku fikir kalau sungguh2 media massa mainkan isu neh memang keji dowh. 

Jangan korang tatau. Walaupun benda neh nampak macam tak logik, tapi still ada orang2 yang percaya pada bloggers umno dan media arus perdana beb. Aku tak pasti akal dorang kat lutut ke atau kat mana2 ka tapi satu benda yang aku pasti akal dorang memang tak terletak di kepala beb. Siyes.

kah kah kah

Link si yuli meroyan ==> sini

Ameno : Kami benci Yuli Arianto

Saya pun boleh jadi PM - Ibrahim Ali.

Ini video yang korang mesti tonton. Aku boleh kata video neh memang kelakar. Ini bukan video ulangan. Ini ialah pengakuan terbaru Ibrahim Ali yang mengofferkan diri dia pun boleh jadi PM. Dia cakap kerja PM neh sangat senang. Bukan susah mana. Hanya perlu arah2kan orang jek.

Yeke najib? Betul ke apa yang ibrahim ali cakap kan neh? Ko, ada arah2kan dia najib sehingga dia tegar cakap macam tue? Orang kata manusia cenderung cakap apa yang dia alami dan rasa sendiri. So, aku rasa mungkin benar lah kot bahawa ibrahim ali pernah di arah2kan oleh perdana menteri malaysia.

Muahahaha..


Time neh larh lawan tiba2 jadi kawan. Siapa offer jadi presiden perkasa lagi. Hasan Ali mahu mempertahankan akidah umat islam. Ini memang satu usaha yang murni. Tapi biarlah gunakan kaedah yang berkesan. Kaedah yang dirasakan betul oleh hasan ali tidak semestinya berkesan. 

Apatah lagi bergabung dengan umno bagi mempertahankan akidah umat islam. Ini adalah disebabkan umno bukan mahu mempertahankan akidah umat islam, apa yang mereka ingin pertahankan adalah kuasa mereka sahaja. Yang neh Hasan ali kena cepat2 buka mata dan sedar sebelum terlambat.

Yang tak boleh blah tue si ibrahim ali neh siap bagitau perkasa neh semakin ramai ahlinya. Satu hari 200-250 ahli masuk register melalui online. Hehehe. Lucu siot. Tapi yang lebih lucu lagi dia pongpang sembang pasal 901 lagi. Dia cakap orang takan ramai datang. So? Ada kena mengena ka dengan dia orang ramai ka tak ramai?

Janji tak kaco dia kan? Yang penting dia nak berdakwah dan bersolat sunat lepas asar pada hari tersebut kan? So, apahal sibuk sangat dengan apa2 perkembangan demo 901? Last2 dia sendiri tak hadir semalam beb. Dakwah ke mana, solat ke mana, demo lagi larh kemana.

kah kah kah

Video di atas neh adalah bukti paling nyata yang ibrahim ali bukan sahaja ada badan yang besar, cakap dia pun besar. 

kah kah kah

Ameno : Dakwah? My foot!

Hot : Saya pun pernah kena liwat dengan Anwar Ibrahim - Yuri



Siapa yuri?

Yuri ialah mangsa liwat terbaru anwar ibrahim. Yuri telah membuat pengakuan secara terbuka menerusi facebook. Dan pengakuan tersebut kemudiannya telah disebarkan oleh blogger taipingmali untuk siasatan polis.

Ya.

Aku terpaksa cakap benda neh terang-terang2. Sila jangan marah aku kerana bersikap jujur. Bukan niat aku nak menulis secara terbuka disini. Tapi keadaan memaksa aku untuk berterus terang. Jadi, aku minta sangat kepada geng2 umno dan bn agar jangan marah.

Yang sebenarnya, korang punya kebodohan neh ada limit ke takde hah?

kah kah kah

Woittt tolong lah wehh...

Semalam papa gomo kata pakcik umur 50 tahun diliwat dsai empat hari lepas dan akan disiasat tak lama lagi. La neh si yuri indonesia sesat mana pula mengaku diliwat dsai. Woitt selepas neh satu dunia mengaku kena liwat dengan dsai woitt..

kah kah kah

Tak boleh blah lawak neh weh.

Sumber : sini.

Ameno  : Kelako siot..

Muslimah PAS meroyan ka neh?

 

Tak. 

Mana ada.

Takan menaikkan semangat sesama sendiri pun korang jeles?

Takan mengucapkan terima kasih pada polis pun salah?

Takan perlakuan di atas neh boleh mengambarkan betapa buruk dan teruknya akhlak muslimah pas dan pkr?

Apa geng2 bertudung tak boleh menaikkan semangat sesama sendiri kah? Aku tak nampak apa yang jahat sangat perlakuan muslimah2 dalam video di atas neh. Aku tak faham kenapa benda macam neh boleh dijadikan asas utk balon pr. 

Hey, lagi satu memakai tudung adalah berkaitan dengan aurat. Tak kira macam mana perangai ko sekalipun, tudung bukan boleh dijadikan sandaran untuk menetapkan moral dan akhlak ko seperti2 itu or seperti2 neh. Itu sebab kita tengok ramai orang malas pakai tudung sebab dorang fikir tudung untuk orang2 baik je. Walhal tudung ialah aurat. Ko baik ko jahat, tudung tetap wajib [menutup aurat wajib tidak semestinya menggunakan tudung].

Tapi, kalau korang ada pandangan yang lain mohon share disini. Aku, sejujurnya kalau ada disana pun akan berbuat demikian gak. Salah meh ? Aku fikir neh lebih bagos daripada meroyan bergayut kat boifren ataupun buat benda2 yang lebih mengarut dari itu.

So, aku tak nampak atau rasa benda neh salah. Kalau sungguh ada isu yang bagos even termasuk isu peribadi sekalipun, contohnya isu tangkap basah, maka hentam lah pas di situ. Tapi agak2 lah pasal menaikkan semangat sesama sendiri pun nak hentam? Ada ka dorang pergi ganggu orang? Dah sah2 di kawasan dorang, dah sah2 sendiri berkumpul sesama geng2, so dah sah2 dorang akan cakap dan buat apa2 sahaja yang berkaitan.

