Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Friday, September 30, 2011

Najib naik van


Lihat gambar di atas neh. Najib dan Muhyiddin naik van. 

Dengan ini aku isytiharkan bahawa ;

Najib ialah pemimpin yang berjiwa rakyat, bagus, fahami pendapat rakyat, suka dengar luahan rakyat, terer mentadbir, cekap menjaga harta negara dan amanah [dalam mimpi nko].

dan 


Muhyiddin ialah pemimpin yang mendengar pandangan semua rakyat, memahami kesusahan rakyat, pandai berjimat cermat dan menerima pakai semua pandangan dan luahan rakyat walaupun berbentuk negatif [dalam mimpi nko juga].


Puas ahti?


Kempen seterusnya sila naik beca. Takpun kereta lembu. Tak pun jangan naik apa2. Jalan kaki je. Pergi kerja. Tiap2 hari2. Confirm aku respect dengan kempen tersebut. Itupun dalam mimpi korang gak.


kah kah kah


Ameno : Penipu mana boleh berhenti menipu.

Bendera israel buat apa kat UPM neh?



Gambar di atas neh gambar bendera israel. Ia di tangkap ketika bendera israel ini berada di dalam malaysia. Lokasi gambar ini ialah Dewan Putra 3, Kolej Pendeta Za’aba bertempat di Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang.

Faktor bendera israel berada di malaysia ialah disebabkan AXN yang baru2 neh menganjurkan pertandingan iaitu "the challenger muaythai" yang baru disiarkan di AXN dalam 3,4 minggu dah kot.


Salah seorang peserta dalam pertandingan neh ialah peserta kelahiran israel. So ada apa masalah peserta kelahiran israel memasuki pertandingan neh? Aku agak biol memikirkan benda neh. Apa yang kerajaan israel buat terhadap palestin belum tentu mewakili kehendak ahti nurani rakyat israel. Tapi dalam waktu yang sama, terpampangnya bendera israel di malaysia neh aku percaya ramai kot yang rasa kurang senang.

Aku rasa ramai yang tidak tahu bahawa ;

1. Kerajaan malaysia tidak hubungan diplomatik secara langsung dengan israel. 

2. Hubungan diplomatik bukan bererti hubungan perniagaan. Hanya hubungan diplomatik je tiada. Bukan hubungan perniagaan. Kapal israel boleh masuk ke pelabuhan malaysia. PM boleh melantik apco untuk menasihati dia dalam urusan rasmi negara dengan negara lain. Itu hubungan perniagaan dan perdagangan, bukan diplomatik. Kena faham perbezaan itu.

3. Rakyat malaysia tidak boleh ke israel, bukan rakyat israel tidak boleh ke malaysia.

4. Sukan berbeza dengan hubungan2 lain. Walaupun israel sendiri berkali2 menghalang kemasukkan peserta palestine tetapi peserta dia, okey je dalam mana2 sukan. Ha Ha Ha.

Andai kita faham semua di atas neh, maka kita akan faham kenapa bendera israel neh boleh ada di malaysia. So, macam mana? Nak rasa marah, pelik, buat taktahu, entah.. lantak korang larh. Pasal aku pun tatau nak rasa apa. Sebab bagi aku umno di malaysia lebih kurang macam israel di palestine.

Kah kah kah

Maklumat lanjut tentang bendera israel di malaysia korang boleh baca disini.

Ameno : israel = umno.

Harga telur ayam semua gred naik serta merta.

Kah kah kah

Apa tah aku sibukkan sangat semalam satu hari, sampaikan aku terlalu lewat baca berita neh. 

Lihat bawah beb ; 




Yang neh aku tak pasti tv3 ada siar ke takde , sebab aku skip2 tengok berita semalam. Bowsaan. Buka2 je potpet pasal lim guan eng. Malas aku layan. Baik aku blah. 

Tapi yang aku pasti andai berita neh tercetak di dalam paper, berita neh mungkin bersize kecik di utusan dan media arus perdana yang lain sebab berita neh bukan berita bodek bn or kutuk pembangkang, kemenangan dalam sukan ataupun bencana alam. Hanya 4 berita neh je yang layak dapat front page di paper2 arus perdana di malaysia neh.

kah kah kah

Telur ayam sekarang, untuk kesemua gred naik 2 sen. Ia berkuatkuasa serta merta. Nanti dulu penyokong umno, nanti dulu. Sebelum korang cakap biar aku yang cakap dulu.

Harga telur ayam naik dua sen je der..  <-- tiap2 hari aku beli telur ayam sebijik je. So naik 2sen sebijik memang takde effect der. Hehehe..

Harga telur ayam lebih murah di malaysia berbanding di negara jiran der <-- Ye, ye aku setuju. Bandingkan nilai matawang, gaji, pendapatan perkapita, kos sara hidup, harga rumah, harga barang keperluan, cukai dan macam2 beban yang aku kena tanggung di malaysia neh.. aku setuju je lah dengan pendapat ko tue. Heheheh..

Makan banyak telur boleh kena penyakit der <-- Ye.. ye aku dah faham. Hehehhe..

Telur, satu makanan yang mak aku hampir setiap hari masak ketika aku kecik2 dulu sebab masa tue family aku susah sangat. Almaklumlah mak aku, ibu tunggal. Aku dapat makan telur dah rasa bersyukur sangat. Kalau tak maggie kosong je weh. Takpun sambal kosong. Hehehe..

Telur neh sebenarnya, bukan makanan orang kaya pun. Hehehe.. tapi korang nak naikkan telur atas alasan tak cukup bekalan. 

Barang kurang = permintaan belum tentu tinggi = tapi harga dinaikkan?

