Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Friday, December 30, 2011

TOP 5 : Lima menteri paling tidak cerdik pada tahun 2011.

Kah kah kah

Baru tulis tajuk aku dah tergelak. Belum lagi tulis point kenapa aku kata menteri2 neh tidak cerdik [ganti nama untuk bangang]. Minta maaf pak menteri. Minta maaf banyak2 kerana aku menjadi rakyat yang sangat jujur bila mengkritik kepimpinan korang. Aku dah berusaha sehabis baik mahu mengrespect korang tetapi tak kira sehebat mana pun aku mencuba, ia tetap gagal. Sebab?

Sebab korang sebagai menteri langsung tidak bekerjasama dengan aku dan rakyat dalam menjaga imej diri sendiri. Bila korang sendiri dah memilih untuk tidak direspect, maka siapalah aku yang beria2 nak respect korang, betul? 

Kah kah kah

Di mulai dengan tempat kelima.

5. Hishamuddin Hussein.


BERSIH. Isu bersih membuktikan bahawa dia layak mendapat title neh. Lupakan kekantoian dia dalam isu yang lain2. Isu bersih neh lah yang menyebabkan dia dilihat sebagai menteri yang bangang yang mana dia sendiri pun sedar akan hal tersebut. 

Siapa dia menteri yang menangkap orang semata2 pakai baju bersih dan edar risalah? Siapa dia menteri yang tahan orang jual baju bersih? Siapa dia menteri yang tutup seluruh kl tetapi menyaksikan berpuluh2 ribu rakyat yang berazam akhirnya berjaya menembusi kl? 

Siapa dia? Ya, anda lah orang nya Hishammudin. Menteri propa. Konon nya menteri menjaga keselamatan dan mementingkan rakyat. Tapi ban buku kartun? Kartun boleh membunuh meh? Kartun tidak, tapi gas beracun boleh. 

Apa yang dah jadi pada kes hospital tung sin? Apa yang dah jadi dengan kes kertas siasatan lengkap pasal bersih? Itu pun belum masuk isu kematian di bangunan sprm. Itupun tak sentuh lagi bab salah laku polis yang menceroboh ceramah2 pr.  Itupun tak kira lagi kes ugutan bunuh kepada pr. 

Kes serang markas pkr di tropicana even dengan bukti kita bagi. Apa dah jadi? Zero. Apa pun takde. Kejayaan bersih 2 menyebabkan kerajaan akur dengan kemahuan rakyat malaysia apabila mereka akhirnya menubuhkan PSC. 

Siapa cakap bersih 2 tiada effect? Siapa yang menerima faedah RM500? RM100? Siapa, ya koranglah rakyat yang bersenang lenang goyang kaki di atas perjuangan kami. Di sebabkan kami berani menentang kezaliman, disebabkan kami berani melawan kemungkaran, maka akhirnya kerajaan terpaksa kendurkan kekerasan demi meraih undi. Semua itu atas usaha kami, rakyat yang bukan sekadar goyang kaki di rumah dan mengeji semua pejuang bersih.

Anda patut berbangga kerana rakyat macam kami wujud di malaysia neh. Orang yang sayangkan malaysia dia tahu mana satu betul dan salah. Orang yang pentingkan diri sendiri hanya pandai mengambil kesempatan di atas usaha orang lain. Berapa ramai yang pentingkan diri sendiri? Lue fikirlah sendiri.

4. Ismail Sabri.


Kenapa dia tidak cerdik? Adakah disebabkan dia bapak kepada dafi? Tidak sama sekali. Dua isu neh langsung tidak berkaitan pun. Dia tidak cerdik disebabkan dia gagal menangani krisis kenaikan harga barang dengan berkesan. Sedangkan dia ialah menteri yang sepatutnya memikirkan permasalahan neh.

Fenomena kenaikan harga barangan makanan di malaysia neh semakin melampaui batas. Tapi apa yang menteri kita jawab? Harga barang di malaysia lebih rendah berbanding negara jiran. Bila dia gagal atasi penyeludupan, tahu dia cakap apa? Jumlah penguatkuasa terhad, dah tue dia nak rakyat pula atasi penyeludupan?

Inilah antara menteri yang buat kenyataan tah hapa2 sepanjang tahun 2011. Isu kenaikan cukai yang membebankan dia buat derk. Isu yang tah hapa2 dia pergi meroyan sana sini. Lepas tue tah hapa2 pongpnag marah pembangkang depan tv.
Rakyat peduli meh lue nak hentam pembangkang? Lue punya pasal tapi utamakan lah kerja dulu. Setiap satu bulan 1 barang sekurang2nya naik harga. Itu paling kurang bhai. Bayangkan kalau 10 barang naik harga? Kalau 20? 

Tak ke mamposnya nama tue? Itulah yang dialami oleh rakyat malaysia sekarang neh. Di alam kemamposan. Sana sini orang mengeluh barang naik harga. Mengeluh harga barang yang naik dengan mendadak bukan bererti mereka2 itu pro pembangkang beb.

Sialan.. itu hari harga dia baru rm2.50 apahal sekarang jadi rm3? Marah pakmat.  <-- Pakmat neh mesti pembangkang. Bila check2 dia ialah pro umno. Hidup mampos untuk umno.

Celaka punya kedai. Makan tah pape pun rm27? Gila betul. Marah yusri. <-- Yusri neh mesti pembangkang. Bila check2 rupanya dia apa pun tak minat pasal politik.

Tapi ismail sabri dia tak nampak semua tue. Mentaliti dia dah jitu. Complaint harga barang naik lue confirm pembangkang. So apa sahaja kenaikan harga barang yang dibangkitkan oleh rakyat adalah boleh pergi straight masuk bakul sampah.

Dan dia pula boleh pergi straight bagi idea2 bahlol. Seperti portal pengguna 1malaysia rm1.5juta yang satu sen pun takde effect pada aku dan ko. Walhal sebelum tue portal yang lebih kurang sama telah dibuat setahun sebelumnya. Tukar nama dan format sudahlah. Benda percuma tapi bayar kepada kroni. Last2 benda ditinggalkan dan diabaikan macam portal yang lama. Useless.

Seperti kedai2 rakyat 1malaysia yang kita tahu sah2 ia adalah projek kroni. Seperti restoran 1malaysia[hasil tarik subsidi bahan mentah] dan kedai ikan 1malaysia [hasil tarik subsidi nelayan dalam] dan terbaru burger 1malaysia [hasil NFC?]. Ini semua apa? Apa? Apa benda yang mahu disampaikan? Lue punya otak kasi luas sikit lah. 

