Kaki melawan

Jika ada apa-apa pertanyaan/iklan/berita sila hubungi saya disini orderonline2010@gmail.com.

Ads

Thursday, March 31, 2011

Poco-poco : Haram, harus atau okey?



Isu poco-poco neh sebenarnya membuatkan aku tergelak sendiri. Bukan apa, walaupun aku dah TULIS dengan JELAS bahawa aku BUKAN SOKONG POCO-POCO ataupun PENARI POCO-POCO tetapi masih terdapat individu yang TIDAK FAHAM BAHASA bahawa apa yang AKU  nak HURAIKAN di sini ialah KECELARUAN FATWA!

Kat sini aku tulis balik dengan TERTIB agar individu yang TIDAK FAHAM itu boleh FIKIR dengan TELITI isu fatwa poco-poco ini.

1. Harussani kata ia haram.

2. Harussani kata ia haram di PERAK sahaja. Baca sini.

3. MAZA kata ia harus.

4. Ulasan panjang lebar MAZA boleh baca di sini.

5. Harussani kata ia haram sebab ada roh-roh kristian. Dalam erti kata lain ianya ada unsur-unsur pemujaan.

6. Bukan haram sebab ianya membentuk salib ataupun mendekati perzinaan.

7. Jadi di sini dalam kepala hotak harussani ialah begini ;

poco-poco itu ada ritual kristian - ditarikan oleh orang islam - ini tidak blh kerana meniru budaya orang kristian - baiklah kita keluarkan satu fatwa iaitu haram - haramkan ia di perak kerana kapasiti "saya" sebagai mufti perak, kerana kuasa "saya" hanya tertakluk di perak sahaja lah.

8. Kemudian nya ustaz maza memberikan pandangan yang berbeza. Dalam kepala hotak ustaz maza pula begini ;

poco-poco itu ada ritual kristian - menjurus kemaksiatan -  haram

poco-poco itu tiada ritual kristian - menjurus kebaikan -  harus

9. Kemudian ustazah mashitah pula muncul. Dia kata tiada masalah. Baca sini. Dalam kepala hotak ustazah mashitah pula begini ;

poco-poco itu tiada ritual kristian - poco-poco ialah senaman - mengumpulkan kakitangan kerajaan wanita di satu kawasan pada hari cuti untuk berpoco-poco - release tension - jadi poco-poco = okey - di perak = haram sebab harussani keluarkan fatwa ia haram - kerana apa? mungkin step dan ritual poco-poco di perak berbeza dengan poco-poco di negeri lain. 

10. So ini ialah kandungan tiga kepala hotak orang yang arif dalam ilmu agama. Bukan kepala aku. Bukan kepala otak korang. Kesimpulan nya ialah ;

- Poco-poco cuma haram di perak, maka ini bermaksud selain dari perak, kita [penganut islam] boleh berpoco-poco di negeri lain.

- Orang islam perak tidak boleh mengangap bahawa poco-poco haram di seluruh negara.

Baiklah. Lepas tue ada cakap begini kat aku ;

What the hell!!! Daripada ko poco-poco lebih baik ko bersolat. Bersolat tue senaman beb. 

Jawapan baik aku?

Helo kawan, dalam dunia neh kita tak perlukan 24 jam untuk bersolat. Ada masa yang diperuntukan untuk bersolat, untuk makan, untuk rehat, untuk tidur, untuk apa-apa lah. Ada makcik-makcik kat tempat aku neh mereka menari-nari seminggu sekali. Mereka buat dalam dewan. Ada beberapa peraturan dan lelaki dewasa tidak boleh ikut serta. 

Tujuan mereka menari ialah untuk release tension. Bukan poco-poco je ada. Ada macam-mana tarian. Yang paling kerap mereka buat ialah menari  "caca"

Aku pernah ikut serta sekali. Tapi tak menari sebab aku segan. Aku rasa macam orang bangang menari beramai-ramai. Sebab itu aku tinggal.

Jadi adalah tidak adil untuk kita menghina dan menyifatkan makcik-makcik yang ikut serta itu sebagai ;

- jahil agama
- tidak bersolat
- tidak menutup aurat

Kita kalau nak larang orang daripada berpoco-poco pun kena bagi sebab yang kukuh. Apa sebab kukuh yang korang ada untuk halang orang lain dari berpoco-poco? Fahamkan betul2. Ia haram cuma di perak. Selain dari perak, bukan hak korang nak larang atau pandang serong pada peserta poco-poco. Ini juga bermaksud, apabila kita keluar dari perak, larangan bahawa poco2 itu haram tidak sah.

Boleh je tak suka pada poco-poco tetapi tak boleh nak halang orang lain dari suka pada poco-poco sebab ia bukan haram untuk malaysia. Melainkan ada fatwa mengatakan poco-poco haram untuk seluruh malaysia, maka kita penganut islam kena ikut lah.

Namun, kena faham. Selagi fatwa seperti ini berterusan di malaysia selagi itulah kecelaruan akan wujud. Ada negeri kata haram. Ada negeri kata okey. Ada negeri tak kata apa-apa. Bagi aku, untuk memudahkan cerita, jabatan agama islam bagi seluruh negeri haruslah bersepakat dan kemudian mengeluarkan fatwa yang senada. Ini lebih baik.

Jawapan jahat aku?

Ko daripada memekik dan melalak macam orang meroyan, pergi solat lah lagi baik. Tak pun berzikir. Tak pun bersedekah. Tak pun bantu orang susah.. tak pun buat bodoh. Lagi bagus. Heh.


Ameno : Isu simple tapi masih ramai yang tak faham point  sebenar. Apa kes?

Hot! Ustazah mashitah : Poco-poco hanya senaman!!



Kan aku dah cakap. Fatwa pasal poco-poco neh bakal mengundangkan kekeliruan. Tapi ada pula anom-anom yang marahkan aku segala bagai kat sini. [baca situ].

Aku bukan mempersoalkan kenapa perkara itu di HARAM kan. Aku cuma mempersoalkan sejauh mana perkara yang HARAM itu diperluaskan keHARAManya di malaysia. Itu je. Kalau dah haram kat perak sahaja, so budak-budak perak je lah takley poco-poco. Budak2 dari negeri lain boleh je. Apsal pula ada anom nak mengamuk segala bagai kat aku pula?

Baca bawah neh sendiri beb ;

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim berpendapat tarian poco-poco hanyalah sejenis tarian berbentuk senaman serta tidak perlu diharamkan di seluruh negara.


"Dari satu tempat ke satu tempat tarian poco-poco ini berbeza. Lagu pun tidak sama. Jadi besar kemungkinan ditimbulkan di Perak kerana di Perak tidak sama dengan tempat lain.
"Tapi di tempat-tempat lain yang saya sendiri perhatikan ia berbentuk lebih kepada senaman yang mana kalau nak buat aerobik itu pada orang tua mungkin agak agresif.Jadi poco-poco ini digunakan sebagai wadah untuk orang bersenam, itu yang saya lihatlah," katanya kepada pemberita di Putrajaya hari ini. 