Andai permintaan tinggi = bekalan kurang = belum tentu kenaikkan harga dapat menyelesaikan masalah.

Menaikkan harga bukan boleh mengurangkan permintaan terhadap telur sebab telur neh lebih kurang macam barang keperluan. Ada banyak masakan yang memerlukan telur dalam resepi mereka. Kek, kuih muih, lauk pauk, nasi lemak, roti dan etc. Kenaikan 2 sen mungkin kecik bagi sebiji telur, tapi berbijik2 telur boleh menghasilkan pelbagai jenis roti dan makanan.

Dan banyak di antara makanan2 yang terhasil di mana majoritinya makanan2 murah, orang2 macam aku akan makan. Aku mungkinlah kot, mampu hidup, telur naik 2sen sebijik neh sekarang. Tapi macam mana yer kalau ada keluarga yang susah2 macam kehidupan aku masa kecik2 dulu.. yang mana dorang makan telur hari2 ? Lue fikirlah sendiri.

Nota : Masa kecoh isu telur tiruan, dorang cakap bekalan dalam negara SENTIASA mencukupi.

Ameno : telur ni makanan orang kaya ke?

Thursday, September 29, 2011

Video "undilah" tak disenangi rakyat - Rais Yatim.

Rais bagitau macam neh kepada pemberita apabila ditanya mengenai isu video undi lah yang dilarang penayangan nya di kaca tv kerajaan dan swasta ;

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim berkata klip video "Undilah" tidak sesuai ditayangkan kerana ia mengandungi babak yang tidak disenangi segolongan masyarakat.

rais yatim pc 020709 02"Klip video itu juga mengandungi iktibar yang tersirat yang mengelirukan beberapa pihak," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Merakyatkan Seni bagi kawasan Parlimen Pasir Salak di Kampung Gajah hari ini.

Katanya penarikan semula penyiaran klip video 'Undilah' sebelum ini dibuat kerana ia tidak mendapat kelulusan Lembaga Penapisan Filem.

"LPF bukan terletak di bawah tanggungjawab kementerian saya sebaliknya terletak di bawah Kementerian Dalam Negeri yang akan menentukan kedudukan penayangan klip video itu sama ada boleh ditayangkan atau tidak,"katanya.

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia sebelum ini menyatakan klip video "Undilah" belum mendapat kelulusan LPF untuk siaran, dan oleh itu, ia tidak sepatutnya disiarkan menerusi televisyen.-MKINI-

Whorrr.. aku dah faham. Namewee neh memang bodoh gile. Sama gak dengan adflin shauki.

Bodoh

bodoh

bodoh. 

Lainkali nak buat video klip selit2lah dengan unsur2 porno ngok! Ini korang buat video tanpa porno dan seks mana larh boleh lulus. Bodoh. Tak tengok tv malaysia punya orang!

Tengok macam bawah neh hah sebagai contoh ;


Ini ada lagi contoh.



 

Seksi

mengarut

lucah

merepek

meroyan

bergosip pasal rumahtangga

program yang tiada manfaat

porno

fitnah
liwat

je yang boleh diluluskan untuk tayangan tv, filem dan majalah. Jika korang nak bawa mesej2 ilmiah, akedemik dan islamik sila pergi mampos. Ini kerajaan bn yang punya.

kah kah kah.

Jika video satu dan dua gagal load klik sini dan sini.

Ameno : Bodoh gila alasan rais neh.

Hudud : Dap tolak, Pas pertahan, PKR terima.

Semalam pimpinan tertinggi PR telah bermesyuarat dan hasilnya ialah ;

1. PAS akan tetap mempertahankan pendirian mereka untuk melaksanakan hudud di dalam negara neh.

2. DAP menolak hudud sebagai agenda PR dalam buku jingga. 

3. PKR menerima perbezaan pendapat antara PAS dan DAP namun dalam masa yang sama PKR akan cuba cari jalan bagi menyelesaikan perbezaan antara PAS dan DAP.

Namun selain dari itu ;

1. DAP walaupun menolak hudud sebagai sebahagian dari agenda PR dalam buku jingga mereka tidak akan menghalang pelaksanaan hudud di kelantan dan terengganu. Kerana benda tue dah lama diperjuangkan oleh PAS sebelum PR terbentuk.

2. Ini bermakna laluan untuk hudud hanya selesa di kelantan dan terengganu tanpa campur tangan DAP. Selain dari dua negeri itu, hudud tidak akan terlaksana di dalam mana2 negeri tanpa bantahan DAP dan Kerajaan pusat.

3. Dalam isu hudud, pendirian PKR ialah menghormati permintaan DAP dan PAS. 

4. DAP juga menolak untuk memberikan jawapan adakah hudud akan dilaksanakan andai PR berjaya mengambilalih putrajaya.

Bagi aku penolakkan DAP ke atas hudud memang mempunyai asas. Jika undang2 jenayah islam digunapakai, umat islam akan selangkah ke hadapan untuk berubah dan memajukan diri. Ini sesuatu yang orang2 dalam DAP mungkin gusar walaupun jaminan telah diberikan oleh nik aziz bahawa hudud tidak akan digunapakai untuk orang2 bukan islam. 

Jadi DAP tiada point untuk takut. Melainkan dorang melihat kebaikan hudud neh untuk orang islam. Sesuatu yang baik untuk orang islam sepatutnya ia baik juga untuk orang bukan islam. Tetapi ada sesetengah orang islam dan orang bukan islam memilih untuk saling bermusuh. Mungkin ini jalan yang beberapa ahli pimpinan tertinggi dalam dap, pilih. 