Daripada beberapa peniaga yang mendapat kebaikan, kan elok lue kasi kembangkan ia kepada semua peniaga2 di malaysia dan automatik semua rakyat malaysia boleh dapat kebaikan? Lue tarik subsidi dari majoriti yang memerlukan, tapi lue beri susbsidi pada minoriti yang tidak memerlukan, ini adil meh? Ini adil kah?

Apa salahnya kalau konsep kedai rakyat neh ditekankan dari segi sistem. Bukan dari segi projek. Maksudnya cari satu sistem yang boleh dilaksanakan oleh pekedai2 malaysia sehingga membolehkan mereka menjual dengan harga yang berpatutan kepada rakyat malaysia. Harus diingat, rakyat bukan nak harap dan hadap barang percuma dan subsidi dari kerajaan. Tetapi rakyat mahukan kualiti yang bersesuaian apabila mereka dah bersusah payah membayar cukai dan sebagainya.

Ini konsep yang kerajaan kena faham dan gunapakai. Jangan ingat dengan lambakkan barang murah lagi beracun lepas tue nak suruh rakyat berlutut owhh.. syukurlah aku.. syukurlah aku.. bien memang ko lah raja paling agung. Gila ka ko bien? Ko fikir aku cukup bodoh nak berbuat demikian? Pergi mampos.

Penafian Ismail sabri pasal barang makanan KR1M yang beracun dan dibuktikan dengan fakta langsung tidak menghilangkan rasa ego menteri neh. Dia malahan tidak tahu pasal pengenappan. Sila rujuk posting lama di amenoworld dan fb dia sendiri. Ini lawak beb.

Dan yang lebih sadis, walaupun dengan berani aku menjemput dia masuk ke fb saya benci harga barang naik menerusi mesej private dengan menjanji 3 syarat bahawa 

1. tiada provokasi kepada dia.

2. Bahasa yang sopan.

3. Hujah yang relevant [tidak lari topic]

agar dia boleh memahami keluhan ahti rakyat terbanyak macam aku yang menderita sakit jiwa fikir kenaikan harga barang setiap hari dengan jumlah pendapatan yang masih sama, dia langsung tidak endahkan. Fikirlah, aku dah bagi dia ruang dan peluang untuk mengenalpasti apa masalah sebenar yang dihadapi oleh rakyat tapi ada dia kesah? Ada dia kesah? Haram.

Walhal sehari sebelum itu di berita dia cakap, dia dengar suara ahti rakyat. Neh rakyat datang jemput dia sungguh2, time seme dia tetapkan, aku dan fans momantai, ada dia peduli? Haram. Berlakon depan tv mesti mao. Belakang2 Allah swt lebih tahu ma. Simple. Itu sebab aku berani cakap dia neh memang langsung tak cerdik.

Yang cerdik hanyalah buang duit. Sikap terlatih pemimpin2 bn dari dulu sampai sekarang.

3. Jamil Khir.


Inilah menteri yang sangat2 memalukan umat islam di malaysia. Engkauuu tibaaa bilaa politik bien di ancam.. ko blahh bilaa akidah umat islam jadi taruhan. Benda yang dia patut focus dan atasi dia boh layan. Jakim takde kuasa. Had kuasa jakim terhad. Kalau dah tahu kuasa ko terhad, pergi tambah. Pergi cari jalan, usaha untuk tambah kuasa ko. 

Tak dapat dengan tangan, lawan dengan mulut. Hentikan penerbitan majalah lucah malaysia seperti mangga dan dll yang sama seumpamanya. Ia diterbitkan oleh orang islam dan dibeli pula oleh orang islam dan ko sebagai ketua yang menjaga akidah umat islam mesti tentang benda neh habis-habisan. Takde kompromi.

Pelbagai filem yang melampaui batas, pelbagai drama yang menyeleweng, ko patut banteras. Ko patut tahu bila dan di mana peranan ko perlu dimainkan. Bukan guna wang zakat. Bukan pergi sound umat islam jangan suka meminta. Bukan bina rumah besar2. Bukan beli buku kutuk pas. Bukan hina pr dalam ceramah dan khutbah jumaat. Bukan, bukan, bukan. 

Ini bukan kerja ko. Kerja ko jaga akidah kami. Halal haram bukan dalam bab pemakanan je. Itu pun ko tak pass. Syarikat besar2 yang sah2 jual dna babi disembunyikan. Macam mana orang islam nak tahu benda apa yang halal dan apa yang tidak? Nama baik syarikat lebih penting dari pemakanan umat islam. Adakah umat islam ialah testimoni kepada pemangkinan kekayaan yang boleh jamil khir raih di dunia neh?

Jadi orang jangan kejam sangat jamil, jangan. Bukan bermaksud kejam sikit2 boleh. Jangan salah faham. Tapi fikirlah. Bila ia melibatkan akidah umat islam, utamakanlah kami neh. Kami neh amanah buat ko. Setiap satu langkah salah yang kami buat yang mana ia didorong oleh pentadbiran yang salah oleh ko, bukan kami je kena di akhirat, ko pun kena. Malahan lebih teruk.  Ini melibatkan dari generasi kepada generasi. Kalaupun generasi sekarang neh dah rosak, janganlah bawa ia kepada generasi akan datang jamil. Jangan. Kita mampu mengubahnya.

2. Najib Razak.


Tidak lagi perlu diterangkan kenapa dia masuk ke dalam carta. Mungkin orang sedikit confuse kerana dia sepatutnya juara taktha. Tapi apahal dia no 2 pula. Siapa lagi yang paling tak cerdik berbanding dia? Ada meh? Ada. Memang ada. Malahan terlampau banyak saingan sehingga susah nak cari pemenang beb.
 
kah kah kah

Isu yang paling menampakkan Najib razak tidak cerdik pada tahun 2011 ada pada 3 perkara neh. Sebenarnya ada banyak, tapi 3 isu di bawah neh mencetuskan momentun respon yang luar biasa rakyat malaysia terbanyak ;

1. Isu menara warisan.

Isu yang jelas lagi terang terbukti dia tak pakai otak ketika announce menda neh. Awal tahun announce [sekarang sedang finalising] buat menara warisan. Akhir tahun malaysia takde duit pun nak bayar kos selenggara pesawat yang baru dibeli. Ini cara pm tadbir negara. Dipenuhi dengan hutang kiri kanan atas bawah. Pun ada ahti bazir duit lagi dengan berubat luar negara walhal sendiri nasihat hargailah kepakaran tempatan.