Beliau diminta mengulas mengenai keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak untuk mengharamkan tarian itu seperti yang diumumkan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria baru-baru ini.

Bagaimanapun, katanya setiap negeri berhak mempunyai fatwa yang bersesuaian dengan negeri masing-masing, begitu juga di Perak yang sudah tentu mempunyai alasan tersendiri untuk mengharamkan tarian itu.



Harussani dilaporkan berkata tarian tersebut diharamkan kerana ia mempunyai unsur kepercayaan agama lain iaitu Kristian selain pemujaan roh dan pewartaan terhadap fatwa itu akan dibuat tidak lama lagi.

"Poco-poco itu adalah muzakarah fatwa di Perak sahaja. Sehingga kini keputusan itu belum diwartakan. Bermakna selagi itu, ia tidak berkuatkuasa.Kalau berkuatkuasa pun ia hanya di Perak sahaja kerana ia bukan hasil dari keseluruhan muzakarah mufti," kata Mashitah.
Ketika ditanya sama ada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) perlu mengkaji pengharaman tarian itu, beliau berkata ia perlu dikaji sekiranya terdapat aduan daripada rakyat.


Kalau tidak ada orang nak mengadu, jadi tiada punca kita nak mengkaji benda ini kerana tidak ada sebarang aduan yang melihat bahawa poco-poco ini associate dengan perkara-perkara yang bercanggah dengan agama," katanya.

Terdahulu beliau melancarkan prapelancaran Album Masjid: Lambang Ketamadunan Islam di Malaysia yang mempamerkan keunikan gabungan seni fotografi dan fakta mengenai masjid-masjid di seluruh negara.

Dan lepas tue baca kat bawah neh pula ;
Anonymous said... 

Banyak sebenarnya kekeliruan yang masih tidak jelas dan tidak di fahami kita... biar aku jawab persoalan penulis blog... kenapa mufit tidak keluarkan fatwa menari di kelab malam itu haram.. perlu kah kita keluarkan fatwa bahawa arak itu haram? sedangkan kita semua memang sedia maklum bahawa arak itu memang haram.... sbb tu fatwa tidak di keluarkan lagi bnyak kali... sama juga menari di kelab malam or pakai ketat2... semua dah sedia maklum bahawa perbuatan di dalam kelab malam itu haram... tetapi, tentang tarian poco2 ini... ia satu fenomena baru.... ramai yang menyangka tarian itu utk kesihatan... dalam tarian poco2 tidak diletakkan syarat perlu berpakaian seksi.... yang menjadi isu sekarang, ia sedang meresap dalam budaya kita... ada juga makcik2 yang bertudung labuh dan berpakaian sopan yang menyertai nya, kononnya nak sehat.... tapi x tahu bahawa ia adalah perbuatan salah dan haram... itu lah yang membimbangkan mufti perak... berkenaan dengan perbezaan pendapat... saudara kena faham, untuk mengeluarkan fatwa oleh majlis fatwa kebangsaan, ia perlu mengambil masa.... setiap mufti2 perlu membuat penyelidikan dan analisis dahulu... ia mengambil masa.... sbb itu mufti perak dan mesyuarat fatwa negeri mengeluarkan fatwa dahulu... sbb perkara sebegini tidak boleh ditangguah2.... cuba anda baca artikel diatas.. ada mufti perak kata ia haram di 'PERAK' sahaja??? fatwa tersebut sebenarnya merujuk kepada semua umat islam... tapi fatwa tersebut dikeluarkan diperak... kita sbg umat islam, x perlu la terbantut pemikiran sampai fikir ia di perak sahaja.. jngn nak mempolitikka agama.... Perak keluarkan fatwa dahulu, sbb ia tidak mahu tunggu majlis fatwa kebangsaan.. tapi perkara ini pasti akan di bawa kepada majlis fatwa kebangsaan... kemudia baharu ia akan dikeluarkan... kita pula, jngn la terlalu benak sngt, sampai nak tunggu majlis fatwa kebangsaan mengeluarkan kenyataan....

Dipetik dari sini

Pendapat aku masih sama seperti semalam rujuk sini. Dan macam aku katakan semalam perlu ada fatwa bahawa orang islam dilarang menari di kelab malam dan disko. Kalau nak tahu siap ada kerja penari lagi di kelab malam beb. Takan halal pula kot? Heh.

Perlu buat fatwa sebab umat islam di malaysia nampaknya dah tak nampak line haram halal lagi beb. Aku siyes cakap neh.


Ameno : Siapa benak sebenarnya wahai anom? Anda? Saya? Ataupun..

Terkini : Milo peket naik harga.


Aku baru lepas pulang dari kedai runcit. Ketika pergi kedai runcit tadi, aku beli ;

Milo peket 200gram
Susu tin
Keropok cheezel.

Waktu itu ada pemborong kat kedai tue tengah deliver barang. Ketika aku nak bayar ;
Pakcik kedai : Milo 4.50, susu tin 2.50, keropok 1.80..

Aku : Milo 4.50 ke 4.20?

Pakcik : Ha yelah, harga baru ke neh? dah 4.50 neh? tak perasan pula bila naik.

Aku : Saya beli dua minggu lepas tak silap rm4.20. Saya ingat.

Uncle : Sudah naik. sudah naik.. semua sekarang naik. Nanti itu makanan ringan pun naik. Sikit jam lagi.

Aku : Bila naik? Taktahu pun..

Pakcik : Saya pun baru tahu. Stok baru neh.

Aku : Untuk semua jenis? Besar kecik pun naik juga?

Pakcik : Entahlah saya tak check lagi.. tunggu dia kira stok dulu.

Memandangkan tiap-tiap bulan barang mesti naik, sampaikan peniaga sendiri pun tak perasan yang barang niaga mereka dah naik harga. Kita sebagai pengguna kena peka sikitlah. Kita kena tahu barang apa yang naik. Kalau kita taktahu, duit kita akan hilang macam tue je. Sebab kita tak berjimat cermat.

Memang aku tahu, korang akan cakap, korang dah berjimat habis. Sampai takde ruang nak melakukan pembaziran. Ini semua masalah kerajaan yang tidak kawal kerakusan peniaga. Aku setuju point-point korang. Tetapi nak tunggu kerajaan yang sedia-ada tumbang, kita perlukan masa. 

So, sementara nak tunggu benda itu jadi hakikat, kita kenalah berjimat cermat untuk teruskan hidup kan? Kita cakap banyak pun dah takde guna nya lagi. Barang makanan memang akan naik tiap-tiap bulan sambil ismail sabri tersengih-sengih depan tv bila tengok dafi menyanyi.

Dan aku yakin ismail sabri tidak akan war-warkan isu neh dalam media. Seperti selalu. Ismail sabri hanya akan cakap barang makanan di malaysia masih rendah berbanding negara lain. Kali neh aku ada bukti. Nanti aku scan dan upload sini. Tunggu.. 

Nota : Untuk rekod aku mmg beli milo jenis neh dan aku tak boikot product neh.

Ameno : Barang naik berat turun.