Sebab itu, dap harus dibersihkan dari orang2 macam neh. Hanya orang2 macam lim guan eng je wajar duduk dalam dap. Sebab orang2 yang berfikiran macam lim guan eng boleh menyatukan perbezaan umat islam dengan umat bukan islam. Kalau orang2 macam karpal singh ataupun ngar kor meng.. erhmm tak payah mimpi larh der. Dorang tak boleh pakai.

Dalam hal neh PKR parti yang konon nya liberal telah memilih untuk menghormati pendirian pas dalam soal hudud. Sesuatu yang aku mesti puji. Sebab dalam PKR bukan hanya ada muslim. Bukan muslim pun ada dalam PKR juga. Peranan PKR untuk mendamaikan PAS dan DAP mungkin memakan masa dan inilah yang umno marah dari dulu sampai sekarang dengan PKR. 

Bagi mereka untuk menghancurkan PR dengan melaga2kan dap dan pas adalah kerja mudah. Tetapi ia jadi tak mudah setelah kewujudan PKR. PKR tahu cari jalan nak membuatkan PAS dan DAP bermuafakat. Sebab tue kadangkala aku rasa korang2 yang benci PKR dalam PR, kena tengok peranan PKR dalam isu neh. Ada beberapa benda dalam PKR yang aku rasa kita semua benci tetapi ada juga benda2 baik dalam PKR yang kita kena pandang juga. Hopefully suatu masa kelak, PR akan bersefahaman dalam isu hudud.

Tapi jangan terlepas pandang bahawa DAP tidak menolak pelaksaaan hudud di kelantan. Ini bererti hudud di kelantan sudah ada green light dari pimpinan tertinggi PR. Yang sekarang kita tunggu green light dari umno. Jika dap yang begitu menolak hudud pun boleh terima hudud di kelantan, bagaimana pula dengan umno yang konon nya seorang muslim yang menerima hudud sebahagian dalam islam?

Ameno : Tolak tak bererti musuh

Wednesday, September 28, 2011

Hot : Video balas untuk Namewee yang bidas utusan. - UPDATED.

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Kelakar bodoh gila video kat bawah neh. Sakit perut aku gelak bhai. Aku tatau nak hantok kepala aku kat mana. Nak cari bangunan sprm jauh sangat. Kalau tak dan2 tue gak aku terjun bunuh diri. Habis satu dunia tengok kebodohan rakyat malaysia.

Sorang tue marah utusan logik larh juga sebab utusan dah sabotaj filem dia. Sapa tak marah. Aku pun bengang macam tue. Walaupun tak wajar dia guna perkataan kesat tapi dia ada sensor2 gak. Berbanding video neh. Aku bukan nak tuduh2 tapi siyes cakap, aku rasa cam ada kaitan dengan puak sebelah sana.

Dok pongpang cakap namewee pondan. Tapi lue sendiri yang pondan. Lue cover suara dan tak tunjuk muka masa nyanyi lagi berani nak tuduh2 namewee pondan? Bodoh gila. Aku bukan nak bekap sapa2. Dalam hal neh namewee pun ada salah gak. Tapi macam dia cakap itu dulu. So dia dah berubah. 

Bagi larh dia peluang untuk membuktikan kata2 dia. Apa nak ungkit2 kisah lampau. Yang aku tak tahan dalam video neh ialah lirik2 dia penuh dengan melucah. Bodoh gila. Maki hamun dah memang nampak tak sopan. Neh serap pula dengan unsur2 lucah. Sebab tue aku kata ia macam ada kaitan dengan tetttt... 

Lihat video neh sendiri ;



Klik sini jika video gagal load.

Updated ;

Terdapat sedikit kesilapan di dalam posting neh. Aku akan jelaskan melalui urutan yer.

1. Video neh sebenarnya video lama.


2. Tetapi blogger umno gunakan ia untuk menyerang namewee semula dalam isu namewee fxx utusan.


3. Sila lihat bukti di bawah neh ;


 
4. Dorang serang balas namewee guna video neh sebagai reaksi balas kepada serangan namewee terhadap utusan.

5. Kiranya macam guna semula kempen lama.


6. Ada yang maki aku sebab dorang ingat aku buat video neh.


7. Aku nak bagitau aku bukan pembuat video neh. Siapa yang buat aku rasa dah jelas terpampang dalam video di atas. Yang di belakang dia samada patriot, perkasa ataupun umno aku tatau. Takmo tuduh2. Sebab dorang pun tak berani letak nama parti dan tunjuk muka. Even suara pun dorang edit2 beb. 


8. Andai wujud sebarang kesilapan dalam posting neh aku minta maaf banyak2.

Ameno : Tengok satu malaysia popular di internet sebab pergaduhan neh. 

Hudud dalam bible dan kuota bumiputera yang jahat.



Ada orang bagi link blog umno kat aku. Blogger itu dulu pernah menjadi rujukan kepada chua soi lek untuk menolak negara islam atas alasan negara islam penuh dengan korupsi dan penyelewengan. Kata2 CSL tidak salah. 

Negara yang dia sangka islam itu memang penuh dengan tipu daya. Tetapi itu bukan negara islam. Itu negara yang diperzahirkan kepada dunia bahawa ia negara islam tetapi mereka2 itu bukan negara islam, sama seperti malaysia. 

Dari apa yang aku faham menerusi artikel dia ialah dia sedang menanam persepsi bahawa ;

1.Pas sedang menggunakan hudud untuk meraih simpati orang islam.