Lagi bising suruh rakyat jimat cermat tapi sendiri yang perkenalkan pula pelbagai cukai2 yang baru, malahan bil elektrik juga sudah bercukai yang dijenamakan dengan gelaran baru iaitu LEVI. Ini apa? Lue suruh wa jimat, wa hormat. Tapi lue jangan melampau ma. Jimat wa kena, cukai pun wa kena, lue mao wa buat apa? Sampai wa mampos baru lue syok meh?

Kemon larh piem, kemon larh. Nak suruh rakyat berjimat momantai. Tapi jangan ditekan lagi. Dan sendiri pun kena belajar amalan jimat cermat. Jangan pandai nasihat rakyat je. Bil elektrik + air beriban2 dan sewa rumah rasmi tue apa citer? 

Sendiri amalkan dulu, then rakyat pun ikut. Kalau sungguh nak selamatkan negara, kena sama2 bergabung. Ko tak boleh nak kerah rakyat sedangkan dalam waktu yang sama ko sendiri yang habiskan boreh. Ini salah. Sendiri pandai buat hutang, sendiri bayar hutang. Jangan lambakkan pada rakyat sebab beban kita orang neh pun dah banyak.

2. Isu email 1malaysia.

Isu yang tak perlu diperjelaskan lagi. Jelas, inilah projek kroni. Syarikat neh juga telah mendapat tender sebagai pengutip saman traffic. Macam lah susah sangat nak bayar saman traffic. Bersepah cara ada di malaysia neh. Email free pun bila jadi satu malaysia kena bayar 50sen. Ini yang penyokong umno soh wa respect? Memang wa gelak besar bhai.

Kah kah kah

3. Isu imej islamik.

Orang pergi haji, dia pun pergi haji. Orang guna duit sendiri, dia guna wang rakyat dengan naik kapal terbang yang mana kos tambang sewa nya rakyat yang kena bayar.  Orang pergi haji happy2, dia pun happy2 sampai masuk tv hari2. 

Orang belum balik haji tapi dia dah selesai haji. Bila orang bagi persepsi dia marah bertubi2. Sedangkan sendiri yang tayang amal diri sendiri. Orang pun tak hingin nak menyemak kalau bukan dia yang tayang diri. 

Jangan lah ingat semua orang buta ahti terpengaruh dengan amalan yang sengaja disensasi. So akhirnya berbalik kepada diri sendiri. Siapa lagi yang salah kalau bukan diri sendiri yang sengaja berlagak demi meraih undi? Itu pun tak masuk lagi isu lue perleceh hudud depan tv. Berkerjasama dengan totok yahudi? Lue fikirlah sendiri.

1. Shahrizat Abdul Jalil.


Ya. Inilah juara. Dia berada di tempat yang betul. Dia ialah menteri paling tak cerdik sekali dalam tahun 2011. Isu NFC mencalarkan semua rekod baik dia. Isu NFC menghilang dan melenyapkan semua jasa dia pada negara. Siapa yang salah kalau bukan diri sendiri?

Pada awalnya dia dah kalah secara bermaruah dengan nurul izzah di lembah pantai. Dia patut sedar ketika itu bahawa dia dah ditolak. Kenapa lah nak tunggu sampai orang2 betul2 menyampah dekat dia ? Itupun dia tak blah lagi. Dia duduk lagi dalam kerusi menteri. Boleh nampak tak betapa tak cerdiknya dia neh?

Bagitau saya mana satu pemimpin umno yang tidak bermasalah? Ini dia jawab bila orang suruh dia blah. Woitt.. pasal pemimpin umno bermasalah lah orang makin benci pada umno. Sekarang tak payah heret pemimpin lain, sekarang focus isu ko jek. Saya hanya isteri, saya buat kerja saya dan dia buat kerja dia.. nak selak kain ke sinsing baju ke apa ke itu semua tidak lagi berguna.

Jadilah ibu yang bermaruah at least kepada anak sendiri. Tunjukkanlah contoh yang baik kepada anak2 sendiri. Isu NFC neh tak kira nak lari kot mana pun memang ko dah tersepit. Dari salahguna wang beli kondo di malaysia dan singapore sampailah kepada isu gaji yang melampau2 banyaknya semua nya dah terbongkar. Semua nya. Dibuktikan dengan fakta yang kuat lagi, jelas lagi konkrit.

Ko dah tak boleh nak buat apa. Ada kuasa memang aku dakwa ko. Aku seriyes neh. Tapi aku fikir kalau ko boleh pulangkan balik rm250j dan berundur cara baik pun okey dah. Lepas neh apa ko nak buat dengan hidup ko punya pasal. Jangan lagi susahkan rakyat hanya semata2 nak hidup mewah. Please shahrizat. Berundurlah selagi ada ruang untuk berundur.

Ameno : Ulang kata2 shahrizat.. siapa menteri umno yang tidak bermasalah.. siapa?

Hasan Ali melawan Harakah melawan PAS.

Tak pasal2 tgna yang kena maki.
Tak pasal2 tgna yang kena hina.

Tak pasal2 tgna yang kena serang.

Semuanya disebabkan oleh ego dua puak yang dahulunya rakan karib tapi jadi musuh akibat dendam apa tah.

Isu neh mudah jek. Dua adik beradik yang dahulunya sepesen seniat sematlamat kini bergaduh. Bila bergaduh time yang buruk2 seme keluar. Time kamcing dulu maggie share berdua okey. Momantai. Tapi bila dah bergaduh, kalau berselisih tepi jalan pun sanggup bom jalan tersebut. Marah punya pasal.

Bukanlah harakah neh tatau bahawa tugas dia kena menyatukan jemaah. Media pro pas patut kerja dia pro kepada perpaduan dalam pas. Ini antara amanah yang dia kena jaga. Dia tidak boleh bias kepada mana2 puak. Dia juga tidak boleh gunakan media neh sebagai alat balas dendam secara peribadi kepada mana2 puak. Itu bukan tugas dia. Tugas dia balon bn dengan fakta. Bukan melampiaskan rasa marah dia terhadap seseorang.

Tugas dia juga kena up banyak isu2 dan kerja2 yang wakil rakyat pas buat. Wakil pas bukan hanya tgna sahaja. Ada ramai. Semua pun buat kerja. Tapi yang dapat liputan hanya beberapa orang. Yang sama dan sama dan sama macam orang lain tak buat kerja. 