Sensasi : Logik ke poco-poco haram di perak?


Baca bawah ;

IPOH, 30 Mac: Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak yang bersidang pada 24-26 Januari 2011 lalu telah memperakukan supaya tarian atau senaman poco-poco diharamkan.

Ia dibuat atas asas ianya mempunyai kaitan dengan kepercayaan agama juga pemujaan roh berdasarkan kajian yang menyatakan ianya sering diamalkan di Jamaica serta bercirikan agama Kristian.

"Mesyuarat mengambil keputusan bahawa pengharaman ini akan diwartakan," kata Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dalam satu suratnya.

Surat fatwa Mufti Perak itu dihantar kepada Pengerusi Persatuan Kakitangan Islam Malayan Banking (PKIMB) Perak.

Sebelum ini media sentiasa sahaja menyiarkan aktiviti Perdana Menteri dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor yang sering melakukan senaman poco-poco ini khasnya di tempat awam.

Bahkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga pernah melakukan senaman ini di atas pentas bersama isteri dan pembesar negara yang lain. (gambar atas)

Baca dengan jelas. Dan fahamkan betul-betul. Poco-poco cuma haram di perak. Kalau korang nak berpoco-poco boleh keluar perak. Heh.

Sebenarnya, apa yang aku nak cakapkan ialah ;

1. Kenapa perlu wujud perbezaan fatwa antara satu negeri dengan negeri lain sedangkan mahzab kita sama?

2. Bukan kah perbezaan fatwa akan merumitkan suasana?

3. Contohnya poco-poco. Haram di perak. Tapi di negeri lain macam mana statusnya? Haram juga ke? Adakah jika hanya haram di perak ini bermaksud hanya di negeri perak je kita [orang islam] tak boleh poco-poco tetapi di negeri lain dibolehkan?

4. Sebab tue lah aku binggung dok kat malaysia neh. Even soal fatwa pun masih berserabut! Celaru. Kelam kabut.

5. Hoi.. aku bukan kutuk kerajaan. Aku kutuk sistem yang serabut neh. Faham tak?

Baik, aku kasi contoh beb.

Contoh satu ;

Aku bukan orang perak. Aku datang merantau dok kat perak. Then poco2 sekarang haram di perak aku takleh lah nak poco-ing [padahal mmg tak buat pun] di perak. Ble aku keluar dari perak, adakah aku boleh poco2 semula?

Contoh dua ;

Aku orang perak. Poco2 haram di perak. Sekarang aku keluar perak menetap di perlis. di perlis tiada fatwa pengharaman poco2. adakah aku boleh poco-ing di perlis pula?

Jika begitu, apakah kerelevantnya fatwa pengharaman poco2, rokok dan shisha di malaysia apabila ianya tidak diselaraskan?? Pening siottt..!

Selepas itu aku dengan jahatnya nak mengajak korang berfikir lagi.

Contoh satu ;

saya orang perak. saya tidak menari poco2. tetapi saya menari di disko. Menari di disko tidak haram sebab saya pergi disko cuma utk menari bukan utk minum arak ataupun melanggan pelacur. saya exercise nak kasi badan kurus je.

Contoh dua ;

saya bukan org perak. Saya pun tidak menari poco2. saya tahu poco2 tue ada roh kristian. sebab itu saya menari di kelab malam je. Di kelab malam, saya menari dangdut. Dangdut tidak haram sbb mufti tak cakap pun menari dangdut yang menghairah dan berlengok2 pinggul itu haram.

Apa maksudnya? Kenapa hanya roh kristian je patut diharamkan? Kenapa tidak tarian yg menghairahkan di depan penonton dan tunjuk b***** juga difaktwakan haram? Walaupun tiada roh kristian ttp ada roh seks yg menjurus kepada perkara yg bukan2. Malahan tidak keterlaluan jika di-umpamakan seperti tarian seks. Bezanya tak buka baju. Tapi kebanyakkan dari mereka pun pakai baju melekap2 tubuh badan, even tertutup, bentuk badan tue masih jelas terserlah.

Sebenarnya ramai orang islam pergi disko dan buat parti. Mereka tak teguk arak dan mereka kata ianya tak salah sebab disko tempat melepak. Heh.

Begitu juga dengan tarian dangdut. Mereka bebas bergelek dan berpeluk sesama mereka ketika menari. Walaupun tiada unsur kristian ttp ianya menjurus kepada unsur kemaksiatan.

Aku faham, mufti perak ada sebab nak mengharamkan ia. Tetapi cuba jangan fikir poco2 je. Fikir ke dalam sket.. Haramkan poco2 dan semua yang berkaitan. Baru tepat. 

Aku tahu, nanti korang mesti cakap, biarlah buat sikit2 dulu. Lagipun takanlah mereka taktahu disko tue haram. Sebenarnya tarian di disko dan tarian dangdut wujud terlebih dahulu berbanding poco2. Jadi keutamaan utk mengharamkan ia pun haruslah bermula dari tarian2 ini. Lagipun mmg ramai org islam taktahu masuk disko itu haram. Kalau tidak masakan seorang artis pernah berkata, dia masuk disko utk bersenam je? Heh.



Kemaskini :

Aku baca paper utusan tadi, ada individu mengatakan tarian poco2 menjurus kepada kemaksiatan sebab percampuran antara lelaki dengan perempuan. Aku tak pasti samada fakta itu betul atau tidak. Tetapi, bagi aku sendiri, benda itu merepek dan mengarut.

Bagaimana pula jika mereka wujudkan undang2 agar poco2 tidak boleh ditarikan oleh lelaki dan perempuan di satu tempat? Bukan kah ini akan selesaikan permasalahan di atas? Jika itu berlaku adakah ini bermaksud poco2 blh diteruskan? Terdapat banyak wanita berkerjaya yg menari poco2 di kawasan perak even dalam bangunan kerajaan sendiri [KEMAS] sebagai aktiviti riadah. So? Maksiat kah itu?

Jangan kasi umat islam di malaysia neh pening beb. Dah kata ada unsur2 kristian sudahlah. Kita tak payah buatlah. Walaupun cuma di perak je. Heh. Tak payahlah utusan pergi interview beberapa tokoh yg tak perlu untuk memberikan ulasan merepek lagi mengarut. Buat kena maki je beb. Heh.

Aku sendiri bersetuju poco2 diharamkan. Bukan di perak malahan di seluruh malaysia. Aku menyampah dengan org indonesia yang asyik tuduh malaysia ;

malingsia! malingsia!

ataupun

curang.. curang..

entah ble jadi laki bini aku pun confused. Heh.

So mana2 budaya indonesia neh, eloklah kita jangan amalkan dan popularkan di malaysia. Buat kena maki je dengan indonesia beb. Memang tak semua indonesia tue jahat. Aku kenal ramai. Dan ramai di antara mereka memang baik. Malahan aku pernah saksikan macam mana majikan aku mendera mental pekerja indonesia di tempat aku.

Bos aku ialah owner kilang percetakan. Dia itu perempuan cina yang kejam. Selain dari menyuruh pekerja indonesia menjaga anjing, dia juga melarang wanita tersebut bersolat dan tutup aurat.