2. Hukuman hudud tertentu tidak terdapat di dalam Alquran.

3. Ada beberapa ciri2 hukuman yang kononnya hudud terkandung dalam bible dan bukan nya Alquran.

4. Murtad hukum dia mati bagi penganut kristian sebagaimana yang terkandung dalam bible dan bukan-nya Alquran.

5. Penzina direjam sampai mati juga tercatat dalam bible dan bukan nya Alquran.

6. Dia kemudian memberitahu bahawa hudud terkandung dalam bible dan bukan nya Alquran. Dan orang islam sudah confuse.

Sebenarnya aku nak bagitau dekat dia bahawa dia yang dah confuse. Dia ialah salah seorang orang islam yang dah confuse cuma dia tak sedar bahawa dia dah confuse sampai dia fikir bahawa orang islam lain yangconfuse. Damm. This's so confusing dude.

Awak mengaji bila?

Dari kecik.

Sekolah agama?

takde.

Bacaan Alfatihah awak ada kesalahan. 

Tahu tapi selalu practise.

Buat hari2. Sambil solat sambil melatih.

Insya-Allah. 

Awak faham apa yang awak baca?

Hah? Alfatihah? Faham tapi takde ingat betul2 dengan makna dia sekali.

Pernah buat?

Hah?

Pernah awak buat untuk faham dan hafal makna Alfatihah?

Err.. tak pernah.

Kenapa?

Err..tah.

Takde yang suruh?

Err.. 

Awak faham arab? Alquran.

Tak. 

Ada pernah cari?

Saya ada tafsir Alquran kat rumah.

Di rumah je?

Hah?

Berapa kali?

Apa dia?

Baca tafsir?

Ermm.. tak kira. Tapi takde lah hari2.

Kenapa? 24jam tak cukup?

Haha.. taklah.. cuma.

Sibuk?

Hahaha.. 

Apa yang awak baca awak kena usaha untuk faham. Jangan jadikan alasan awak tak pergi sekolah agama sebab tue awak tatau bahasa arab. Macam sekarang awak usaha nak mengaji dengan betul. Siapa yang suruh? 

Err.. saya sendiri. Teringin sangat nak mengaji dengan bacaan yang betul dan lancar.

Kalau mengaji tanpa kefahaman ibarat awak hidup tanpa tujuan. Berat tu.

Peh. 

Antara perbualan bila aku nak cari tempat2 yang boleh mengajar aku mengaji dengan betul. Tak sedar bahawa ada benda simple yang diabaikan oleh aku. Sikap ini juga diwarisi oleh blogger umno di atas. Kadangkala kita abaikan benda remeh sebab kita tak nampak. Bukan pasal kita tinggalkan ia tapi pasal kita tak nampak. 

Apabila kita rasa kita dah boleh mengaji kita akan tinggalkan ia sebab kita dah boleh mengaji. So apa point kita nak belajar mengaji lagi? Janji kita dah pandai mengaji. Apabila kita dah pandai bersolat maka kita tinggal ia sebab kita tahu kita dah pandai bersolat so apa point kita nak belajar solat lagi? Janji kita solat setiap hari. 

Sedangkan dalam pendidikan bila kita ada sijil kita lanjut ke matrikulasi lanjut ke ijazah dan lanjut ke master sampai nak mencari phd. Sanggup. Sanggup demi ilmu. Tapi islam bukan ilmu ke? Islam = ilmu juga. Bila kita dah pandai mengaji napa taknak usaha faham maksud? 

Napa tak usaha agar boleh mengaji dengan lancar serta bacaan yang tertib? Sebab kita tak pernah pandang atau anggap islam ialah ilmu. Adakah kita lupa bahawa islam itu sendiri ialah satu bentuk ilmu?

Islam = satu cara hidup. Dalam islam itu sendiri ada ilmu, ada adab, ada kehidupan, ada hiburan, ada undang2, ada keadilan, ada kegembiraan, ada macam2. Astro pun kalah.

Sama macam blogger umno di atas. Dia tidak mahu cari tahu apa itu hudud. Siap letakkan dalil bible lagi dalam isu hukuman hudud. Mari aku jelaskan sikit kepada ko yang malas nak cari ilmu. 

Ada banyak kuliah agama. Kalau malas pergi buka lah, astro aosis ataupun tv alhijrah. Kalau malas tunggu cari lah vcd kuliah. Sambil ko bawa kereta sambil ko dengar.  Aku ada motor je. Kehidupan ko lebih baik dari aku. Allah swt yang bagi tue.  T

Tapi dalam soal mencari ilmu islam nampaknya aku lebih berdedikasi daripada ko. Heh. Takan seorang lelaki tulen macam ko jarang masuk masjid untuk solat berjemaah sambil dengar kuliah? Takan tak pernah sekalipun dengar dan baca apa itu hudud? Takan main tulis tanpa ilmu? 

Hudud = undang2 islam. Hudud neh macam solat. Allah swt bagi firman tentang solat. Nabi saw pula bagi panduan. Tiada firman Allah swt secara jelas memperincikan mengenai waktu solat dan rakaat2 dalam solat fardhu. Dan ulama pula mengkaji panduan dari Allah swt [Alquran] dan Nabi saw [Sunnah + Hadith]. Dari situ baru kita faham apa itu solat, niat, rukun, rakaat, kewajipan dan hukum. 

Kita boleh mengumpamakan ia seperti garis panduan. Setakat mana yang kita boleh pergi dan buat. Tiada firman yang terus dalam Alquran tetapi dalil, hadis, sunnah dan ijtihad para ulama boleh mengungkapkan beberapa persoalan dan permasalahan yang kita tidak faham.