Bila bn serang satu2 isu, kita nak balas pun susah sebab kurang update isu2 semasa dari wakil2 rakyat pas. Kalau orang tue dia pandai dan tahu nak godek2 isu semasa pas menerusi pelbagai blog wakil rakyat pas, okey.  Tapi, bukan semua orang tahu.

Kalau dikatakan bahawa alah.. wartawan pas kaji ciput.. biasalah lembab nak mampos.. ada isu2 yang tak boleh cover.. tapi heran. Dia boleh cover isu baikk punya pasal pakatan rakyat. Isu2 yang up nama baik dap dan pkr lebih penting dari isu2 yang boleh up nama baik pas. 

Adakah aku dengki? Ya. Aku dengki. Media pas, utamakanlah cerita pasal pas. Mereka yang lain2 sudah ada media yang mengUpkan nama baik dorang sedangkan imej pas sekarang neh samada mendatar ataupun kadangkala menurun. 

Perkara seperti neh lah yang menghampakan. Harakah di bawah puak siput neh memang langsung tak relevant. Harakah dulu memang hebat. Sepatutnya sekarang dia kena lebih hebat lagi. Sebab? Dia advanced ma. Dia punya pengalaman bukan cikai2. Dari zero to hero. Tapi sekarang dari hero to nothing. Dia punya fungsi dah loose.

Kalau dia kenakan bayaran, aku pun sudi bayar. Aku takde masalah. Aku sudi langgan harakah. Ramai lagi orang lain pun sudi langgan harakah. Ia bukan soal percuma atau berbayar. Ia soal peranan harakah neh dah berubah. Harakah dah jadi macam utusan. Harakah dah mula menggunakan media menyerang puak2 tertentu. Ini, tak boleh dibiarkan.

Sepatutnya harakah menyatukan semua adik beradik dalam pas. Seburuk2 hasan ali tue dia masih lagi orang pas. Kalau sungguh nak balon dia, biar tunggu dia isytiharkan terang2 bahawa dia keluar pas dan masuk umno. Takpe. 

Time tue nak balon, balon. Tapi selagi hasan ali masih adik beradik dengan pas, kalau ada ruang perdamaian, harakah kena amek. Musuh kita bukan nya dengan adik beradik sendiri tapi orang lain. Orang luar. Orang umno yang jahat. Yang zalim. 

Apakah mungkin kerana usia maka mata harakah semakin kabur? Kalau harakah dah rabun, takpe. Takde masalah. Pakai cermin mata. Baik harakah mahupun hasan ali, kena sama2 berlapang dada dan beralah. 

Bukan apa, pertelingkah neh sebenarnya bukanlah menyerang sesama sendiri dan merosakkan sesama sendiri sebaliknya neh pertelingkahan yang menyerang pas dan merosakkan pas. Oleh itu, Hasan Ali dan Harakah, jangan pentingkan ego sendiri sehingga parti pula yang jadi mangsa. Benda kecik2, kalau boleh let go, let go je. Bai.

Ameno : Perpaduang dah hancor..

Thursday, December 29, 2011

Email burukkan Anwar Ibrahim dan PKR tersebar.

Sekarang neh tengah kecoh isu email yang burukkan dsai dan pkr [amk] di internet. Berikut di bawah ialah petikan penuh email terbabit yang dihantar oleh saudara ;

== > azhar.abdulllah@brother.com.my




Thursday, December 29, 2011 11:44 AM

Assalamualaikum sahabat pembaca sekelian. semoga sentiasa didalam perlindungan Allah semata tiada yang dua selain dari Nya.. InsyaAllah.
 
Tindakan pengikut tegar Anwar Ibrahim untuk mengheret rakyat dalam kempen Bebaskan Anwar 901 yang di gerakkan oleh PKR jelas membuktikan Anwar itu memperlekehkan keluhuran sistem perundangan negara, 901 adalah mengambil sempenan tarikh keputusan perbicaraan Kes LIWAT Anwar 09 Januari 2012. [ini tindakan ahli parti pkr yang memberikan sokongan kepada anwar ibrahim, ia bukan sesuatu yang pelik pun. Masing2 ada hak masing2 untuk berdemo dan nyatakan sokongan beb. Janganlah kecoh sangat]
 
Sekarang ini hebat di persidangan maya mengatakan bahawa akan berlakunya suasana yang tidak tenteram di kalangan rakyat jelata bila mana waktu keputusan perbicaraan kes Liwat Anwar Ibrahim dibacakan pada 09 Januari 2012 tahun hadapan nanti puak puak AMK akan memastikan Anwar Bebas dari hukuman, kira mereka mahu menjadi hakim, kebetulan mereka juga mengelarkan gerakan ini sebagai “Rakyat adalah Hakim”. [Korang sendiri lah yang semak sebarkan cakap benda neh akan huru harakan negara, walhal depa nak berhimpun sokong dsai je. Lawan tetap lawan andai dia dipenjarakan angkara fitnah of course orang marah. Normal. Berani tangkap orang tak bersalah berani tanggung kesan bagi kedua2 belah pihak. Habis citer]
 
Disaat tarikh yang bakal berkunjung tiba itu satu gerakan ‘Bebaskan Anwar 901′ telah dilancarkan oleh Angkatan Muda Keadilan yang diketuai oleh Samsul Iskandar. Gerakan ini bertujuan untuk membebaskan Anwar, yang kononnya tuduhan liwat oleh Saiful Bukhari adalah fitnah semata-mata. [Ya, bebaskan tapi bukan nak merusuh. Nak luahkan protes lah bhai. Ini nama nya demo. Ngok lah korang. Benda neh akan jadi huru hara kalau diprovoke]
 
Dengan keyakinan bahawa Selaku Ketua Umum PKR, lebih-lebih lagi selaku Ketua Pembangkang mereka tidak boleh berputih mata melihat bakal ‘PM’ mereka ini untuk merengkok di dalam penjara, Ini lah mereka yang kata kumpulan mereka memperjuangkan ‘keadilan’. Sanggup membelakangkan undang undang semata mahu menyelamatkan seorang Peliwat tegar, ini semua tahu kerana yang mengesahkannya adalah peguam tersohor mereka sendiri Kapral Singh. [Undang2 tak halang orang berprotes beb. Apa benda lah neh]
 
Ayat mereka juga menarik, mereka lebih marahkan Saiful (mangsa liwat) kerana tidak mencuci bontot selama dua hari tetapi tidak pula marahkan Kapral yang mengesahkan bahawa Perdana Menteri in future mereka meliwat.