Kakak indonesia itu mmg kesian. Aku setakat simpati je mampu. Sebagai student yang sedang kerja sementara waktu cuti sem pada ketika itu, aku takley nak buat apa2. Ini antara 3,4 kisah maid indonesia yang dipergunakan oleh majikan cina yang aku alami. Dan semua-nya majikan cina. Aku tak pernah jumpa majikan india ataupun melayu mendera pekerja indonesia islam. Mungkin korang pernah. Pengalaman kita lain2 kan.

Nota : Aku dah check e-fatwa dan aku tak jumpa poco2 haram di negeri lain. Jika korang jumpa ada fatwa tersebut dan ianya di wartakan, tolong inform aku.

Ameno : Pening kepala.

Wednesday, March 30, 2011

Meletup: Kisah sebenar pekerja estet !

Ini adalah kisah sebenar pekerja estet. 

Fakta yang korang mesti tahu.

1. Pekerja tersebut telah kerja selama 15 tahun.

2. Pekerja tersebut ialah melayu muslim.

3. Tinggal di kawasan perumahan estet ketika berkerja di estet.

4. Duduk bersebelahan orang india.

5. Di kawasan estet, mereka memiliki gaji yang sangat rendah, sehingga orang india di sana terpaksa makan anjing dan ular untuk teruskan kehidupan mereka. Kesusahan mereka semakin mencengkam sejak kenaikan barang berlaku dari penghujung tahun 2007 sehinggalah kini.

6. Di bawah ini ialah gaji pekerja estet ;




Dan di bawah ini ialah kenyataan presiden MIC ;


7. Pekerja estet kena bayar elektrik. Kepada mereka yang cakap tak perlu bayar, boleh tengok bukti di atas.

8. Setelah melakukan pemotongan itu dan ini gaji pekerja estet tinggal rm400 ++ sebulan.

9. Memang mereka ada rumah, tetapi bukan hak milik kekal. Apabila mereka berhenti kerja, mereka terpaksa pulangkan rumah tersebut.

10. Persekitaran estet juga tidak selamat dan kebanyakkan anak-anak india di estet tidak mendapat pendidikan yang sempurna. Ramai di antara mereka tercicir dan ketinggalan atas pelbagai sebab. Namun, ini tidak berlaku di semua kawasan estet.

11. Dengan gaji sebanyak itu, mampukah mereka membeli kenderaan ataupun rumah?

12. Jika mereka mempunyai 7 tanggungan dengan 5 anak yang bersekolah mampu kah mereka meneruskan kehidupan ini?

13. Oleh kerana gaji semakin lama semakin terasa kecik, dia [penyumbang slip gaji di atas] bertindak brhenti kerja dan menjadi nelayan. Ini perlu, kerana pernah tiba di suatu saat dia, isteri dan anak2 nya hanya makan nasi kosong selama 2,3 hari. Keadaan lebih teruk bila mereka makan bubur sahaja. Mereka sudah tidak mampu bertahan dengan gaji yang begitu rendah dari estet.

14. Dengan menjadi nelayan, gaji dia lebih sedikit, tetapi tiada potongan. Sekurang-kurangnya dia boleh menjadikan ikan dan udang sebagai lauk kalaupun tiada duit.

15. Beban kerja di estet teruk dan berat dan mendatangkan masalah kesihatan.

16. Pihak syarikat estet tidak pula mahu bertanggungjawab andaikata pekerja2 mereka mengalami masalah kesihatan yang kronik. Sekadar sediakan klinik kesihatan yang ubat-ubatan nya pun low quality, inikah pula nak tentukan halal atau haram.. lagilah jauh.

17. Mereka, GLC sime darby hanya mengaut keuntungan dengan mengerah tenaga orang miskin yang kurang berpendidikan. Perbuatan mereka sangat hina. Sehina pengerusi sime darby itu sendiri.

Updated :

 
Sorry nak tambah skit. Aku harap aku boleh share experience aku keje dgn ****, aku masuk as Cadet Planter. Masuk keje pukul 6.30pagi utk morning roll-call. Kekadang masa roll-call tu pagi2 pekerja2 estate dah kene maki dgnMgmt. Aku pun sedih memikirkan nasib diorng yang dah pagi2 kene sound. Pastu keje diorng teruk. Ambil contoh collection loose fruits. Sapa yg penah kutip loose fruits (buah yg gugur dari tandan kelapa sawit)? Try kutip loose fruits satu jam. Gerenti sakit pinggang..Pastu tgk gak cuaca. Kalau hujan, gaji confirm kurang. Nak tak nak, keje la terik2 panas tu. Itu belum lagi yg pakai sickle yg mmg berat. Salah kait buah, silap2 bulan potong gaji. Itu baru isu berkaitan buah kelapa sawit. Belum lagi cakap pasal field maintenance, equipment, etc. 

Lagi satu, aku tak sampai hati bila diorang panggil aku Tuan (walaupun masa tu aku Tuan Kecil je). Aku gerenti teringat kat ayah aku bila ada uncle2 ni greet aku dgn panggilan tu.

So, kesimpulannya aku nak bagitau memang kerja estate ni teruk, tapi kena ingat kalau takde pekerja2 estate yg tanam racun, kait buah, bawak pegi mill, etc jangan harap ekonomi Malaysia membangun.

Komen neh aku petik dari facebook KBSB. 

Anda buat, anda dapat. Dunia atau akhirat. Allah swt ada. Ingat tue.


Ameno : Kerja di sime darby menguntungkan ka? Pekerja2 estet dikerah bagai kuli yang tidak berharga.

Panas! Peminat sokong fasha sandha seksi !

Tadi aku selak fanpage fasha kat facebook. Sebenarnya untuk pengetahuan korang, aku dulu like fanpage fasha sebab aku "minat" dia. Then selepas beberapa bulan aku asyik komen, dia pun dah jemu agaknya lalu dia blocked aku. Aku kecewa tahu. Siyes. Terus terang dah neh. Harap fasha boleh unblock aku balik. Aku setia je minat dia per. Heh.

Peh tue aku nampak fasha posting benda alah neh, baca bawah ;

Lepas tue aku saja lah klik nak baca komen-komen kat bawah tue ;




Setelah aku membaca dengan teliti setiap komen-komen di atas, aku dapat menyimpulkan bahawa ;

1. Fasha sandha dedahkan aurat. Dan ia adalah hak fasha. Korang jangan sibuk kutuk.

2. Keseksian fasha adalah anugerah tuhan. Dalam erti kata lain, mungkin peminat maksudkan bahawa tuhan suruh fasha utk berseksi.

3. Kemenangan fasha dalam carta artis paling seksi ialah disebabkan anugerah tuhan terhadap fasha akibat fasha selalu difitnah macam-macam. Dalam erti kata lain, kalau anda difitnah, mungkin anda akan dapat hits undian tertinggi untuk artis paling seksi, artis paling suka minum arak, artis paling pandai mabuk, artis paling hebat menari disko dan sebagainyalah.