Sama macam hudud. Hukum islam itu wajib bagi menyempurnakan pentadbiran islam yang menyeluruh. Tetapi cara mana kita nak laksanakan ia tidak terkandung dalam Alquran. Yang ada sekarang ialah sunnah dan hadis Nabi saw. Di samping pandangan para2 ulama. Kata2 mereka ialah contoh dan garis panduan. Lebih kurang macam rujukan. Apa yang kita patut faham dan patut buat.

Panduan dan cara melaksanakan hukuman itu belum lagi ditetapkan oleh pas kelantan. Oleh itu jangan lah membuta tuli menyamakan jenis2 hukuman hudud = ajaran bible. Hudud neh boleh berpecah2 dan berbeza2 cara pelaksanaan hukuman nya. Kenapa mesti wajib fikir bahawa mati, rejam dan etc ialah sebahagian dari hudud dan ia mesti dilaksanakan by hook or by crook?

Kenapa mesti tarik keluar isi bible bagi menunjukkan hudud ialah amalan orang kristian? Itu korang kena tanya blogger umno itu sendiri. Dia tak faham apa itu hudud. Jauh sekali dia boleh faham apa itu ciri2 dan jenis2 hukuman dalam hudud. Dan dia juga mungkin tak faham bahawa mahzab ada empat dan cara pelaksanaan hukuman hudud ini berbeza ikut negara atas pemikiran pemerintah negara itu sendiri. 

Jangan takutkan orang lain dan diri sendiri bila tak faham apa itu hudud. Biarkan sahaja pas kelantan buat draf hudud dan laksanakan ia di kelantan. Situasi di kelantan tak sama macam di negeri2 lain. Di kelantan islam sudah diperkenalkan sebagai agama kasih sayang. Di kelantan masyarakat bukan islam merasa enak bergaul dengan orang islam. Di kelantan, keindahan islam itu sentiasa berterusan dengan cara hidup orang islam di sana.

Pas di kelantan sudah melalui empat elemen penting dalam islam. Mereka sudah terima, faham, amal dan kini proses pelaksanaan. Jangan jadikan kehidupan dan pengalaman kita di negeri lain sebagai asas untuk kita tolak hudud di kelantan. Kelantan nak buat, biar dia buat. Kerajaan pusat kalau taknak dengar pas mainkan lagu hudud maka gubal sahaja undang2 yang membolehkan pas melaksanakan hudud di kelantan. Apa mereka susah?

Samada dap dan pkr nak bergaduh dengan pas kelantan pun, biar je lah. Apa mereka susah? Mereka tak susah apa pun. So lantak kan kelantan dengan hukum hudud dorang. Jangan ikut campur atas urusan yang bukan urusan kita. 

Korang ingat pas suka2 akan potong tangan orang di kelantan? Kelakar. Ia mungkin mengambil 5 - 10 kali proses ulang tangkap. Maksudnya jenayah yang berulangan. Ikut sebab dan kuantiti yang dia curi. Macam pencuri yang mencuri rm1,000. Korang fikir pas akan cacatkan tangan penjenayah semata2 wang rm1,000? Sudah tentu hukuman potong tangan neh ialah untuk kecurian yang besar dan maha dasat. Macam mahathir. Yang mencuri berbillion2 ringgit. So yang tue kalau potong tangan memang wajar. 

Jadi, janganlah bagi persepsi yang serong pasal hudud. Faham dan tengok dulu draf yang akan dilaksanakan oleh pas kelantan. Aku pun suka nak faham. Kalau tak betul, suruh pas betulkan ia sampai ia benar2 boleh dilaksanakan di kelantan. Tak usah tolak menolak lagi. Selagi umno menolak selagi itulah pas boleh jadikan ia modal pilihanraya. Sama macam isu kuota bumiputera. 

Satu benda yang aku pelik ialah pakatan rakyat pongpang2 pasal najib bakal hapuskan kuota bumi. Bukan kah itu impian pakatan rakyat? Apa pasal dorang pongpang2 dan provoke najib dalam isu neh pula? Hapuskan sahaja kuota neh. Kuota neh hanya bersikap wayang. Ia nampak macam ada tetapi ia sebenarnya tiada. 

Ia ada untuk orang kaya2. Ia sebenarnya tiada untuk rakyat marhaen macam kita. So samada ia ada ataupun hapus, ia tetap sama macam seperti dulu. Lagipun dengan kuota neh, umno akan terus jadikan ia modal kempen bahawa mereka bantu orang melayu walhal mereka tak bantu apa pun. 

Apa yang mereka bantu ialah 1% dari keperluan orang melayu dan tinggal 99% yang lain. Dan 1% inilah yang dorang jaja bertahun2 lama nya sampaikan telinga aku dah naik kematu. Sebab itu aku setuju kuota neh dihapuskan. Kita perlu lalui jalan yang cina dan india lalui. Mungkin dengan itu barulah anak2 muslim akan kurangkan aktiviti yang tidak bermoral. Yele.. sebab sibuk fikir nak bersaing dan majukan diri sendiri.

Andai benar najib nak hapuskan kuota neh aku 100% sokong. Tapi mungkin PR takan sokong. Dorang memang macam tue. Kalau najib jalan kanan, dorang pilih kiri. Kalau najib jalan kiri, dorang pilih kanan. Bagi dorang tugas pembangkang ialah membangkang. Walaupun tah apa2 tah yang dorang bangkang pun dorang tetap akan bangkang. 

Nasib baik aku berdiri di level rakyat. So sebagai rakyat, apa yang aku rasa rakyat akan tersiksa, aku suarakan. Aku takde minat nak suarakan apa yang pr rasa tersiksa. Dari apa yang aku tahu dan lihat ialah pr = bn = parti.  So sepatutnya ;

bn = pr = satu geng.

rakyat = satu geng

sebab itu bila pr dan bn meroyan, kita jangan ikut campur sangat. Tengok boleh. Gelak pun boleh. Tapi tak perlu over sampai nak gadaikan harta benda untuk dorang. Pasal dorang pun tak pernah nak gadaikan harta benda untuk kita. Siap amek kesempatan lagi larh ada. Heh.