Still, kalau korang rasa neh salah dan bermasalah, up to you. For me, this is normal. Aku pun selalu buat. Umno mampos? Hari2 beb. Tanyalah family gua. 

kah kah kah

Ameno : Apa pun tak boleh.

Sebab sebenar PAS pecat Hasan Ali.

Salah faham.

Salah persepsi.

Salah tanggapan.

Kita mungkin memandang satu objek yang sama tetapi belum tentu hasil tafsiran kita juga sama. Apa yang berlaku pada hasan ali adalah apa yang dia cari sendiri. Ia bukan begitu mudah bagi pas untuk membuat keputusan seperti neh. Ia juga menguriskan perasaan dan nurani pas. Tetapi hasan ali tidak akan pernah nampak dan tidak akan pernah faham kerana di saat pas mengalirkan airmata dia sedang memalingkan muka nya ke arah lain.

Kasih sayang pas terhadap hasan ali sudah dibuktikan berkali2 sehingga ke hari neh sekalipun meskipun dia bukan lagi ahli pas. Ketegasan TG Hadi Awang mempertahankan jawatan exco hasan ali sebelum2 neh sedikitpun tidak pernah dihiraukan oleh hasan ali. Usah kata minta maaf dan bersimpati, malahan nak berterima kasih sekalipun jauh sekali.

Walaupun sebelum neh hasan ali diberitakan pernah meluahkan perasaan nya okey kerana tidak menjawat semula jawatan pesuruhjaya pas selangor. Baginya ia okey kerana dia sangat sibuk dengan jawatan exco jadi ia satu keputusan yang sangat okey apabila dia tidak perlu lagi memegang jawatan tersebut. Tetapi nampaknya dia tidak okey langsung dengan apa yang berlaku. 

Buktinya dia tidak okey apabila dia menolak sebagai ajk dalam perhubungan negeri parti. Dia juga sangat tidak okey apabila sengaja seringkali tidak hadir dan melayani apa2 hal yang berlaku di selangor. Dia malahan seringkali mengabaikan apa2 perkara yang berlaku di kawasan pengundiaan nya. 

Dia juga banyak kali ponteng mesyuarat parti dan pas selangor. Dia sangat2 tidak okey dengan apa telah yang berlaku dan meluahkan ia dengan cara yang sangat2 tidak rasional. Kemuncak ketidak-okeyan dia menjadi2 apabila nama dia di antara yang gugur sebagai calon pas. 

Sungguhpun aku akui ia salah geng2 penerangan pas yang menghebahkan hasil mesyuarat parti tetapi itu bukan menjadi asas dan sebab untuk hasan ali melanggar jemaah sendiri. Juga ia bukan alasan yang sesuai untuk hasan ali menyokong apa2 yang pas tidak sokong.

Marah kerana tidak dikekalkan hal yang lain. Marah sehingga melepaskan kemarahan terhadap orang lain pula ia adalah hal yang lain. Dan yang paling teruk, marah atas sebab sendiri yang menolak [meminta agar tidak dikekalkan] jawatan tersebut dan akhirnya marah apabila ia benar2 menjadi realiti. Ia bukan menjadi tanggungjawab pas dalam memahami sindiran disini hasan ali. Bukan.

Dulu, aku telah cuba sedaya upaya memandang positif setiap tindak tanduk yang dizahirkan oleh hasan ali selama neh. Sebab tue aku berikan respon2 positif terhadap hasan ali walaupun ada juga yang melabelkan aku barua hasan ali.

Yang sebenarnya, dulu, aku mencari jalan damai antara pas dan hasan ali. Aku suka andai pas dan hasan ali boleh duduk seperti dulu kembali. Malahan aku percaya ramai juga yang akan suka. Walaupun dilihat komen2 anti hasan ali lebih banyak terzahir tetapi itu bukan pula mewakili suara majoriti. Malahan mereka belum tentu ahli2 pas pun.

Ahli2 pas walaupun terguris dengan tindakan hasan ali tetapi mereka bukan begitu kejam. Mereka juga tahu menjaga ahti dan perasaan orang lain. Daripada berpecah, mereka lebih suka kepada penyatuan sesama jemaah. Ini pasal, hasan ali boleh bertahan sehingga ahad lepas. Dia boleh bertahan kerana kesabaran dan kepercayaan ahli2 pas terhadap dia yang cuba sedaya upaya memahami kehendak diri dia. 

Tetapi dalam pas bukan hanya ada dia sahaja. Di dalam pas ada banyak ahli2 yang lain. Jika  sebahagian ahli boleh memahami, bagaimana pula dengan ahli2 yang tidak boleh memahami? Bagaimana pula dengan ahli2 yang membandingkan khalid samad dihukum tetapi hasan ali dibiarkan? Bagaimana pula dengan pandangan ahli terhadap intergriti TG Hadi Awang? Itupun takpe lagi. Takpe lagi kalau kepercayaan ahli2 pas akhirnya dibalas dengan respon yang positif oleh hasan ali.

Tetapi apa yang dia buat? Apa yang dia buat ialah mencampakkan kepercayaan ahli dan jemaah bagai kain buruk yang sudah rosak dan kotor. Selepas itu dia mencanang keburukkan dan kehinaan pas di semerata media arus perdana. Itupun dia sanggup berpadu dengan Ibrahim Ali. Time neh lah segala2 yang buruk dan jahat pasal pas muncul di hadapan hasan ali.

Berbeza dengan dia, pas tidak menjadikan hutang dia sebagai isu untuk menyerang balas semula. Pas juga malas melayan isu remeh temeh konon nya dia dibayar oleh umno dan sebagainya sebab ia belum lagi terbukti setakat hari neh. Ini disebabkan pas memahami secara jelas apa itu masalah peribadi, masalah persepsi dan masalah yang melibatkan jemaah.