4. Orang islam boleh suka, berbangga dan meminati keseksian fasha sandha dan boleh mengucapkan tahniah kepada fasha sandha sebagai galakan dia menangi carta artis paling seksi di malaysia.

Hebat!!!!! Aku pun mao di puja seperti ini. Kalah "pujaan" terhadap Nabi saw itu sendiri.

Hebat!!! Peminat fasha pun seberani fasha rupanya..

kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

Klik sini utk lihat sendiri jawapan fasha pasal keseksian dia.


Ameno : Mereka sedar ke apa yang mereka komen tue?

Tuesday, March 29, 2011

Hot! Bekas menteri umno hina Alquran!

Aku tidak akan komen panjang entry neh. Tetapi sebagai orang islam, aku, ko dan kita semua [penganut islam] tahu sangat bahawa ;

1. Alquran ialah kitab suci tak kira baru ataupun berusia lama [rupa luaran]

2. Apa penting dalam Alquran ialah hikmah yang terkandung di dalam nya.

3. Alquran dibentuk-kan dalam keadaan zat yang kita boleh pegang tetapi meskipun Alquran berusia lama dibakar [bagi mengelakkan di pijak2, disalahgunakan pada masa akan datang] zat hikmah yang terkandung dalam Alquran tak akan hilang.

4. Alquran bukan individu. Ia adalah kalam Allah swt. Kalam = kata-kata. Yakni bermaksud Alquran ialah kata-kata langsung dari Allah swt [yang disampaikan menerusi malaikat] kepada umat manusia. Alquran dibekalkan oleh Allah swt kepada kita sebagai pembimbing untuk menerangkan kepada kita bagaimana harus kita selusuri kehidupan alam ini mengunakan pelbagai akal. [akal iman, akal logik, akal hukum, etc]

Baca bawah ;

Kita dah faham sangat penghinaan mereka terhadap ulama. Cuma kita tak faham apa kena mengena Alquran dalam kebencian dia terhadap Nik Aziz? Nik aziz bukan Alquran pun. Gila ke menyamakan ulama = Alquran pula..? Bodoh ke dia neh? Kalau tak suka nik aziz pun, jangan babitkan Alquran.

Aku tak galak sesiapa pergi hina nik aziz. Aku cuma cakap, kalau tak suka nik aziz, jangan babitkan Alquran. Itu je.

Neh sambungan petikan di atas bagi mereka yang nak bacaan penuh ;

Kalau sekiranya Nik Aziz tidak dapat memberikan jawapan yang jelas dalam soal ini saya harap Nik Aziz tidak akan merasa tersinggung apabila beliau dianggap sebagai ulama politik yang hanya pandai memutarbelit keadaan sebenar untuk kepentingan parti sahaja.”
Zam yang juga penyandang Karyawan Tamu Institut Pemikiran Tun Mahathir di Universiti Utara Malaysia (UUM) akui bahawa sememangnya Nik Aziz mempunyai kekuatan dalam mengelirukan masyarakat sebagai seorang yang banyak membuat fatwa-fatwa yang boleh menimbulkan salah faham kepada umat Islam.
“Umpamanya Nik Aziz pernah menyatakan bahawa orang-orang yang menuduhnya harus menjawab kepadanya di akhirat seolah-olah dia orang benar dan banyak lagi, malah dia pernah menyatakan bahawa saya ini budak celaka. Saya terkejut bagaimana dia sebagai seorang ulama boleh berkata demikian.”
Tambahnya lagi, kebiasaannya apa juga yang dikatakan oleh Nik Aziz akan mudah dipercayai lantaran sikapnya yang meyakinkan orang kerana bijak bermain retorik.
“Nik Aziz tidak menukarkan imejnya dari sejak dia jadi anggota Dewan Rakyat pada tahun 1963 hingga sekarang dari segi pemakaian dan mengajar agama sedangkan orang lain bertukar. Ini adalah sesuatu kekebalannya tetapi disebaliknya pelbagai pembohongan dengan perkara yang tidak logik dan fatwa-fatwa yang tidak betul telah dikeluarkan.
“Pemimpin Pas ini tidak sedar bahawa segala sebutan mereka itu telah mendedahkan imej mereka sendiri dan ini jelas apabila kita nampak ketakutan mereka malahan video-video caci maki mereka terhadap pemimpin kerajaan juga hilang dari pasaran ketika itu apabila pendedahan secara meluas dibuat oleh media,” katanya.
Terangnya lagi, ini secara tidak langsung telah membetulkan akhlak mereka ketika itu kerana apa yang mereka katakan dulu, mereka tidak lagi sesuai dengan keadaan sekarang, apatah lagi sikap mereka yang berubah-ubah.
Mereka ini bukanlah ulama sezaman tetapi ulama-ulama kuno yang kolot dan ketinggalan zaman,” tegasnya lagi. - MediaUMNO

Ameno : Dulu hina ulama, kini hina Alquran.

Hot! Parpukari dah bertaubat dan pergi haji!

Ini ada satu cerita. Aku nak share cerita special neh ngan pembaca-pembaca amenoworld yang terbukti baik-baik belaka melainkan amenoworld je yang jahat sangat-sangat.

Tengok bawah ye ;




Lepas tue tengok bawah plak ;





Lepas tue kan, aku nak korang baca perbualan bawah neh ;

wartawan : betul ke gambar tuan yang tersebar di internet tue?

tuan besar : saya minum arak ke dalam gambar tue? ada nampak saya minum? ada nampak saya minum ke dalam gambar tue?

Cerita best dah habis.

Sumbangan gambar : Topeng perak unmasked

Nota tambahan : Parpu kari memiliki wajah melayu 100% pure. Heh. Mana ada rupa india ke keling ke apa ke.. patutlah parpu suka ejek kaum india.. heh. 

Ameno : Manusia yang dah bertaubat kita jangan kacau. Kita cuma kacau mereka yang berlagak alim tetapi sebenarnya tak alim. Heh.

Monday, March 28, 2011

Hot! Rosmah Mansur pakai tudung.

Perghhhhhhh.. rosmah pakai tudung bhaiii.... perghhhhh aku cuma mimpi je beb..

kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah..

lepaklah.. kita gurau2 tambah mesra kan? Acececehh.. takan marah kot?

Berikut di bawah ialah gambar datin rosmah bersama isteri pegawai brunei. Sila tengok dan teliti baik2.

Perasan tak ada seseorang yang menyerupai wanita cina yang tak pakai tudung tapi masih berpakaian sopan yang paling hujung sekali bahagian kanan?

Yang tak pakai tudung pun sebab dia bukan islam [dipercayai]. Di brunei ada menteri/pegawai cina juga. Tapi tengok macam mana mereka boleh hidup harmoni. Mudah. Orang islam berperangai macam orang islam, maka org bkn islam akan respect mereka secara automatik.

Dan rosmah mansur ialah satu2 wanita islam yang memang slumber habis tak pakai tudung. Tak pernah menyesalnya brunei, bila tak masuk malaysia. Yang menyesal ialah aku, kerana pemimpin malaysia suka maksiat. Itupun untuk duit. Cis.. memalukan.