Ameno : Apa pun tak boleh lah bn dan pr neh. Ade je benda nak susahkan rakyat. 

Tuesday, September 27, 2011

Halal ke guna kemudahan yang disediakan oleh umno?

Halalkah mereka menggunakan jalanraya yang dibina oleh perancangan Umno untuk kemudahan rakyat.
  
Halalkan ubat-ubat dari pada klinik dan hospital yang telah dirancangkan oleh Umno Bn untuk memberikan perkhidmatan dan menjaga kesihatan rakyat

source: http://cenangau.blogspot.com/2011/09/ustaz-azhar-idrus-ustaz-bodoh.html#ixzz1ZAAwxdX6

What?

Nanti dulu. Duit yang membuat semua perkara di atas datang dari rakyat malaysia yang pelbagai bangsa dan agama. So halal ke tidak kerajaan bn pow duit rakyat pelbagai bangsa dan agama neh ? 

Errr jap nanti dulu. Tak silap aku yang menyebabkan bn jadi kerajaan ialah disebabkan kuasa undi kan? BN berkempen suruh rakyat undi mereka sebab mereka boleh majukan negara dan sejahterakan rakyat malaysia dengan menggunakan bidang kuasa mereka sebagai ahli parlimen dan wakil rakyat andai mereka menang dalam kotak undi. 

So pemimpin malaysia neh dilantik oleh rakyat. Rakyat lantik mereka sebab kita perlukan ketua2 yang tertentu untuk tadbir negara dan urus harta negara bagi kegunaan bersama rakyat malaysia. Jadi sekarang ;

1. pemimpin terpilih melalui kotak undi.

2. kotak undi di pangkah oleh pengundi [rakyat].

3. tujuan rakyat mengundi ialah untuk memilih pemimpin bagi menjaga harta negara untuk kegunaan bersama.

So dari mana yer istilah halal ataupun tidak rakyat macam aku guna jalanraya yang umno bina guna duit rakyat macam aku yang juga menyebabkan mereka terpilih jadi pemimpin di malaysia neh? Korang faham tak? Aku pun tak faham. Kenapa bodoh sangat blogger umno neh hah?

kah kah kah

Bodoh nak mampos. Lagi ada ahti nak kutuk ustaz azhar bodoh. Lue yang bodoh nak mampos tapi tak sedar diri. Bodoh nak mampos. Dengar sini untuk lue yang duduk di tengah2 tue.


Kalau dah datuk tue behave larh buat cara atok. Apa guna lue hidup lama2 kalau benda simple cam neh pun lue failed? Setahu aku semakin lama hidup sepatutnya makin cerdik dan makin matang sebab dah ada macam2 pengalaman hidup.

Tapi lue neh terbalik pulak. Agaknya lue neh segeng dengan granpa jas salleh agaknya. Patutlah cara lue dengan dia berhujah lebih kurang je. Itupun lue ada ahti cakap ustaz azhar idrus bodoh. Padahal lue yang bodoh nak mampos. 

kah kah kah

Sorry pasal i ter ikhlas cakap macam tue. I ada penyakit sikit. I alergic dengan virus bodoh nak mampos neh. So bila i terserempak dengan virus neh automatik i akan tercakap kat orang tue dia bodoh nak mampos. Kalau lue marah, lue kena maafkan gua. Pasal gua mengaku terang2 yang gua budak muda yang tak matang dan mungkin takmo matang2. 

Okey, bai. 

kah kah kah

Ameno : Lue blogging guna internet yang kafir cipta lue rasa halal ke haram? kah3x.

Video seks lagi lagi dan lagi..

Bodoh gile dorang neh. Aku ingat patut dorang buat muzium seks. Tak pun koleksi pendedahan video seks oleh bloggers umno di malaysia. Dorang tak malu ke buat citer seks dan menfitnah memanjang? Sekali dua aku fikir memang orang akan percaya.

Tapi neh tidak. Setiap kali kalau ada isu2 besar yang membabitkan umno, mesti ada susulan pendedahan seks oleh bloggers umno yang membabitkan PR, apakehelnya pula?

Gila siot dorang neh. Ingat rakyat malaysia neh bodoh gamaknya. Dari apa yang aku tahu orang2 umno sekarang dah naik muak dengan bloggers umno. Dorang tahu bloggers umno sekarang ada proksi masing2. Yang aku tahu kalau bloggers umno buka citer seks automatik dorang takan terima hujah2 bloggers umno. Citer lain takpe. Tapi tidak kepada citer seks. So takan bloggers umno tak sedar pasal tue? 

Melainkan bloggers umno sengaja buka citer2 seks untuk menghancurkan 2 sepupu. 

kah kah kah

Penghancuran dua sepupu dan menaikkan orang dari johor mungkin ini lhar kot antara perang saraf yang dorang gunakan. Aku main agaknya. Ingat dorang je ke ada orang dalam? Aku pun ada whorr. Pandai2 larh aku korek ikut stail aku sendiri. Asal dapat info2 spekulasi pun jadi lhar. Sebab ia hint ma kepada aku untuk memahami teknik2 yang bloggers umno akan gunapakai untuk pertahankan pemimpin2 yang bayar dorang.