Ia mungkin dilakukan oleh orang lain yang berparti politikkan lain, tetapi ia bukan datang dari pas walaupun sebenarnya pas boleh menyerang dia. Lebih dari neh, pas juga menyimpan pelbagai masalah2 yang melibatkan diri dia. Bukan menjadi budaya pas menyerang peribadi orang lain. Ia mungkin menjadi budaya parti orang lain tetapi parti pas mempunyai prinsip dan peraturan yang perlu di ikuti. 

Peraturan neh yang gagal difahami oleh hasan ali. Jika ia tidak difahami oleh dap dan pkr, bukan menjadi masalah besar sebab mereka hanya jv dalam pakatan rakyat bukan berada dalam tubuh badan pas. Tetapi hasan ali berada dalam tubuh badan pas, maka apabila dia tidak memahami peraturan di dalam pas sesungguhnya ia adalah kerumitan yang sangat besar. 

Yang neh hasan ali bukan tak nampak dan faham. Dia nampak dan faham tetapi dia memilih untuk mengalihkan kesalahan dia kepada orang lain. Dia menyalahkan dsai berhubung isu pemecatan neh. Walaupun dalam reaksi awalnya, dia menyalahkan kepimpinan tetapi setelah anwar ibrahim keluarkan kenyataan "eloklah hasan ali dipecat" nada dia berubah dan terus menyalahkan dsai dalam isu neh. Sejujurnya pandangan aku dsai tidak perlu menyemak dalam isu neh sebab neh bukan isu dia. Kalaupun dia disuruh berikan respon, tolonglah bagi ayat yang lebih proper sket.

Itu sebab ketika azmin ali menghentam dia, pas pertahankan dia sehingga ke saat akhir. Ini dibuat kerana pas benar2 menjaga setiap wakil2 rakyat mereka tanpa bias walaupun wakil itu hari2 balon pas melalui media arus perdana. 

Mungkin juga disebabkan itu, kenyataan anwar ibrahim berhubung pemecatan hasan ali pun tidak dipromosikan oleh harakah secara beria2 sebab jauh di sudut ahti harakah, hasan ali neh pernah menjadi sebahagian dari pas, menghentam dia sedikit sebanyak, ia tetap menguriskan jemaah pas. 

Perasaan neh tidak sama seperti hasan ali berada dalam pas. Ketika dia dalam pas, menghentam hasan ali ibarat adik beradik yang bergaduh. Tetapi menghentam hasan ali yang di luar pas, ia ibarat kawan rapat yang bertukar menjadi musuh secara tiba2. Jadi, pas telah mengambil pendekatan bersabar dan tenang dalam membidas hasan ali yang kini hari2 muncul di tv untuk hentam balas pas berhubung isu pemecatannya sebagai ahli pas.

Bukan hasan ali tidak tahu dia ada 28 hari [kiraan hari neh, sebenarnya ada 30 hari untuk merayu bermula ahad lepas] untuk merayu andai dia menentang keras hukuman neh.  Bukan pula pas terlalu kejam menghukum dia melulu tanpa berkompromi. Bukan sekali dua peluang diberikan kepada dia untuk berhujah, berbincang dan berbaik2. Malahan seluruh jentera pas berpadu semata2 mahu mengembalikan dia semula kepada jemaah.

Oleh kerana itu, dia merasakan diri dia penting sangat. Sehingga tgna berhajat nak buat kenduri kesyukuran selepas perjumpaan dia dengan pemimpin pas pusat. Tapi apa yang dia balas? Keesokkan hari nya dia menyerang pas semula. Kalaupun dia marah sangat dengan geng2 harakah apakah sudah tiada lagi jalan yang lebih baik daripada menelefon wartawan utusan?

Kesabaran pas dengan hasan ali bukan di peringkat yang cikai2. Ia dah masuk ke peringkat yang paling sabar. Contohnya, apabila harakah menyerang dia dan ustaz nasha, harakah yang dibidas bukan hasan ali dan ustaz nasha meskipun ahli2 pas kecik ahti dan jauh ahti dengan tindakan mereka berdua menggunakan media kerajaan untuk menyerang kepimpinan pas.
 

Jika sekali dua mereka menyerang pas gunakan jentera kerajaan, mungkin ahli2 pas boleh lupakan kes neh. Tetapi jika ia dibuat selang sehari mana2 ahli pas pun walaupun tak ingin tetap akan berprasangka buruk terhadap mereka dua. Andai harakah tak sudi sangat nak laporkan isi ahti hasan ali hubungi sahaja malaysiakini dan malaysia insider. Media2 neh laporkan isu dari kedua2 belah pihak. Apa yang susah sangat pada hasan ali?

Perlu sangat ke kenyataan dia disiarkan di media rasmi umno? Kalau ia disasarkan pada pemimpin pas, malaysiakini dan malaysia insider lebih dari mencukupi sebenarnya. Pemimpin2 pas pasti akan membaca luahan hasan ali neh. 

Melainkan sasaran hasan ali bukan lah pada pemimpin pas sebaliknya adalah rakyat2 malaysia yang bercenderungan politik umno. Jika mereka2 neh membaca luahan hasan ali, sudah tentu imej pemimpin pas yang menjadi pertikaian disini disebabkan hasan ali adalah sebahagian dari pas dan yang lebih penting sebahagian daripada pemimpin pakatan rakyat selangor!

Setelah memikirkan dan mengambilkira semua langkah, jalan damai dan bertolenrasi dengan hasan ali, maka akhirnya pas terpaksa mengambil keputusan memecat hasan ali dari pas. Ia bukan salah pas dari mula. Pas kekal menyayangi hasan ali. Yang tak sayangkan pas, kini adalah hasan ali. Apa lagi daya pas nak memaksa hasan ali bersama pas dan menurut semua kehendak pas andai hasan ali tidak sudi lagi berbuat demikian?