.
Strategi mereka mahu rakyat turun beramai-ramai bagi menyatakan sokongan kepada Anwar yang sejak kebelakangan ini Makamah dapat bersidang dengan aman kerana “kurangnya” penyokong Anwar di sana . Tetapi mereka lupa bahawa rakyat Malaysia sudah muak dengan sikap kepimpinan PKR terutamanya AMK (angkatan muda)yang seringkali mempunyai agenda tersembunyi di dalam setiap geraknya.

 
Kempen kali ini di terajui oleh kepala AMK ( yang dengar kata dijanjikan jawatan Ketua Menteri Melaka jika Anwar menjadi PM) Samsul Iskandar atau lebih dikenali sebagai Sam Ketot, yang kerjaya utamanya ialah menghasut rakyat untuk menggulingkan kerajaan melalui politik jalanan dan keganasan. Dan inilah yang bakal berlaku jika gerakan “Bebaskan Anwar 901″ tidak dihalang sedari awal. Kerana ramai tahu apa yang bermain didalam kepala Samsul yang dijana oleh Anwar.
 
Mereka ini telah dapat menghidu bahawa kes liwat ini tidak akan memihak pada Anwar ,walaupun dua tahun dahulu Anwar telah menanam persepsi di luar negara yang Malaysia ini tidak mengamalkan sistem kehakiman yang adil dan menyatakan dirinya akan didapati bersalah kerena tuduhan meliwat bekas pembancuh kopi nya yang tersohor Saiful, mungkin bancuhan kopi saiful lebih enak dari bancuhan kopi Wan Azizah isterinya sendiri. [kes liwat neh fitnah, bukti dan hujah boleh cari di kami benci saiful bukhari. Inilah yang ingin aku bagitau. Bab lain2 pasal amk ka, jawatan dan etc, aku no komen. Masing2 ada penilaian masing2 so aku hormat je. Betul salah aku tatau. Allah swt je yang tahu dan mereka2 yang tertentu]
 
Sebenarnya Anwar tidak punya saksi dan bukti kukuh untuk menyangkal hujah dari pendakwaraya. Mereka juga lupa bahawa Karpal Singh yang dianggap sebagai peguam yang hebat sekalipun gagal untuk mempertahankan Anwar, putar belitnya juga akhirnya memakan diri sendiri. Penggulungan hujahnya mengatakan bahawa kejadian liwat itu adalah atas dasar suka sama suka. Dan ini membawa maksud bahawa peguambela Anwar itu bersetuju bahawa Anwar memang meliwat Saiful Bukhari!.
 
Ingat yang mengesahkan pertuduhan Liwat adalah Kapral Singh, Soal suka rela atau suka paksa tak ada isu, yang penting perkara Liwat itu benar berlaku dan ianya bukanlah satu fitnah baik dari seteru politik mahupun dari kerajaan sendiri, jadi apa motifnya mereka hendak buat himpunan 901 ini?.
 
Sahabat mungkin jelas kini mengapa kumpulan AMK hendak sangat buat protes di makamah pada 09 Januari 2012 nanti, ianya tidak lain hanya semata mahu lepas kan Anwar dari di Penjarakan sahaja, kerana jika Anwar di penjara mungkin peluang mereka saperti yang di janjikan oleh ‘invester’ dari luar akan terbantut.
 
Kesian!! rakyat.. Anwar sendiri pun tak pedulikan dirinya, peguamnya sendiri pun saperti mahu Anwar di malukan, tetapi rakyat pula yang mahu di susahkan, dia yang sedap menala kita pula yang nak tanggung bala. Sanggupkah sahabat pembaca sekelian dipergunakan oleh AMK yang diketuai oleh Samsul Iskandar ini atas sesuatu yang sudah jelas lagi bersuluh?. Aku harap sahabat dapat mengunakan akal untuk menilau sesuatu, jangan guna nafsu.
 
Hujung kata inilah wajah perjuangan Parti Keadilan, yang matlamatnya hanya untuk Anwar semata-mata, Biar lah rakyat menderita janji cita cita untuk ‘invester’ tertunai Tidak lah aku tahu sama ada kebetulan atau pun memang didalam perancangan bahawa BERSIH 3.0 juga sedang dirancang untuk dilancarkan pada tarikh yang sama, jadi jelaslah kini apa matlamat dan tujuan mereka sebenar, biar lah negara hancur dan rakyat menderita yang penting Anwar mesti di bebaskan demi janji janji dengan ‘Invester’.
 
Orait sahabat sampai disini dahulu.. Jumpa lagi lain masa dan ketika..InsyaAllah ..  [Bila masa bersih pada 901? Aduhaii takde dapat info pon. Aku neh pro bersih awat aku tak tahu? Janganlah cipta havoc lagi. Biar aje pkr nak berdemo. Kalau ko kawal jalan aku rasa lagi okey. Biar depa meluahkan apa yang mereka rasa. Then balik. Paling2 kuat pun yang dorang boleh buat ialah berdemo. Takan nak bunuh najib pula? So, biar je lah. Janganlah sibuk nak halang2 hak orang. Simple.]

Ada je bahan nak provoke. Tah pape lah weh.. tah pape.

Nota : Artikel neh telah di edit. 

Sumber : sahabat fb.

Ameno : Demo nyatakan sokongan neh tidak salah. Ia adalah hak. So biar je lah.

Duit takde, pesawat RM120 juta tersadai. - Kerajaan.


Ini alasan yang cukup cantik. Aku bercadang nak minta tolong panglima ludah gunakan kepakaran dia dalam isu neh. Kalau sudi lah. Aku harap dia sudi. Sebab dia cakap dia perjuangkan nasib rakyat. So mestilah dia sudi. Kalau dia tak sudi mungkin dia yang kena ludah balik. Bahaya tue woitt... panglima ludah diludah. Memang rekod beb.

kah kah kah

Baca dulu bawah neh. Selow2. Dan fahamkan betul2.

PETALING JAYA (Dec 26, 2011): The Malaysian Maritime Enforcement Agency (MMEA) has had to ground its two amphibious planes – barely two years after putting the aircraft into service – due to budget constraints.

Since their grounding, the two Bombardier Aerospace CL415MP have been sitting in a hangar in Subang. One has been parked there since late last year, while the other has been grounded for about half a year.