Ameno : Brunei maju, aman dan sempurna walaupun mereka takde kasino, takde arak dan takde disko. Heh.

Hot! Fasha artis paling seksi di malaysia!



Paper metro semalam telah membuat satu kajian [baca pengakuan metro di atas] berkenaan artis paling seksi di malaysia. Senarai artis seksi telah ditetapkan oleh harian metro sendiri.


Berdasarkan kepada cara harian metro membuat pemilihan, jelas harian metro memilih mereka kerana kesemua artis di atas memang terbukti mendedahkan aurat mereka secara berani.


Harian metro tidak memilih mereka atas sebab-sebab yang lain. Harian metro tidak memandang mata fasha sandha sebagai seksi, ataupun hidung rozita che wan sebagai seksi. Tidak. Sebaliknya kerana mereka tayang aurat. Buka dada. Banyak benda tersembul keluar. Benda tersebut WAJIB di tutup. Bukan nya WAJIB dibuka buat tayangan umum. Heh.


Aku tak faham tujuan harian metro buat benda alah neh. Orang kalau buat kajian mesti nak mencapai sebab tertentu. Tetapi apa yang harian metro neh nak capai, aku taktahu. Berdasarkan kepada cara wartawan harian metro neh menulis mengenai topic di atas, mereka takde pun nak serap unsur2 dakwah. Mereka malahan bangga bila kajian mereka mendapat sambutan yang hangat.


Katakanlah aku wartawan dan aku buat kajian di atas. Hasil keputusan kajian tersebut aku serahkan kepada artis untuk mereka komen, kemudian hasil komen tersebut aku beri kepada mana-mana pakar motivasi agama untuk komen balik. Kemudian aku siarkan ke dalam paper, dan tengoklah reaksi artis2 neh, kalau mereka tak malu, tak terjun bangunan, ataupun tak tutup muka selama lapanbelas bulan, memang sah, sahlah artis tersebut dan malaikat ilham sudah tidak bersahabat akrab lagi. Heh.


Tetapi harian metro seperti mengalakkan mereka untuk bertambah seksi seksa lagi. Komen artis dan peminat mereka pula sangat tidak matang. Cuba kalau harian metro buat kajian macam neh ;


1. artis paling rajin berdakwah
2. artis paling sempurna tutup aurat
3. artis paling layak jadi contoh masyarakat
4. artis paling bijak bergaya tanpa tayang aurat
5. artis paling pandai mengaji
6. artis paling cerdik bergaul tanpa perlu pergi disko
7. artis paling sopan dalam penampilan tanpa warnakan rambut


dan blablabla.. sebagainya. Cuba buat. Kami nak tgk siapakah pemenang. Adakah dari 1 - 7 jawapan nya ialah wardina saffiyah? Ataupun hafiz hamidon? Ataupun mungkin irma hasmie? inteam? rabbani? raihan? akil hayy? waheeda? silap2 maher zain pun termasuk skali ye tak?


Dan akibatnya, artis2 yg tak menang ataupun tidak tersenarai akan rasa malu yang amat. Ya ampun.. teruknya persepsi wartawan dan peminat terhadap aku. Sedikit sebanyak ini akan membuatkan mereka rasa terhina dan tersisih. Ini tidak, buat undian mencari siapakah paling seksi nampaknya tidak memberi apa2 kesan sebaliknya mengalakkan mereka dan membuatkan mereka sedar yang mereka sebenarnya ada followers dan diminati kerana keseksian.

Ada orang fikir, alah sekadar seksi, biasalah dalam industri hiburan tanahair. Bagi mereka maksiat dan hiburan satu entiti. Siapa cakap industri hiburan ialah industri maksiat? Sendiri yg memaksiatkan hiburan. Sendiri yg salah. Jangan pandai2 kata hiburan itu maksiat. Sendiri yg cari peluang buat maksiat melalui hiburan. Bukan tak boleh buat industri hiburan menjadi industri dakwah.


Cuma mereka [majoriti pemaksiat] dalam industri hiburan je takmo. Bagi mereka pengukur industri hiburan malaysia haruslah berasaskan hollywood ataupun bollywood. Tak pernah ada akal nak menjadi ikutan orang. Hanya ada akal untuk mengikut orang. Melayu or me-LAYU? Phetatic. Heh.


Kajian di atas bukan tak boleh buat. Buatlah. Tapi kena cipta tujuan juga. Bukan buat untuk mengalakan artis seksi. Tapi harian metro buat untuk membuatkan artis merasa seronok ble mereka di iktirafkan seksi. Boleh pula artis rasa bangga bila di iktirafkan seksi. Namun, rozita che wan nampaknya tak bangga ble di iktirafkan seksi. Mungkin atas faktor usia, maka jawapan rozita lebih matang.


Jawapan tak matang fasha neh memang spero. Otak dia memang totally out. Jenis manusia tak boleh pakai. Jenis artis yang tak boleh di puja. Melainkan dia insaf dan ubah diri macam wardina dan irma hasmie.


Kalau dia jadi macam tue, kemuliaan sendiri akan terbang kat dia sebab orang2 islam di malaysia neh sangat cool. Kita tak kesah pun sejarah lampau mereka. Kita hanya pedulikan perkara terbaru mereka. Dan jika mereka baik, baiklah pandangan kita. Dan jika mereka seteruk fasha, maka teruklah bahasa maki kita kepada mereka. Nasiblah. Sapa suruh seksi berani mati? Heh.


Baca kenyataan si fasha kat bawah neh ;




Seksi anugerah semulajadi? Bangang kah dia? Seksi ialah sendiri pandai2 nak buka aurat. Bukan anugerah semulajadi. Sebaliknya anugerah nafsu. Lue ikut nafsu. Dan dia siap cakap seksi itu tak boleh dinilai secara serong dan negatif. Adoiii rosak betullah minah neh.


Woii fasha sandha,


kalau lue tutup aurat, dan orang masih panggil lue seksi lagi, aku boleh faham jika ketika itu seksi dikatakan anugerah semulajadi. Mungkin tang mata ke, tang bibir ke, apa2 lah yang berkaitan.


Tapi masalahnya ko tayang aurat. Tang mana satu aku nak pandang positif wahai pompuan bongek [fasha, jika ko dah bertaubat kelak, mohon ko maafkan aku] ? Aku tak mampu. Aku cuba juga semalam. Tapi hasilnya aku tergelak sorang2. Then aku ditegur oleh seseorang.


orang menegur : Apahal neh? tiba2 gelak je macam org tak betul. apa yg paper tue tulis?


aku : takde apa, lawak sangat. fasha sandha soh org jgn pandang negatif atas imej seksi yg dia bawa


orang menegur : kalau tak pandang negatif, nak pandang apa? pandang t**** dia ke? pompuan bodoh mcm tue jangan bacalah citer2 dia. buat dapat dosa je. tgk gambar dia pun dah dapat dosa. lagi baca citer dia buat apa? tue pasal anak2 muda zaman sekarang terikut2 buka sana buka sini. pasal ada sifu macam dia. mengalakkan lagi org buat maksiat.


aku : hahahhaha... saja je aku baca.


orang menegur : yelah. saja2 je ko dapat dosa nanti.