Ia seperti perhubungan suami isteri. Apabila isteri mula meninggi suara, malas memasak dan sering mengabaikan kehendak suami, mungkin suami boleh mengambil pendekatan memujuk dan bersabar. Memahami dan bertolenrasi. Tetapi puncak sabar itu mesti ada batasnya. Bagaimana seorang suami boleh kekal bersabar andai isteri dia curang dengan lelaki lain? Jalan yang lebih baik pada saat itu ialah bercerai. Walaupun rasa berat ahti tetapi sang isteri yang cari pasal.

Jasa sang isteri melahirkan anak akan kekal sampai bila2.  Tetapi kelakuan sang isteri yang curang juga akan  kekal dalam ingatan sampai bila2. Yang neh hasan ali kena belajar faham. Kalau apa yang pas pusat fahami ini adalah salah, maka bersegera lah buat rayuan dan muhasabah diri semula. 

Kalau rasa sendiri tetap betul, maka terima sahaja perpisahan neh dengan ahti yang lebih terbuka. Hasan ali tak perlukan pas untuk berjuang pasal islam pun. Walau di mana jua hasan ali berada dan memperjuangkan islam pada saat apa pun, pas akan kekal menyokong tindakan hasan ali asalkan ia bukanlah wayang. 

Ingatlah hasan ali, bukan pas yang meninggal kamu. Kamu sendiri yang meninggalkan pas. Berbeza pandangan ? Aku juga selalu dengan pas dengan pakatan rakyat.  Tetapi, beza sehingga tidak boleh nampak yang mana satu benar dan salah, itu bukan lagi beza pandangan. Itu maksudnya kita sudah tidak lagi sehaluan dan sejalan. Tidak lagi sepandang dan sematlamat. Tidak lagi serumah dan seazam. Tidak lagi.
Ameno : Ego jangan sampai bunuh perjuangan asal.

Monday, January 9, 2012

Saiful cadang bawa kes liwat II ke mahkamah rayuan.





Ini pengakuan oleh saiful sendiri beb. Aku fikir dia dah surrender dengan fitnah. Rupanya tetap berdegil gak. Hampeh. 


Lihat bawah neh ;

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Seperti semua sedia maklum, keputusan pada hari ini tidak memihak pada saya.

Namun, saya redha dan menghormati keputusan ini. Saya menerimanya dengan hati yang tenang. 

Walaubagaimanapun, aduan saya sebagaimana laporan polis yang dibuat pada 28hb Jun 2008 mempuyai Hak untuk di adili hingga ke peringkat Mahkamah atasan. Oleh itu, Saya dan keluarga berharap agar pihak pendakwaraya dapat memfailkan dan membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan.

Sebagai hamba Allah, saya percaya bahawa setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya. Perancangan Allah pastinya jauh lebih hebat dari manusia. Iman dan keyakinan saya pada Allah tetap teguh. Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.

Akhir kalam, saya ingin mengucapkan ribuan penghargaan kepada semua pihak, yang saya ketahui atau  yang tidak saya ketahui yang menyokong dan mendoakan saya selama ini.

Saya akan terus tenang, doa, istiqamah dan sabar. Tidak sesekali saya akan mengalah.

Jika tidak dunia, di Masyar PASTI.
"Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), 
tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, 
dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar." (At-Taubah 9:129)

Kepada Allah saya berserah.

Illahi Antal Maksudi Wa Ridhoka Mathlubi

SAIFUL BUKHARI AZLAN

Saiful,

Aku rasa aku dah nasihatkan ko untuk masuk je raja lawak tadi kan? Please saiful. Pertimbangkan idea aku neh. Tempat yang paling sesuai untuk buat lawak ialah di gelangang raja lawak, bukan di mahkamah. Ko dah salah faham neh.

Harap pertimbangankan nasihat aku yer saiful. Tenkiu.

Sumber : blog sba

Ameno : Dia dah bengang lew tew..

50 penyokong Saiful kena halau dengan pendemo 901.

Padan muka.

Nak cakap apa lagi? Sendiri yang cari pasal beb. Sendiri lah tanggung. Dah lue sendiri yang pesan no banner. No provokasi. No kaco maco. Dan must follow police rules. Tapi lue sendiri yang langgar arahan polis. Lue siap print banner mahal2. Lue siap masuk perkarangan mahkamah lagi. Walhal tempat lue adalah di dalam masjid. Lue kan nak berdakwah? 

Lue tengok sendiri apa benda yang ketua lue bebelkan di bawah neh wahai geng2 perkasa + pekida + permas oiiii..


 

Wa ka yang meroyan kat atas tue? Wa ka yang pergi sound orang kat atas tue? Aniya. Bukan. Korang lah yang meroyan kat dalam video neh. Korang lah yang pergi sound orang jangan kaco2. Korang gak yang melalak nak berdakwah bagai. So dakwah je lah. Apahal korang ganggu majlis orang lain bila tiba hari yang dimaksudkan?

So, bila kena halau, salahkan diri sendiri. Tempat korang pada hari neh sepatutnya di masjid dan sedang berdakwah. Tempat 901 pula adalah tepat merujuk kepada peraturan polis. Yang langgar peraturan tue korang. So? Padan muka je larh. Simple.

Kalau ikut video polis pun, haram polis nak rakam perlakuan geng2 korang kan? Tatau lah video lepas neh. Tapi sehingga jam 1.00 tengahari tadi polis cuma rakam dan sebarkan geng2 901 jek. Kata polis, 901 langgar peraturan sebab bawa banner. Banner apa benda? Tulis kat kertas keras pun boleh di anggap banner meh? Lantak lue lah polis. Wa malas layan. Lue sendiri yang nak orang gelakkan lue. Apa daya wa nak halang2 pula.

kah kah kah 

Lihat video bawah neh beb. Rakaman oleh Malaysiakini ;

 

Wa terpaksa tabik penyokong2 PR yang berada di barisan hadapan untuk mengawal sikap peserta2 demo 901. Dorang punya kesabaran dan displin sangat tinggi. Budak yang pakai spek tue yang wa paling respect. Kalau wa yang dapat banner tue, wa bakar beb. Bakar. Mana lak nak pulang balik. Ada aku kesah?