According to the agency's 2010 annual report, the planes had to be grounded as the agency has yet to sign the maintenance contract for the amphibious planes as MMEA has not been allocated enough funds for the purpose. Apart from firefighting, the amphibious planes can be used for search and rescue and maritime surveillance although only one aircraft, serial number M71-01, has been fitted with the specialised mission equipment including two side-looking airborne radars, a forward-looking infrared radar, an airborne maritime surveillance system and other avionics and communications equipment.


The government ordered the planes from Bombardier in June 2008 and the first aircraft was delivered in January 2009 while the second arrived in early 2010.


http://www.thesundaily.my/news/249344

Note penting ;

1. Pesawat yang tersadai ==> 2 unit.

2. Sebuah pesawat dah tersadai sejak setahun yang lepas, manakala lagi sebuah pula pada kira2 6 bulan yang lepas.

3. Alasan tersadai tiada mempunyai peruntukkan yang mencukupi untuk menyelenggara pesawat. Disebabkan itulah mereka tidak menandatangani apa2 perjanjian dengan mana2 syarikat yang berkelayakkan untuk menyelenggarakan pesawat2 neh. [Lain kali lue cari pakar, upah pakar dan selenggara sendiri bhai]

4. Tahu harga pesawat neh berapa? rm120 juta sebuah. Ia ada berapa buah? 2 buah je. So baru rm240 juta. Kira mahal lagi lembu shahrizat beb. 

kah kah kah

5. Salah meh harga yang mahal neh? Momantai. Asal sesuai dengan kualiti dan boleh buat kerja. Okey. Tapi sekarang bukan isu harga, tapi isu kekurangan dana maka ia tersadai sehingga tidak boleh digunakan. Maka ini salah. Salah kerana gagal urus benda neh dengan cekap. 

6. Apa salah ka kalau pesawat neh tersadai?  Salah. Sebab pesawat neh dibeli untuk buat kerja bukan dibiarkan untuk di sadai kan. Antara fungsi pesawat neh ialah memadamkan kebakaran, melakukan kerja2 mencari dan menyelamatkan dan memantau kawasan pantai. Ia juga adalah sejenis pesawat canggih yang dilengkapi dengan alat2 yang sesuai dengan fungsinya. 

Jadi, macam mana? Kerajaan kena atasi benda neh. Cari pakar yang boleh selenggara benda neh. Cari langkah yang paling less cost tapi sesuai dengan keadaan. Takde duit? Soh shahrizat bayar balik duit pinjaman juta2 tue. Ini apahal kerajaan sampai takde duit nak jalankan kerja sendiri tapi ada duit bagi shahrizat bina kekayaan untuk family laki bini? Boleh kah?

Selain itu pada tahun 2003, malaysia telah sign agreement untuk beli jet pejuang sukhoi [macam helipkopter tak silap aku] yang bernilai rm150 juta seunit. Berbaloi meh? Harga kontrak AS900 = RM3billion = rm150 each untuk 18 jet pejuang. 
Peh. 

Ini berbaloi kah? Ini berbaloi kah dengan kualiti yang ditawarkan? Aku tunggu jawapan bernas dari panglima ludah malaysia. Dia hebat.

Jangan lupa misi penting neh ==> baca + faham + sebar. Ingat, kena baca, lepas faham baru sebar. Jangan sebar tanpa kefahaman. Nanti orang tanya kelam kabut nak menjawab pula. Lihat point penting bawah neh juga.

APMM pertama di Asia guna pesawat amfibia

14/10/2008 6:06pm

PELABUHAN KLANG 14 Okt. - Pesawat pelbagai guna amfibia yang dibeli oleh Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) dijadualkan tiba bulan depan, sekali gus akan menjadikan negara ini sebagai yang pertama di Asia menggunakan kapal terbang jenis itu.

http://ww2.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=PR11&y=2008&dt=1014&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_21.htm
Sementara itu, Muhyiddin berkata, kerajaan akan meneliti laporan bahawa Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) dikatakan diarah tidak menggunakan dua pesawat amfibianya berikutan masalah kewangan. Katanya, beliau masih menunggu laporan penuh agensi itu berkaitan dua Bombardier Aerospace CL415MP dengan sebuah tersadai sejak akhir tahun lalu manakala sebuah lagi hampir enam bulan. Akbar itu memetik, berdasarkan laporan tahunan APMM 2010, pesawat berkenaan tidak boleh diterbangkan kerana agensi itu belum menandatangani kontrak penyelenggaraan berikutan kekurangan dana.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Takperlutafsiranbaru/Article/index_html

Pesawat Pertama (M71-01) telah diserahkan kepada APMM pada 23/1/2009 manakala pesawat kedua telah diserahkan pada bulan Oktober 2009. Pesawat Bombardier ini berupaya untuk membantu dalam memadamkan kebakaran. Pesawat ini berupaya melawan kebakaran dengan kelajuan 150 kt 278 km/j.

http://www.mmea.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=1570%3Aaset-apmm&catid=66
Beliau berkata, pesawat Amfibi terbaru itu yang berharga RM120 juta dan dibeli dari Kanada, kini boleh melaksanakan misi penuh.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1130&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_06.htm

Malaysia telah menandatangani kontrak bernilai AS$ 900 juta bagi pembelian 18 buah pesawat Su-30MKM pada 5 Ogos 2003.
http://ms.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-30MKM

Sumber oleh : MTD Kota Lama.

Ameno : rakyat cop duit.

Mahathir bukan cerdik sangat: Ku Li


Tengku Razaleigh Hamzah  meramalkan  dalam pilihanraya umum ke 13 yang akan datang ini  United Malay National Party akan menerima kekalahan lagi. Dari pemerhatian beliau pengundi bukan Melayu semakin menjauhkan dari Barisan Nasional atau lebih tepat lagi lari dari UMNO.

Beliau dakwa ada kemungkinan Barisan Nasional dan juga Pakatan Rakyat tidak memiliki majoriti yang meyakinkan. Bila terjadi sedemikian, negara kita mungkin menghadapi krisis.

Menurut Ku Li, hampir 90% peratus  pengundi China bersedia untuk mengundi Pakatan Rakyat. Ada pengundi India yang telah kembali menyokong Barisan Nasional, tetapi majoriti masih bersama Pakatan Rakyat. Pengundi Melayu pula kini terbahagi kepada dua.

Ku Li, ahli parlimen Gua Musang semenjak 1974  dan juga  bekas Menteri  Kewangan Malaysia, menganggap pentabiran dibawah pimpinan Datuk Seri Najib Razak ini amat lemah dan tidak memahami  krisis ekonomi global yang sedang melanda dunia sekarang.