Hampeh. Aku kena ceramah. Setepek kat dahi aku. Neh dia belum tahu aku mengumpat fasha dalam blog. Kalau dia tahu, mesti kena ceramah punya. Confirm!


Beginilah akibatnya kalau kita berkawan ataupun bersedara dengan orang alim. Kita nak buat jahat pun rasa takut.  Bukan takut kat Allah swt je. Kat manusia sekali. Takut kena mengata dan takut kena marah.

Tapi si fasha neh dah hilang rasa takut. Rasa malu usah cakaplah. Dah lama pupus gamaknya. Takut pada Allah swt langsung tak wujud. Takut pada tohmahan manusia pun dah lenyap. Kalau kita maki dia, dia cakap dia dapat pahala. kah kah kah.. pompuan bodoh.


Dia fikir buat maksiat tue dapat pahala ke? Dia tak fikir perlakuan maksiat dia akan mendatangkan maki. Bukan dia takde buat apa2 kita terus maki. Tak. Pasal dia terang2 buat maksiat, kita maki lah sebab pemimpin kita pun tak peduli nak hukum dia. Dia dapat saham neraka, pemimpin pun dapat saham neraka.Takde yang terlepas. Dari bersubahat sampai bersahabat seme kena heret sekali. Heh.


Dan kepada peminat2 fasha bongek. Korang berhentilah minat artis bangang macam neh. Aku sebenarnya taktahu kenapa korang minat dia. Tetapi kalau minat dia semata2 kerana tubuh badan dia yang seksi tue aku cadang rentikanlah. Cuba bayangkan tubuh badan fasha tue ialah ular. Cepat. Bayangkan. Masih minat lagi tak? Itulah dia ular yang akan datang membelit kat kubur kita nanti.


Ular belit aku pasal aku mengumpat fasha. Ular belit korang pasal korang puja fasha. Mungkin ular aku kecil. Pasal sehebat2 aku mengata fasha pun, aku mengata atas perbuatan jahat dia. Daripada korang sehebat2 korang memuji fasha, korang memuja kemaksiatan dia. So apa citer?


Ameno : Main ular kena patuk whorr..

Sunday, March 27, 2011

Cara-cara nak bunuh anwar ibrahim.


Aku ikhlas nak share benda neh dengan orang yang ada niat untuk melenyapkan anwar ibrahim dari industri pempolitikan di malaysia. Berikut ada beberapa cara yang korang boleh fikirkan untuk memastikan anwar ibrahim hancur dan hilang terus daripada arena politik malaysia.

1. Dedahkan kandungan rakaman video seks yang membabitkan anwar ibrahim.

Sekarang orang tengah kecoh isu skandal video lucah anwar ibrahim. Ini isu yang sangat baik. Polis dah ada vcd yang dimaksudkan. Namun masih ramai rakyat malaysia tak mempercayai skandal zina yang membabitkan anwar ibrahim. Ini berlaku kerana sebelum ini kerajaan telah terbukti banyak kali memfitnah anwar ibrahim melalui kes liwat yang jelas bangang. 

Kes liwat I memang mengarut. Kes liwat II juga begitu. Apatah lagi pelakon yang di liwat kelihatan happy. Itu belum masuk apabila pelakon yang diliwat sempat berjumpa najib, rosmah dan ezam selepas dipercayai liwat. Itu belum masuk bukti pelakon liwat yang memuji dsai dalam blog dua hari sebelum diliwat [Untuk rekod, pelakon liwat cakap dia kena liwat sebanyak 9 kali dan kejadian liwat 28 jun ialah hari terakhir dia diliwat]. Itu pun belum masuk ketidaklogikkan pelakon liwat sanggup pakai seluar yang dihadiahkan oleh individu yang dia tuduh sebagai peliwat. Itupun belum masuk spender lembab yang diambil dari rumah bekas tunang pelakon yang diliwat. 

Pendek kata semakin lama mengarut skrip liwat neh. Dan semakin banyak pekung yang terbuka semakin terserlah kebangangan kerajaan apabila beria-ria mempertahankan kes liwat II tetapi mengabaikan kes rogol, kes bunuh, kes rompak dan pelbagai lagi kes jenayah yang lebih besar. Dan kebangangan kerajaan lebih terserlah apabila sanggup membela saiful yang diliwat namun masih happy, tetapi mengabaikan pula pelbagai penderitaan mangsa jenayah yang lain. Ada yang dibakar, ada yang dibunuh dengan zalim selepas dirogol, ada yang dibunuh dengan kejam tanpa sebab, ada yang hilang, ada yang didera dan macam-macam lagi jenayah. 

Tetapi dimanakah polis untuk mereka? Dan dimanakah badan kehakiman especially gani patail untuk membela mereka dan memastikan penjenayah yang melakukan perbuatan tersebut dihukum? Di mana? Adakah seluruh otak mereka tertumpu kepada kes liwat II? Heh.

Memandangkan kes liwat II sudah memasuki zaman "kerajaan cakap apapun kena booo" maka eloklah polis mendedahkan rakaman video seks yang membabitkan dsai. Isu nya simple. Kalau ahli parlimen boleh tengok, maka apa sebab rakyat tak boleh tengok? Kalau ahli parlimen disuruh tengok untuk memastikan perkara itu benar atau tidak, maka apa sebab rakyat tidak boleh menilai perkara tersebut pula? Kalau ahli parlimen pada hari ini menafikan itu adalah dsai, maka sampai bilakah penafian mereka akan bertahan? Bagaimana pula kalau 2,3 tahun akan datang tiba2 mereka tukar fikiran dan mengatakan pembuat zina dalam vcd tersebut adalah dsai pula?

Maka di sini saksi mata memainkan peranan yang penting. Kerajaan perlu mendedahkan kandungan video seks terbabit. Sebarang alasan tidak akan diterima. Selagi mereka menyorok kandungan rakaman tersebut selagi itu nama mereka akan terus busuk dan dikecam hebat oleh rakyat. Ini terjadi kerana bukan sekali dua mereka bermain fitnah. Bukan perkara baru mereka menfitnah dsai. Ianya satu fakta, sebab itu bila mereka mendedahkan bahawa dsai terlibat dalam skandal zina, manusia bodoh mana yang akan mempercayai kata-kata mereka?

Nah.. pendedahan skandal zina yang membabitkan dsai tidak menjatuhkan dsai. Sebaliknya menjatuhkan maruah kerajaan. Adakah kerajaan rela menerima makian rakyat? Kalau perkara [rakaman seks] itu benar, maka sila tayangkan kepada umum. Kerajaan dan polis nak takut apa? Umum berhak memilih dan menentukan pemimpin mereka. Kami mahu bukti. Aku tak percayakan polis. Aku tak percayakan badan kehakiman di malaysia. Ahli parlimen pun aku tak percaya. Aku hanya percayakan saksi mata aku. Untuk itu aku kena tonton sendiri.