Tapi tindakan mereka2 neh harus dipuji sebab fikir guna akal. Bagus dan tahniah di ucapkan sebab berjaya berdemo dengan aman. Tapi wa percaya selepas neh isu bom mengebom neh akan dijadikan jabatan untuk mengutuk 901. Dan wa juga percaya penyokong2 saiful neh akan mengadu konon di provoke dengan 901.

Walhal sendiri yang cari pasal. Siap berbaju dan berbanner lagi. Kena sponsor ke apa?

kah kah kah

Ameno : Laaa.. ibrahim ali tak mai ka? Ketua2 pekida dan permas tak mai ka? Kata nak berdakwah beb. kahkahkah

Nasihat untuk Ibrahim Ali dan Saiful Bukhari Azlan.



Sian aku tengok si ibrahim ali neh. Dia pula beria2 meroyan dalam kes liwat II neh. Dia pernah kena liwat ke apa? Meroyan semacam jek. Apahal?

Cuba baca statement dia kat bawah neh ;

Kumpulan pendesak Melayu PERKASA berkata, walaupun Mahkamah Tinggi memutuskan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat, "proses keadilan belum selesai" sekiranya pendakwaan mahu merayu.

Presidennya Datuk Ibrahim Ali berkata, masih terdapat proses lain melibatkan Mahkamah Rayuan yang mempunyai tiga hakim dan Mahkamah Persekutuan dengan tiga hingga tujuh hakim.

"Jadi segala gala nya belum muktamad," kata anggota parlimen Pasir Mas itu.-mkini-

Tak silap aku si ibrahim ali neh patut hadir ke masjid wilayah untuk melakukan kerja2 dakwah dan qiamullai kan? Bukan kah korang sendiri yang bagi warning jangan campur urusan korang? Benda dah booking siap2 kan? So.. apahal pula korang seme boleh menyemak keluar news bagi statement isu liwat neh pula?

Apahal tak promote gambar2 time korang sedang berqiamullai dan berdakwah? Takan takde gambar langsung? Korang kan kaki gila glamer. Gambar mesti mao ada ma. Mustahil dowh. 

kah kah kah

Yang sebenarnya ibrahim ali, aku nak sampaikan isi ahti kebanyakkan rakyat malaysia terhadap ko. Ini juga mewakili isi ahti aku. Siyes neh. Tolong lah ibrahim.. tolong lah masuk rajalawak. Please. Musim baru dah nak start neh whor.

Janganlah sesiakan bakat ko. Jangan. Bakat ko harus diadili dengan menggunakan medium yang tepat. Itu sebab aku cadangkan ko masuk rajalawak. Ko jangan pernah bimbang. Aku faham kenervousan ko kena bertanding sorang2 atas pentas. Itu sebab aku dah plan siap2.  Aku dah fikir masak2 siapakah orang yang sesuai jadi patner ko. 

Lihat bawah neh ;


Ya, inilah orang nya. Nama dia saiful bukhari azlan. Dia pandai berlakon. Salah satu lakonan terbaik dia ialah berlakon jadi budak baik. Tak percaya ko tanya lah papa gomo. Ko tanya apa benda yang dia mesej papa gomo pasal gambar2 dia di internet tue. 

kah kah kah

Setelah meneliti bakat terpendam yang ada pada saiful neh larh aku boleh nampak betapa cerahnya masa depan korang berdua kalau masuk raja lawak. Kalau boleh lakonkan sahaja skrip liwat neh di atas pentas.

Nak2 babak yang minum kopi dan makan karipap selepas di liwat. Babak spender tertinggal di rumah tunang pun okey. Tapi babak yang paling best sekali ialah sendiri pergi toilet dan tukar baju kepada tuala untuk diliwat secara paksa. Yang neh aku percaya mampu mengundang hilai tawa pekak pekik penonton di studio kalau dilakon semula.

Tapi aku minta jangan lupakan tanda hitam di dahi tue time berlakon. Bagi aku props memainkan peranan penting dalam memastikan kelangsungan watak. Sebab tue aku suka andai saiful boleh bubuh tanda hitam di dahi tue ketika dia bertanding raja lawak. 

Dan lebih manis kalau ada skrip hari neh kena liwat, petang resign via email, pagi esok kerja macam biasa dan lusa pergi report polis selepas tak mandi dua hari untuk simpan bukti sambil hadir ke mahkamah pakai seluar pemberian [hadiah] daripada anwar ibrahim. 

Siyes neh. Harap sangat saiful dan ibrahim ali boleh pertimbangkan nasihat aku neh. Aku tiada apa2 kepentingan disini. Aku ikhlas mahu melihat masa depan yang cerah buat korang berdua. Siyes. Tengok muka aku betul2. Ada nampak macam aku menipu ka?

kah kah kah

P/s : Member tangkap gambar neh whoo.. 

Lagi gambar? Sini.

Ameno : Papa gomo meroyan beb.

Selepas DSAI dibebaskan : 3 bom, 3 letupan, 2 mangsa!

Terkini.

Menurut sumber rakan2 dari twitter menyatakan selepas sahaja keputusan kes mahkamah dibacakan dan dsai dibebaskan dari pertuduhan meliwat saiful bukhari azlan, sehingga kini terdapat 3 siri bom buatan tangan meletup di kawasan berhampiran.