Mengikut Ku Li  pentabiran sekarang ini selalu berdulak-dalik -   flip flop  - apabila mengajukan sesuatu dasar. Dasar sorong tarik ini terjadi  kerana banyak dasar-dasar ini tidak difikirkan  secara masak terlebih dahulu.

"Mereka tidak peduli satu apa pun... tetapi mereka tidak ingin masuk penjara,"  Ku Li memberi kesimpulan terhadap pentabiran Najib Razak. Ku Li, seorang bekas penuntut Malay College Kuala Kangsar (MCKK), berkata demikian dalam satu makan tengah hari bersama beberapa orang murid tua MCKK minggu lalu.

Mengenai isu hak royalti minyak, Ku Li dengan tegas menerangkan bahawa perjanjian antara Petronas dengan negeri-negeri jelas disebutkan hak royalti dan tidak ada fasal yang menyebut wang ehsan. Malah Ku Li amat berbangga kerana beliau sebagai Pengerusi Petronas 1974  telah bertanggung jawab membuat butiran perjanjian minyak ini atas arahan Tun Abdul Razak.

"Walaupun perjanjian ini dalam bahasa hukum-hakam tetapi amat jelas Petronas wajib memberi 5% kepada negeri dimana minyak ditemui." Krisis tuntutan Kelantan terhadap royalti minyak ini hanya boleh diselesaikan jika Malaysia memiliki apa yang Ku Li namakan sebagai Mahkamah Perlembagaan atau Constitutional Court.

Beliau berpendapat telah sampai masa Malaysia  mewujudkan Mahkamah Perlembagaan khusus untuk menyelesaikan isu yang berkaitan  dengan perlembagaan seperti kedudukan  Raja Raja Melayu, hak kebebasan rakyat ,  pilihanraya yang bebas atau tuntutan royalti minyak.

Kecekapan Ku Li ini sebagai pakar ekonomi dan Menteri Keewangan terbukti pada tahun 1979 apabila  beliau telah berjaya mengambil alih  kembali harta tanah  Guthrie dalam apa yang dikenali sebagai 'the dawn raids'.   Ketika itu Ku Li dilihat sebagai nasionalis ekonomi yang berjaya mengambil kembali harta negara  yang telah dijarah oleh penjajah.

Mengikut lajenda politik Malaysia, Ku Li sepatut telah menang dalam pemilihan Presiden UMNO dalam tahun 1987 tetapi malangnya ketika pengiraan undi berjalan tetiba bilik menjadi gelap dan lampu leterik telah terpadam.  Mahathir Muhamad telah berjaya menewaskan Ku Li dengan 43 undi apabila lampu terpasang kembali.

Ku Li tidak menimbulkan hal ini malah pertanyaan mengenai ' kes lampu padam' ini  hanya akan dijawab dengan senyuman yang panjang. Ku Li enggan melintasi  dilurah yang sama. "Mahathir ini bukanlah cerdik sangat. Dia selalu menjalankan dasar 'ad hoc'. Selalu mencuri idea dan pandangan orang lain dan mengakui sebagai haknya," dakwa beliau.

"Dia curi-lah. Saya selalu melihat dia 'playing to the gallery'," kata Ku Li, menerangkan pandangan dan pengalaman  beliau yang terkumpul selama 5 tahun bersama Mahathir Muhamad sebagai menteri. Bila ditanya tentang Anwar Ibrahim Ku Li menerangkan bahawa dia hanya mengetahui Anwar sebagai aktivis belia. Walau pun mereka berdua belajar di Malay College tetapi  mereka agak jauh bertelingah zaman.

Mengikut surah Ku Li,  kali pertama secara rasmi dia dengar nama Anwar ialah dari  Putera  Muhamad anak kepada Raja Feisal dari Saudi Arabia. Ketika itu Ku Li sedang menjawat Pengerusi Bank Islam OIC.  Putera Raja ini bertanya kepada Ku Li apakah patut Anwar Ibrahim dan ABIM  ini dibantu oleh dana Yayasan Feisal.

"Sekarang Anwar sedang menjadi dilema kepada Najib. Ini mengikut lojik yang kita lihat. Saya yakin Anwar akan masuk penjara. Kalau Anwar bebas UMNO akan habis. Tidak dapat tidak Anwar akan dipenjara." Ku Li merumuskan bahawa  pentabiran pimpinan Najib Razak  kebelakangan ini bukan sahaja lemah malah dalam huru hara. 

Mengikut pandangan Ku Li , Najib Razak sebagai Presiden UMNO  terlepas peluang yang amat besar di Perhimpunan Agong UMNO yang baru berlangsung. Ketika mata dan telinga seluruh negara  berpusat memandang ke PWTC,  Najib tidak melaku-kan apa-apa terhadap Shahrizat.

"Shahrizat sepatutnya dibuang. Termasuk beberapa orang menteri yang nama mereka telah busuk ditelinga orang ramai. Tetapi Najib senyap membisu," katanya. Apakah peranan yang masih boleh dimainkan oleh Putera raja dari Kelantan ini  masih belum jelas.  

Ku Li dibesarkan di Istana dan dididik di Malay College — seharusnya menjadi kimia terbaik untuk memimpin negara ini. Ku Li dilihat sebagai sebagai ahli politik yang tidak  membawa  beban 'kerpai buruk'. Tetapi Ku Li juga adalah  sosok yang berkontradiksi.

Ku Li tidak akan memboceng motosikal untuk berkempen jika jalan raya berasak asak. Ku Li juga  tidak akan mengambil 'loud hailer' untuk menggumpulkan  massa. Jauh sekali Ku Li  untuk turun memasang poster atau memasang khemah atau turun berdemo. Tengku Razaleigh  bin Tengku Mohd Hamzah  ialah putera raja. 

Mungkin inilah  sosok yang digambarkan oleh   Sir Frank Swetthenham 100 tahun dahulu : Gentleman Melayu Terakhir — The Last Perfect Malay Gentleman. -HR-

Hahahaa... aku baca je. No komen. Just nak share je. Mahathir bukan bijak sangat but still dalam kategori bijak. Sebab tue  KuLi cakap Mahathir bukan bijak sangat, bukan nya tidak bijak langsung. Betul tak? 

Apa pun Mahathir, DSAI, KuLi dan TGNA, sama2 ada jasa di Malaysia neh. Yang betul kita angkat, yang salah kita tolak. Yang neh ramai orang politik tak faham. Betul salah main langgar je. Aduhai. 