Jangan salah faham. Aku tak kata bloggers umno tak boleh dapat bayaran. Even blogger PR pun ada yang dibayar. Itu normal lhar beb. Bukan isu. So jangan ada yang salah faham disini. Cuma aku tertarik nak memahami langkah2 yang dorang akan gunapakai bagi memburukkan imej 2 sepupu untuk mengangkat orang dari johor.

kah kah kah

Aku nak layan lawak dorang. Aku perlu layan. Sebab dari situ aku nak selit2. Aku suka dorang nak jatuhkan dua sepupu. Dan sambil2 itu aku akan menyusul bagi menjatuhkan orang dari johor sekali. Bloggers umno sibuk jatuhkan najib dan aku pula sibuk jatuhkan umno. Amacam? Gandingan ideal kan?

kah kah kah 

Tapi sekarang neh ADUN kota anggerik dah buat penafian sekeras-kerasnya bahawa aksi seks yang konon nya dirakam dalam pejabat komuniti adun kota anggerik bukanlah di pejabat itu sebenarnya. Ia berbeza setelah diperhatikan design bilik itu. 

Nanti mungkin dorang akan bagi hujah bahawa pejabat dah diubahsuai. Lhar.. kot ye pun ubahsuai masa dan dalam masa sehari dua. Selepas video neh dikeluarkan, adun kota anggerik terus keluarkan statement penafian. Mana dan nak tukar itu ini dan beli perabot baru segala bagai? Kalau ada perabot baru confirm orang leh detect. Ada otak guna lhar. 

kah kah kah


Ameno : Bersama kita jatuhkan bn yer bloggers umno. I loikee.. ~~

Kesian Apot dah lama bunuh komunis baru sekarang dapat penghargaan.

Lihat berita di bawah neh. Berita dipetik dari utusan fitnah. 


Berita neh berita hari ahad. Konon nya utusan nak bagitau bahawa apot selaku pembunuh komunis telah mendapat penghargaan khas daripada PM. So sebagai rakyat malaysia berbanggalah kerana PM sentiasa menghargai jasa2 anda. Perghh. Tak boleh blah. Berita ampu PM mesti mao. 

Setelah hampir lebih dari 55 tahun berlalu, barulah jasa2 si APOT neh berbalas. Patut pun dia senyum dengan bangga. Aku yang tengok neh rasa kelakar gile. Apa kemenda orang neh nak senyum? Dah lama menderita baru dapat duit sikit beria2 plak tunjuk muka bangga. Apa kehel?

kah kah kah

Pada pendapat aku, si APOT neh sepatutnya berterima kasih pada mat sabu. Ini kerana mat sabu yang memula pongpang pasal citer komunis. Tanpa mat sabu jangan mimpi apot sampai mampos nak dapat anugerah neh. Apot, selepas neh ko kena jumpa mat sabu belanja makan ke apa sambil ucap tenkiu kat dia. Ingatlah, kenanglah jasa2 orang yang menyebabkan ko dapat anugerah khas dan duit. Tak baik tau.. kacang lupakan kulit.

kah kah kah

Amek 30ribu neh untuk makeover rumah memasing, ada bran? 

Ameno : Apot.. ko neh wujud kan? Bukan rekaan untuk cari publisiti kan?

Rosmah Mansur kawan baik saya - JHO LOW


KUALA LUMPUR, 27 Sept: "Rosmah (Mansor) bukan mak angkat saya.  Beliau adalah kawan baik saya," demikianlah tafsiran yang diberikan jutawan kontroversi, Jho Low kepada akhbar Cina  Kwong Wah Yit Poh (gambar) , ketika ditanya hubungannya dengan keluarga Perdana Menteri, Najib Razak.

Datin Seri Rosmah Mansor adalah isteri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Jho Low menjadi kontroversi apabila dilihat bersama dengan artis, Paris Hilton dalam keadaan artis itu berbogel di sebuah kapal mewah.

Beliau juga terlibat dalam kontroversi dengan parti-parti bersama artis terkenal di seluruh dunia.
Beliau dikatakan juga terlibat dengan pembangunan semula tapak lapangan terbang TUDM, Sungai Besi.

Jho Low menjelaskan, "Anak Rosmah (Mansor) adalah rakan saya ketika menuntut di Britain.  Saya mengenali anak Perdana Menteri dahulu, sebelum saya mengenali Perdana Menteri."

"Saya memperkenalkan ramai pelabur kepada Malaysia, justeru itu saya sering bertemu dengan PM," kata Jho Low sebagaimana yang 
dilaporkan Merdeka Review.

Malah, Jho Low mendakwa dirinya mengenali ramai "putera" di negara yang berlainan, termasuk Abu Dhabi, Kuwait, Saudi Arab dan sebagainya.

Oleh itu, Jho Low berkata dirinya mampu membawa ramai pelabur dari Timur Tengah ke Malaysia.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri program Kayuhan Amal 1Malaysia Untuk Pelajaran di Straits Quay, Tanjong Tokong, Pulau Pinang pada 25 September 2011.

Laporan ini disiarkan Kwong Wah Yit Poh pada 26 September, pada muka surat A5.

Sebelum ini, Jho Low dikatakan sebagai kenalan rapat dengan anak Perdana Menteri Najib Razak, lantas mencungkil keraguan orang ramai sama ada Jho Low berperanan sebagai proksi, berikutan kemampuan graduan Wharton Business School ini dalam mengumpul kekayaan pada umur 20-an tahun. -Harakah-


What?

What?

What?

Rosmah mansur kawan baik kepada jho low? Jho low yang habiskan beriban2 duit untuk menari dengan paris hilton? Yang kaki boros dan sangat kaya raya dalam usia yang sangat muda? Taek jho low?