Bom2 terbabit dipercayai diletakkan di bawah kon dan di dalam motor. Kalau ikut akal logik, kon2 neh polis yang letak. Dalam keadaan seme pendemo 901 kelam kabut untuk berdemo, mana depa ada masa nak pergi letak bom sana sini. Lagipun polis berkawal sepanjang masa. Ini bermakna polis akan perhatikan pendemo 901 tanpa kerdip mata. Tapi geng2 sebelah sana yang konon nya mai untuk berdakwah sudah semestinya bukanlah sangat diperhatikan oleh polis kan?

kah kah kah

Tapi still aku takmo tuduh2 sebab takde bukti kukuh yang boleh mengesahkan bahawa neh ialah perbuatan provokasi daripada kumpulan sebelah sana. Tapi kemon larh.. sapa lagi nak buat benda begini kan? Lue fikirlah sendiri.

Mangsa setakat neh yang cedera ialah 2 orang. Kedua2nya lelaki. Salah seorang yang tercedera neh dikenali sebagai Zuhairi Mansor, ahli AMK Parlimen PJS. Dia sedang dirawat di hospital sebagai pesakit luar. Sebuah kereta kancil juga rosak [kemek] akibat terkena bom buatan tangan. Pemilik kereta kancil tersebut dipercayai salah seorang ahli pkr dari pahang. Manakala kereta elizabeth wong pula dilaporkan okey cuma bahagian depan ada kesan rosak sedikit. 

Menurut infomer dari twitter, salah seorang mangsa neh terkena bom akibat terlanggar kon yang diletakkan bom di bawahnya. Aku akan betulkan apa2 yang salah di dalam posting neh selepas neh kalau ada yang salah. Info2 neh belum keluar dalam berita lagi. Sebab neh ialah info2 yang dapat menerusi fb dan twitter rakan2 yang berada di lokasi kejadian.

Apa pun, kita harap no bom2 lagi lepas neh. Please lah weh. Matang sket. Dan polis, please siasat sapa punya angkara neh. Aku tak kisah sapa pun yang buat yang penting hukum mesti hukum. Suka2 jek nak main2 bom.

Dan, info untuk sebaran, sesiapa yang nak join konvoi dsai ke seberang jaya boleh ramai2 gather di restoran jejantas sungai buluh. Konvoi akan bergerak jam 1 tengahari neh. 

Ameno : Ada nampak Ibrahim Ali qiamulai ka geng?

901 : Dsai bebas, Kereta Elizabeth Wong di Bom! -UPDATED!


Updated : Okey, kat atas neh gambar di lokasi kejadian. Gambar neh oleh wartawan metro. Bom tangan buatan sendiri neh telah mencederakan seorang mangsa. Sapa yang gila babi main bom pagi2 neh. Memang sohai siot.



Dasar penyokong yang tak boleh terima hakikat kebenaran.

Kalah dan menang pun biarlah bermaruah beb. Agak2lah nak bom kereta orang pun. Kalau dah kalah tue terima je lah. Kalau tak boleh terima pergi bunuh diri. Simple maaa..

kah kah kah

Satu kejadian yang tidak diingini berlaku di perkarangan mahkamah apabila kereta Exco Selangor Elizebeth Wong dan sebuah kereta kancil dibom. Kereta Elizeberth hanya rosak di bahagian bumper bawah dan serpihannya mercik sejauh beberapa meter, demikian menurut saksi mata. Katanya bom itu diletak di bawah kon manakala kereta berkenaan diparking di luar perkarangan mahkamah.

Kejadian ini menandakan bahawa dalam himpunan itu ada anasir jahat yang cuba mengeruhkan suasana. Polis perlu menyiasat ke akar umbi dan mengejar anasir jahat ini hingga ke lubang cacing.

Kejadian ini mustahil dilakukan oleh penyokong Anwar apa lagi penyokong Hasan Akidah. Kejadian itu menyebabkan orang boleh mengagak ia ada kaitan dengan kumpulan pelampau Melayu yang kecewa dengan keputusan hakim membebaskan Anwar sekejap tadi. - sumber MSO

wOItt utusan,

Sekarang sapa yang main bom2 neh? 901 ka puak2 hang? Kemana tumpahnya ilmu mengebom orang, kalau bukan kepada penyokong sendiri.

kah kah kah

Jangan marah arh.. 

Ameno : Tension lew tew.

[GAMBAR DAN VIDEO] Anwar bebas dan dilepaskan. - UPDATED!



Keputusan mahkamah dsai yang diperolehi menerusi twitter menyatakan bahawa ;

1. Anwar ibrahim dilepaskan daripada tuduhan fitnah liwat II

2. Anwar dilepaskan sebab dia didapati tidak bersabit kesalahan dalam kes liwat sba.

3. Secara automatik DSAI dibebaskan daripada sebarang hukuman.

4. Punca Anwar Ibrahim dibebaskan daripada kes adalah disebabkan bukti dna dan pengakuan lisan yang menuduh [sba] tidak cukup kuat untuk menyabitkan dsai dengan kesalahan liwat.


5. Hakim tidak memberikan penghakiman lengkap dalam kes neh. Sebaliknya dia hanya bacakan keputusan pendek yang kurang dari 10 minit berserta dengan keputusan dan kesimpulan kes.

6. Untuk rekod, SBA boleh merayu semula dalam kes neh.

Dari awal lagi benda neh bukan boleh dijadikan kes mahkamah pun. So tak payah lah nak mencanang bagai konon nya mahkamah adil dan sebagainya. Walhal kalau mahkamah adil dan telus, kes neh tak sepatutnya dibicarakan langsung. BN sendiri pun tersepit buat keputusan neh. Mengikut pandangan pakar politik, jika dsai dibebaskan dari pertuduhan, BN akan perolehi sedikit kelebihan berbanding jika DSAI berada di dalam penjara.

Ini bermaksud, BN takan buat satu2 hal jika kelebihan tidak berpihak kepada mereka. Sudah tentu mereka ada plan yang lain. Tapi yang pasti penyokong2 bn tidak lagi boleh suka2 gelar dsai dengan macam2 gelaran yang jijik sebab dsai dah dibebaskan daripada pertuduhan kes liwat II.