Ameno : Bukan bijak sangat, bukan isu.. tapi tolak islam memang isu.

Beras akan naik harga ye?

 

Banjir di thailand tidak akan menjejaskan stok dan harga beras di malaysia. Itulah yang media bn pongpang ketika thailand banjir. Jangan termakan dakyah pembangkang. Ini propaganda nak burukkan kerajaan. Propaganda waklue.

Dah berapa lama kita jadi rakyat bn, sedikit sebanyak lakonan dan taktik depa of coz lah kita dah hafal beb. Ya.. sila tonton video di atas neh. Neh adalah hint untuk menaikkan harga beras.

Steps yang anda perlu faham.

1. TV3 akan buat2 poyo mendedahkan masalah bernas dan blalabla.. <-- dah lepas

2. TV3 akan siarkan isu kenaikan beras global dan balbalbal.. <-- dah lepas

3. TV3 akan undang pakar buat ulasan <-- merujuk di atas neh.

4. Kerajaan akan tunggu respon orang ramai. 

5. Kalau agak2 rakyat macam malas membantai.. kerajaan umumkan harga beras yang dirasionalkan [naikkan harga].

6. Kalau agak2 rakyat membantai, kerajaan hold dulu niat tamak mereka.

7. Caranya? Kerajaan hari2 akan serap persepsi bahawa harga beras di malaysia lebih rendah berbanding negara jiran, rakyat malaysia banyak yang gemuk2, rakyat malaysia suka membazir, rakyat malaysia berpenyakit, kerajaan terbeban dengan harga yang sedia ada, masalah subsidi, subsidi dikurangkan untuk salur kepada yang memerlukan... dan blablabla..

Hasilnya? Pemikiran rakyat akan berpecah2. Ada yang dah termakan dengan dakyah propa kerajaan tamak. Ada yang tidak. Ada yang was2. Ada yang ragu2. Ada yang keliru. Hasilnya? Bertelagah sebab peranan media busuk ahti yang menyalurkan info penipu dan terpilih menurut perintah tuan besar mereka.

Kenaikan harga beras harus ditentang. Apa dia ingat kita boleh tahan ka setiap satu bulan berlaku beberapa kenaikan? Apa dia ingat kita tatau dia tengah cari dana untuk pru ? Harga minyak dunia turun pun dia buat derk je.. so ini yang korang sanjung bagai kerajaan yang menjaga kebajikan rakyat? Waklue.

Jangan bagi hujah alah.. benda lain boleh beli mahal2.. takan beras tak boleh? Hellooowww... aku punya suka sebab aku punya duit. Aku nak beli barang mahal2 pun bukan guna duit kerajaan. Tapi kerajaan sebat aku lagi ada dengan rembat wang dari aku melalui cukai. 

Contohnya aku nak makan kfc ada cukai. Aku nak tgk filem, ada cukai. Aku nak guna jalanraya yang dibina guna wang aku pun kena bayar cukai. So aku punya pasal nak komplen pasal harga beras neh sebab memang dari awal lagi ia dibangunkan dengan menggunakan duit generasi aku yang lepas2 sampailah terbaru. Ini hak aku dan aku punya suka. 

Ingat, rakyat bos, kerajaan hamba. Dorang kena buat ikut arahan kita. 100%. Kuasa mutlak di tangan kita. Dorang memang kuli. Kita bukan. Gunakan kuasa neh. Jangan tunduk dengan kerajaan. Biar kerajaan yang tunduk dengan kita. Bai.

Ameno : Protes harga barang naik..  sapa nak lead?

Roboh surau muat beberapa orang neh dan ganti dengan yang lebih baik pun nak kecoh ka?

Kah kah kah

Bangang is bangang.

Bila bangang maka apa sahaja yang di buat akan jadi bangang + bahlol + mengarot.

Itulah yang puak2 bangang neh buat. Apa yang depa sibuk marah sangat bila MB kedah ganti surau lama dengan surau baru? Sebenarnya takde isu satu sen pun atas benda yang depa dok melalak bagai neh.

Lihat bawah neh beb ;


Inilah surau yang bakal dirobohkan. Babai surau. Anda akan lebih berseri dengan wajah yang lebih baik selepas beberapa bulan. Lalu, apahal juak2 umno marah? Marah sebab bisnes takaful ka? Tatau aku. Itu korang kena tanya tokey takaful itu sendiri. Taknak aku tuduh2. 

Isunya mudah. Di bangunan neh, dalam nya ada surau. Kecik je. Boleh muat 3,4 orang lebih kurang begitulah. So, benda neh jadi isu pasal surau tersebut surau wakaf. Itulah yang depa marahkan. Konon nya lah kan. Walhal merujuk kepada jawapan majlis fatwa isu neh dianggap selesai. Baca sini.

Jadi takde isu. Sebab ia akan diganti dengan DUA surau yang lebih baik. Dan yang pasti lebih banyak orang yang dapat menerima faedahnya. So, adakah yang marah isu perpindahan neh disebabkan bisnes takaful? Sekali lagi aku takde jawapan. So takmo tuduh2.

Andai benar ada dalang dibalik propaganda neh, aku cadangkan terus terang aje pada MB kedah. Kita sesama orang islam neh boleh je bertolak ansur. Jangan risau lah. Daripada dok balon benda yang remeh temeh sebab nak selamatkan bisnes, baik terus terang dengan MB kedah apa kesulitan yang dihadapi. 

Insya-Allah boleh dapat hasil win2 situation. Yang pergi ikut propaganda umno buat apa? Kata bisnes sendiri, sendiri mao pandai cari jalan dekati MB kedah untuk bincang2 yang mana patutlah.. betui ka? Itu kalau pasal bisnes lah. Kalau bukan, takpelah.  

Apa pun umno dah tertonggeng dalam isu neh. Lihat bawah neh ;


Laporan polis sebab dorang neh provokasi bagai. Dah tue spin isu pula. Bab surau kecik, bab digantikan dengan yang lebih baik, bab takde jemaah, bab tidak aktif yang neh langsung tidak diketengahkan di tv dan pelbagai media mereka. Yang bab roboh2 je depa kecoh.

Roboh pasal apa? Roboh ganti baru? Roboh dengan izin fatwa ? Yang itu depa senyapkan. Itu pasal aku dah cakap tadi. Bangang is bangang. Whatlah can we expect from bangang except bangang merely?

kah kah kah

Link wajib baca == > sini

Ameno : Dia roboh surau yang banyakkk jemaaaahhh slumber pulaaa.. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...