Biar betul beb.

kakakakakakakakakawaaaaannnnnnnnnnnnnn bbababababababaikkkk rosmah mansur?

kah kah kah 

rosmah mansur = terkenal dengan gaya hidup mewah

jho low = terkenal dengan hiburan dan kehidupan yang mewah

jho low = rosmah mansur = best friend

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Ini bukan 

WOW.. 

tapi ini betul2 

kebabommmm

Patutlah rakyat malaysia semakin miskin di bawah najib. 

Ameno :  Kawan kepada anak ku, ialah best friendku.

9 tol, 10 pintu - terima kasih BN.

Jasa mu ku kenang sampai setelah mampos. Setelah aku mampos aku tetap akan mengenang2 jasa ko di alam kubur dan alam akhirat.

Hari sabtu
Dari ijok ke KLIA. Ada 10 pintu tol aku lalu dengan 9 darinya berbayar. Pergh. Gila babi. Jalan sekerat tol. Jalan sekerat lagi tol. Bukan lepas banyak kilometer pun. Tapi tol beratur bhai nak kutip duit. Tak pernah lagi aku ikut jalan tue nak pergi klia. 

Pasal dah lewat sangat nanti tak sempat pula nak jumpa adik aku yang nak ke london untuk sambung study so aku pun ikut le laluan tue. Tak sangka bhai. Hari tue family gua pecah rekod. Pertama kali dalam sejarah kami melalui 15  tol dalam masa 1 hari dengan 9 daripada nya dari ijok ke klia. Gua rasa nak tepuk2 tangan tanda bangga. Bangga sebab gua berjaya mengkayakan kroni bn walaupun taraf hidup gua dah masuk ke situasi makan pun kadangkala tak cukup.

Pada awalnya gua ingat satu dua tol mesti ada punya. Amat mustahil tiada tol kalau ikut lebuhraya. Ini kan malaysia bhai. Malaysia. Lue gila apa tiada tol di malaysia? Tapi gua mula tercekik bila dekat 3 kali gua kena cari singgit dalam beg.

Singgit, singgit.

Perhal?

Tol kat depan tue.

Aik? Tadi dah dua tol kan?

Yele itu tadi. Ini sekarang. Cepat2.

Tadi pun tak sampai pun 10minit. Kira baru la juga.

Cis. 3 tol kurang dari 15minit. Otak aku dah mula memaki bn dalam bahasa yang paling kesat. Agak2 larh woit nak rembat duit orang pun takan sampai 3 tol kurang dari 15minit bhai? Lue ingat gua cop duit ke apa ? Time gua mula susun ayat nak tulis citer neh dalam blog tiba2

singgit.. singgit. Cepat.

Aik? Tol lagi ke?

Ha.

Babb.. tettt <-- sekali gua teringat dilarang memaki di hadapan orang neh. Nanti gua kena sepak pula. Heh.

Macam mana larh orang malaysia neh leh sabar dengan bn kan?

Tah. Nah singgit.

dua.. dua....

Nah.

Fackyyyy... mencarut dalam akal. Gua mesti tulis benda neh dalam blog. 4 tol bhai. 4 tol gua lalu dalam masa kurang 30minit.

Singgit.. singgit..

perhal? takan tol lagi? <-- gua nak fikir pun tak senang.

yele..

nah. <-- celaka lue bn. 5 tol dari ijok ke klia. Takan nak gua lepas 10 tol baru gua sampai klia kot?

Sekali betul bhai. Gua lalu 10 pintu tol dengan 9 daripada berbayar.

kah kah kah

Padan muka gua. Gua kena buli dengan bn. Gua tatau nak buat sign apa dah masa tue. Nak nages ke nak marah ke ataupun nak bunuh diri kat bangunan rasmi bunuhdiri sprm. 

kah kah kah

Gila. Lepas dah habis tol gua berhadapan dengan traffic jam. Arhh sudah. Dah penat2 bayar tol ingatkan jalan aman damai rupanya jem tetap jem. Gua masa tue rasa nak cekik semua orang yang undi bn. Siyes cakap. 9 tol? 10 pintu? Jasa bn? Yeah. Bullshit. My foot larh U. 

Ameno : lue mampos wa aman, wa aman maksudnya lue mampos.

Monday, September 26, 2011

Kartun terbaru dari utusan pasal hudud.


Utusan lukis kartun pasal hudud larh weh. Kartun tersebut korang leh tengok kat atas neh. Aku rasa dia nak perli pas dan tgna sebab memainkan semula isu pelaksanaan hudud. Dorang nak bagitau kat pembaca dorang bahawa tgna dan pas hanya menjadikan hudud sebagai retorik politik. Tapi masalahnya jangan mimpi larh orang nak percaya sangat pada cakap2 utusan neh. Silap2 utusan kena taboh balik pasal dah kerapkali suka sangat menipu dan menfitnah. So macam mana orang nak percaya kat ko utusan? 

Sebenarnya aku cadangkan kerajaan pusat hapuskan apa2 sahaja halangan yang menyebabkan pas kelantan tidak dapat laksanakan hudud. Then kita tengok dorang buat ke tidak undang2 neh. Lepas tue baru lah kita marah dorang kaw2 kalau dorang tak laksanakan hukum hudud, amacam? Okey kan. Bagus. 

Aku pun tak sabar nak tengok tolak menolak sesama pengamal islam neh. Drama neh best. Tukang lukis kartun neh yang tak best. Sebab dia lupa nak masukkan kata2 najib pasal hudud. Apa larh. Komen dan respon mca serta gerakan pun dia tak masukkan. Lupa ke apa?

Respon pas disini

Ameno : utusan neh paper bangsa melayu sebab tue dia mudah lupa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...