Antara gambar2 yang di ambil oleh rakan2 fb ketika berlangsungnya demo 901 ;









Aku paling suka gambar akhir neh. Dapat dari wall sepupu aku. Hheheh. Ramai siot. Sehingga jam 9.15 pagi tadi, polis menjangkakan kehadiran penyokong dsai ialah 5,135 orang. Jumlah neh semakin meningkat ketika keputusan sedang dibacakan oleh hakim ketika itu.


Lihat pula video2 bawah neh ;




Ini ialah video ucapan yang dirakam oleh polis. Ia disebarkan di youtube oleh PDRM sebagai bukti 901 melanggar arahan polis. Hahaha..

Lihat bawah neh lagi ;



Neh ialah video rakaman dari pihak polis. Ia akan dijadikan bukti bahawa pendemo 901 melanggar arahan polis. Adoii. Nak tergelak aku dengan PDRM neh. Benda kecil2 macam neh toksah lah heboh bagai. Lainlah kalau depa jahanamkan harta awam. Ini hal kecik jek incik polis. Takan polis nak gunakan video neh sebagai bukti penyokong 901 lakukan provokasi? Ko tak mungkin sebingai neh kan polis? Please.

kah kah kah

Lihat bawah neh pula ;


Peserta demo dari kumpulan sebelah sana. Gambar neh polis yang amek dan upload. Menurut polis, gambar neh di ambil berhadapan masjid wilayah. Menurut apa yang aku fahamkan ialah pekida + permas + perkasa = ada program dakwah sampai 11 pagi.

So, adakah berdiri dengan memegang banner neh sebahagian dari program dakwah korang? Tolong jangan bikin malu weh. Buat lawak siot korang neh. Dan yang paling tak boleh blah sekali bila si ibrahim ali cakap ;

1. 300 ahli perkasa akan bantu polis mengawal 901. Walhal yang hadir 100 orang pun tak lepas selepas digabungkan ketiga2 pertubuhan pekida + permas + perkasa.

2. Solat sunat selepas asar. Boleh meh? Ada yang cakap haram. Ada pendapat yang mengatakan "Sangat tidak boleh".. tapi ibrahim ali ajak reramai solat sunat selepas asar. Siapa imam dia beb?

kah kah kah

3. Yang paling sadis, dari malam tadi sehinggalah waktu subuh, usah kata qiamullai, batang hidung orang yang bagi warning dalam video pun takdak. [Rujuk sini]. Apa citer neh? Program dakwah dah dibatalkan ke apa?

kah kah kah

4. Dan orang2 yang bagi warning jangan jejak masjid wilayah sendiri tak nampak jejak. Sebaliknya dorang sendiri siap menjejak ke mahkamah dengan membawa bendera2 dan banner2 bengap terpacak macam orang bangang. Sesia je gambar dorang ditangkap dan disebarkan di internet. Tak malu meh? Adoiii. Jadi orang biar ada maruah sket bhai. Lue patut lari dan menyorok pada saat bilangan lue orang sedikit. Ini membuktikan bahawa perjuangan lue tidak disokong. Watpe lue malukan diri lue sampai sebegitu. Kot ye pun tak kesiankan diri lue, fikir sikit perasaan ahli keluarga lue. Kenapa malukan dorang sekali?

kah kah kah

Lihat bawah neh pula ;


Polis juga tangkap dan sebarkan gambar neh di internet sebagai bukti 901 membawa kanak2 berdemo. Menurut polis, perkara neh salah. Aku no komen dalam isu neh.  Aku fikir ada pro dan contra dalam isu neh. Aku tatau nak cakap apa. Tapi kepada mak dan bapa budak terbabit, bersiap sedia lah bila gambar neh dimainkan di blogs2 kerajaan kelak. Sabar banyak2 ye.

Apa pun sejujurnya keputusan mahkamah hari neh adalah sesuatu yang mengembirakan. Ini disebabkan sepanjang 2 tahun lebih kita dah berhujah dengan pihak lawan bahawa kes neh ialah konspirasi fitnah semata2 dan akhirnya ia telah terbukti pada hari neh. Sungguhpun hakim tidak menyatakan bahawa ia adalah konspirasi fitnah tetapi bila hakim sendiri meragui bukti dna dan kenyataan saksi [sba] ini automatik dah membuktikan bahawa kes neh sememangnya kes fitnah. 

Entry neh telah di update.

Ameno : Bagus.. kbsb memang patut membenci saiful si kaki fitnah.. akhirnya kini terbukti sudah.

Saturday, January 7, 2012

Amaran keras dari Pekida untuk 901! [Video must watch].

Kah kah kah

Aku dah takut gile neh weh.. siyes beb. Betul2 punya cakap neh. Lepas dengar warning neh semakin galak aku gelak bukti betapa takutnyeeeeee aku dengan amaran tersebut.

kah kah kah

Lihat bawah neh beb ;


Terkejut dengan himpunan korang yang ramai dalam masjid?

Program di rancang awal?

Takde kena mengena dengan 901?

Jangan gunakan masjid?

Ceh. Tak silap wa, lue yang gunakan mesej tue dan buat2 berlakon untuk berdakwah bagai. Lagi mao tuduh orang amek kesempatan? Ganggu program lue? Chishing lah lei. Patchisowai.

Neh sapa yang ganggu sapa sebenarnya? Sapa yang amek kesempatan atas sapa sebenarnya?

kah kah kah

Dorang neh memang pelawak larh. Soh masuk raja lawak takmao.. 

Ameno : Beria2 cakap program dakwah.. ada aku kesah?

Demonstrasi "Kempen Bebaskan Anwar 901" Adalah Haram Bahkan SESAT

 

Aku belum lagi tengok video di atas neh. So, aku belum boleh lagi nak memahami kenapa ustaz kata ia haram. Aku pun takmo bidas apa2 sehingga menonton dulu video neh. Aku cadangkan kita tengok ramai2 dan mengulas selepas neh.