Lagipun kerajaan tak berhak menghakimi moral anwar ibrahim. Ini kerana bila bercakap soal moral umno terpaksa memikirkan pelbagai moraliti umno yang buruk pula. Antaranya isu rahim tamby chik rogol budak bawah umur, video seks chua soi lek, badan kehakiman yang corrupted, campurtangan kerajaan dalam siasatan polis, rekod altantuya yang hilang dari  imigresen, penyelewengan pkfz, keruntuhan pelbagai bangunan termasuk stadium, makmal sekolah, bumbung parlimen dan keretakkan mrr2.
 
Itu belum masuk lagi kes adun yang bunuh diri ataupun ditemui mati dalam bilik hotel. Jangan dilupakan isu menteri umno yg terkait dengan skandal rogol amah ataupun gay. Kesemua di atas ada kaitan dengan moral. Samada rasuah, tidak amanah, menipu, berzina ataupun gayying semua cukup.

Oleh yang demikian,  hanya rakyat je yang berhak menilai video lucah dan anwar ibrahim. Umno dan kerajaan, jangan masuk campur. Heh.

2. Dedahkan 18 klip lucah yang membabitkan anwar ibrahim.

Ummi hafilda dalam satu kenyataan memberitahu bahawa dia tahu ada seseorang yang menyimpan 18 bukti klip lucah anwar ibrahim. Baca sini. Fuhh. Banyak tue bhai. 18 kliplucah. Bukan satu, bukan dua tapi ada lapan belas klip lucah. Ini hebat!

Ke mana ummi menghilang selama ini aku tak tahu. Mungkin juga anwar ibrahim kurung dia di sesuatu tempat. Tetapi aku tak peduli. Yang aku tertarik ialah 18 klip lucah. Lantaklah kalau korang nak kata aku gila video seks. Aku sikit pun tak heran. Yang aku heran bila ummi nak dedahkan klip seks terbabit. Mendedahkan klip seks terbabit akan menyebabkan dsai jatuh bertangga-tangga. Bukan satu tangga. Tapi bertangga-tangga. Bukan senang nak cipta konspirasi. Tapi kalau pemimpin sendiri yang mendedahkan kelemahan diri, mereka akan jatuh sendiri. Tak perlu bantuan konspirasi pun. Heh.

So disini kelebihan berpihak kepada umno + kerajaan. Ummi tahu siapa yang simpan benda tue. Apa yang perlu ummi buat ialah pergi minta salinan tersebut. Kalau individu terbabit enggan berkerjasama, maka biar polis yang rampas semua klip lucah terbabit. Polis, untuk menjatuhkan dsai, mereka memang cekap. Kita tak perlu ajar. Heh.

Selepas itu dedahkan klip lucah terbabit kepada umum. Tanpa perlu umno bersusah payah memecahkan kepala hotak menjatuhkan dsai, kerana ini jalan yang paling mudah untuk dsai undur diri.
3. Kurung anwar ibrahim dalam rumah / penjara.

Jika kerajaan tiada bukti bahawa dsai terlibat dalam skandal liwat dan zina [seperti di atas] memanglah sukar untuk kerajaan menyakinkan rakyat bahawa perkara di atas adalah benar. Sepertimana yang aku cakapkan tadi, rakyat bodoh mana yang akan mempercayai kerajaan tanpa bukti? Akhirnya kerajaan juga yang akan dikecam dan diherdik bertubi-tubi oleh rakyat marhaen.

Oleh itu, adalah lebih baik jika kerajaan bersikap gentlemen dan berani. Hentikan segala konspirasi dan tunjukkan aje sikap sebenar. Rakyat akan mengutuk pendirian kerajaan yang sangat plastik, tetapi mungkin akan ada rakyat yang hormat pada kerajaan yang melakukan tindakan secara terang-terangan.

Untuk itu, lebih baik tangkap dsai dan kenakan perintah berkurung dalam rumah. Pastikan dia tiada akses internet. Untuk lebih kejam, larang dia bertanding dengan mengubal ataupun mencipta undang2 yg merepek yang menyebelahi kerajaan. Kerajaan memang pakar dalam merepek melalui undang2. Perkara neh tak perlu di ajar lagi. Tengok sahaja akta ISA sebagai salah satu contoh. Kalau nak lagi boleh baca perjalanan kes aminulrashid. Ada pernah kerajaan bersalah? Tak pernah bhai. Sebab tue walaupun diherdik kerajaan tetap slumber tahan kartun zunar. Mereka tak pernah kesah apatah lagi peduli.

So kalau menahan anwar ibrahim atas sebab-sebab merepek sekalipun, not a big deal for them even for us [rakyat]. Kalau ada rakyat yang memberontak, gunakan sahaja polis dan fru untuk menghentam rakyat. Aku yakin ini kepakaran mereka. Malahan di iktirafkan diluar negara. Check dengan pdrm sendiri kalau tak percaya. Malaysia memiliki polis yang terbaik kerana bijak menanggani para pendemo. Heh.

Mengantung dsai masuk parlimen selama 6 bulan [kini tinggal lagi beberapa bulan je] belum cukup.Enam bulan bukan tempoh yang lama. Ianya sekejap. Pejam celik, pejam celik tahu-tahu je dah enam bulan. So takan lepas enam bulan kerajaan perlu perah otak untuk cipta konspirasi lain pula? Takan nak cipta konspirasi anwar ibrahim merogol maknyah? Mampos orang percaya. Buat bahan kena gelak je bhai. Konspirasi liwat I dan II dan zina I pun orang dah kutuk kerajaan macam-macam. Heh.

4. Bunuh anwar ibrahim.

Upah pembunuh upahan dan bunuh anwar ibrahim. Cari waktu yang sesuai untuk membunuh anwar ibrahim. Culik anwar ibrahim sebelum bunuh tak relevan. Takut nanti tertinggal bukti-bukti yang tidak sepatutnya. Perlu di ingat, bukan semua polis ialah pro kejahatan. Ada di antara mereka yang berkhidmat kerana Allah swt. Jika berkebetulan kes siasatan ini diterajui oleh polis yang amanah maka sang bakal pembunuh dsai akan bermasalah besar.

Oleh itu lakukan tindakan pembunuhan on the spot. Samada tembak sampai mati ataupun bom hingga hancur. Pilih dua. Mereka yang ada cita-cita untuk melupuskan anwar ibrahim memang berkelayakan untuk akses kepada dua medium ini. Apabila dsai mati kelak, mereka tak perlu pecah otak untuk cipta konspirasi.

Apa perlu mereka buat ialah buat-buat simpati dan cari jalan untuk tutup kes dengan cepat. Jangan risau, kematian ahli politik di malaysia bukan perkara baru. Belum terbukti lagi yang rakyat akan bangkit menentang. Kalau nak tahu, sila bunuh terlebih dahulu. Heh.

Ameno : Anwar ibrahim adalah alat bagi rakyat, bukan rakyat alat bagi anwar ibrahim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...