Tapi, tolong ye, kalaupun nak mengulas jangan gunakan bahasa2 kasar dan kesat pada ustaz neh. Beza pendapat itu normal. Apa pun dia masih orang yang arif dalam ilmu agama. Walaupun dia mengamalkan ilmu2 yang terpilih tapi still itu bukan alasan kita ada hak nak maki bagai kat dia.

Bagi aku, ustaz neh patut focus pada benda2 yang lebih penting dari 901 neh. Contohnya majalah mangga playboy seksi lucah yang diterbitkan umno utusan dan dijual pula kepada orang islam. Yang itu lebih jelas haramnya. Berbanding yang neh.

Ameno : Apa pun tak boleh.

Surat pekeliling menghalang pelajar dari terlibat dalam sebarang perhimpunan haram.


Ada dia tulis pasal 901?

Takde kan?

kah kah kah

901 dah dapat permit tidak langsung [jaminan mulut] daripada pihak polis, neh membuktikan bahawa 901 bukan lagi termaktub sebagai perhimpunan haram. Segala bagai report polis adalah sesia sahaja. Padan muka korang2 yang report polis. Sekali polis bagi 901 berhimpun. Padan muka woit.

kah kah kah

So, kekawan dari universiti, kalau korang bakal hadir untuk lusa sok2 dan pihak U nak kenakan tindakan ke atas korang sebab hadir 901, maka sila gunakan surat neh sebagai hujah. Ingat, depa cuma sebut pasal perhimpunan haram. 901 bukan perhimpunan haram sebab ia dah diluluskan oleh polis. So, tang mana satu ianya salah merujuk kepada undang2. Betul?

kah kah kah

Ameno : Utusan dan tv3 masih sebut 901 = perhimpunan walhal polis dah bagi permit.. sengkek takley terima hakikat.

Punca sebenar UMNO mengamuk isu roboh Surau Salihiyyah.





Bukan! Bukan! Bukan....bukan pasal surau, bukan pasal tanah wakaf, bukan pasal solat jemaah, pasal imarah, pasal Islam, pasal gereja, pasal apa pun bukan! Ia adalah pasal mazhab ciptaan ciptaan UMNO yang tertanam di benak mereka - hanya UMNO/BN sahaja boleh memerintah kerana hanya UMNO mampu membawa pem-bangunan!

Politik pem-bangunan adalah fahaman bahawa kejayaan sebuah kerajaan pemerintah ialah membangunkan bangunan besar- besar, tinggi-tinggi, panjang-panjang...hingga tiada bangunan di dunia ini boleh menandinginya. Kemajuan negara diukur dengan jumlah dan saiz bangunan. Kalau ada bangunan itu semua, berjayalah kerajaan, majulah negara, majulah rakyat, membangunlah masyarakat. Ini mazhab UMNO sejak Merdeka lagi. Tak percaya tunggu musim kempen pilihanraya PRU13 nanti, apa PM dan menteri-menteri nak syarahkan di TV dan akhbar.


Plaza Tengku Yaakob selama 33 tahun adalah lambang kegagalan politik pem-bangunan UMNO di Kedah. Ia semak, menyakitkan mata, sarang penagih dan bagai habuk dalam kelopak mata penganut mazhab ini. Selama beberapa dekad, bertukar menteri besar dan exco, ia gagal diselesaikan.


Kejayaan Kerajaan Negeri sekarang melalui PKNK menyelesaikan lambang kegagalan 33 tahun UMNO/BN dalam kes Plaza Tengku Yaaob adalah pukulan maut kepada mereka. Parti yang tidak bercakap pasal menara tertinggi di dunia, bangunan pencakar langit, jambatan terpanjang tiba-tiba dalam tempoh 3 tahun mampu menyelesaikan masalah bangunan yang cacat di tengah bandar Alor Setar. Hati mana yang tidak sakit, muka mana yang tak malu, telinga mana yang tak merah, lidah mana yang tak kelu!


Gara-gara malu dan jatuh saham mazhab politik pem-bangunan itu, satu-satunya modal yang ada untuk gagalkan Aman Central ialah Madrasah Solihiah dan tanah wakaf. Maka di pasanglah kaki dan perkakas yang sedia menurut perintah untuk GAGALKAN Aman Central. Cari apa saja alasan, gerakkan apa saja sentimen, pertikai apa saja keputusan dan fatwa, pusing apa saja fakta...asalkan Aman Central yang akan menjadi mercu tanda baru bandar Alor Setar dapat digagalkan. Bukti kewujudan perkakas ini ialah kelibat Sobri Sudin yang tetiba bertungkus lumus dalam isu surau dan wakaf...nampak macam bagai rusa masuk kampung. Sewaktu demontrasi depan majlis pelancaran pecah tanah Aman Central, dia terjumpa saya dan dia cakap lain daripada apa yang dia buat sekarang...


Tidak membina Aman Central tidak menjejaskan PAS Kedah...tidak mencafatkan Ustaz Azizan sebagai MB. Lagipun kata mereka PAS bukan pandai pun buat pem-bangunan..., PAS parti yang tolak kemajuan dunia, PAS tak pandai cipta kemajuan... PAS parti tok lebai...tak reti memerintah. Dalam tak pandai itu, PAS ada kompleks sendiri, setiap kawasan ada markaz sendiri...


Berjaya meneyelesaikan kes Plaza Tengku Yaakob adalah satu alamatul-kubra bahawa mazhab yang dianut oleh BN/UMNO sejak Merdeka sedang menuju ke kubur. Mari selamatkan madrasah adalah ayat lain untuk satu seruan Ayuh! Gagalkan Aman Central! Ke guane?  -Sanusi Mat Nor-

Kat  bawah neh surat lengkap kelulusan Majlis Fatwa Negeri berhubung isu neh. Baca, faham dan sebarkan.



 Sumber : sini

Ameno : Umno menyemak dia pandai lah.. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...